پاورپوینت بررسی جریان پرشکن - سازه برتر



پاورپوینت بررسی جریان پرشکن

پاورپوینت بررسی جریان پرشکن

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : pptx
  • تعداد صفحات : 22
پاورپوینت بررسی جریان پرشکن  در 22 اسلاید برای دانشجویان معماری آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید. 

 

انقلاب صنعتی اروپا در اواسط قرن هجدهم میلادی پیشرفت های شگرفی در بسیاری از حوزه ها نظیر معماری پدید آورد که معماری مدرن من جمله آنها به شمار می رود. تولد این سبک، سبب پیدایش شیوه های بسیاری از دل آن شد که من جمله اهم آنها می توان به سبک آرتدکو، سبک بین المللی و معماری آلی اشاره کرد.

لکن چالز جنکس با انتشار کتابی به نام “زبان معماری پست مدرن” ساعت سه و سی و دو دقیقه بعد از ظهر ۱۵ جولای سال ۱۹۷۲ میلادی را که مصادف با تخریب آپارتمان های مسکونی پرویت ایگو بود را تاریخ مرگ معماری مدرن و تولد معماری پست مدرن اعالم کرد. چارلز جنکس معتقد است معماری معاصر در حال پیروی از هفت جریان جدید است که مشتکل بر روش فن آلی، پرشکن، کپه سازی، چیستان نما، داده نما، زمین سار و کیهان شناسانه می باشد.

چارلزجنکس نظریه پرداز فرهنگی و مورخ هنر و معماری آمریکایی است که در سه دهه اخیر حضوری مؤثر در عرصه نظریه پردازی و نقد فرهنگی معاصر داشته است. به خاطر مجموع آثار و نوشته های بسیار مهم و اثرگذاری که از دهه ۱۹۸۰ تا پایان زندگی نوشت، از او به عنوان یکی از مهمترین نظریه پردازان پست مدرنیسم یاد می شود.

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

چارلز جنکس

جریان پرشکن

فراکتال

ویژگی های هندسی فراکتال

بررسی نمونه های موردی

جمع بندی و منابع