نقشه ساختمان مسکونی 8 طبقه 4 واحدی - سازه برتر



نقشه ساختمان مسکونی 8 طبقه 4 واحدی

نقشه ساختمان مسکونی 8 طبقه 4 واحدی

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : dwg
  • تعداد صفحات : 1
 
 
در این بخش از سایت سازه برتر نقشه ساختمان مسکونی 8 طبقه که هر طبقه دارای 4 واحد است را برای دانشجویان رشته معماری قرار داده ایم. این نقشه ها بصورت اتوکد و قابل ویرایش است و می توانید در ادامه این فایل را دریافت کنید.
عوامل تأثیرگذار بسیاری در طراحی نقشه ساختمان مسکونی وجود دارد که در زمان طراحی پلان معماری باید به آن توجه کنید. یک معمار حرفه ای  کسی است که با توجه به محدودیت‌های زمین، ضوابط و مقررات شهرداری و… بتواند پلان ساختمان مسکونی را مطابق با نیازها و خواسته‌های کارفرما و به بهترین شکل ممکن طراحی کند. مهمترین نکته در طراحی نقشه ساختمان مسکونی، توجه به جانمایی فضاهای عمومی، نیمه عمومی و خصوصی در پلان معماری است.


طراح باید با توجه به موقعیت جغرافیایی محل ساختمان و اطلاع از شرایط و شدت تابش نور خورشید در آن منطقه، اقدام به طراحی پنجره با عرض و ارتفاعی مناسب با مساحت و کاربری فضای داخلی کند. به‌گونه‌ای که نور واردشده به فضا بیش‌ازحد شدید و آزاردهنده نباشد.

 

***

نقشه ساختمان مسکونی 8 طبقه 4 واحدی

دانلود نقشه های اتوکد ساختمان ۸ طبقه ۴ واحدی شامل: (طبقه همکف+۸طبقه در مجموع ۹ طبقه و دارای ۳۶ واحد)

شامل: پلان سازه – پلان معماری طبقه همکف – پلان معماری تیپ طبقات – نمای جنوبی و شمالی – برش مقطع طولی و عرضی

مساحت واحد نوع اول: ۵۹٫۵ متر مربع و دو خوابه

مساحت واحد نوع دوم: ۶۷ متر مربع و سه خوابه

مساحت زیربنای طبقات: ۲۵۳ متر مربع

 

نقشه های اتوکدی و قابل ویرایش می باشند.


برای ساخت یک ساختمان و بنای درست و اصولی آیتم‌های مختلفی وجود دارد که باید به آنها توجه شود تا به بهترین شکل به سرانجام رسد.دغدغۀ اصلی و مهم کارفرماها هزینه‌های مالی سنگین و غیرضروری است که به پروژه تحمیل می‌شود و توجیه اقتصادی ساخت را از بین می‌برد. از این رو در این مقاله به بررسی علت‌ها و حل مشکلات و یا پیگیری از وقوع چنین مسائلی در پروژه‌های ساختمانی می‌پردازیم.

در ابتدای امر مهمترین عامل که باید بررسی شود؛ مرحلۀ تهیه نقشه و طرح پروژه است و باید طراحی و نقشه‌های درست و اصولی تهیه کرد. یعنی از نقطه شروع خلق پروژه تحلیل کامل صورت بگیرد و تمامی محدودیت‌ها و پتانسیل‌های پروژه بررسی شود.

1- یک نقشه غیر اصولی، باعث تحمیل هزینه‌های زیاد هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ زمانی می‌شود. به این خاطر که غیر اصولی بودن نقشه در طول زمان اجرای پروژه به چشم کارفرما می‌آید و آن موقع تصمیم به اصلاح و یا تغییر آن بخش‌ها می‌گیرند که باعث می‌شود هزینه‌های اقتصادی اضافه به پروژه تحمیل شود. علاوه بر آن برای اصلاح کردن بخش‌های نادرست و غیر اصولی نیاز به زمان هم می‌باشد که باعث عقب افتادن پروژه و طولانی شدن اتمام پروژه می‌شود.

2- در یک نقشه غیر اصولی و با روابط فضایی نادرست و غیر استاندارد، فضاها و ارتباط آن‌ها با هم، کیفیت لازمه برای زندگی مطلوب را نخواهد داشت. زمانی که یک ساختمان با نقشه و پلان بد و غیر اصولی (اعم از ویلا و آپارتمان) ساخته می‌شود و خانواده‌ها در آن ساکن می‌شوند، پایین بودن استاندارد زندگی را حس می‌کنند.
البته آن زمان دیگر خیلی دیر شده و راه برگشتی وجود ندارد. ساختمانی با عملکرد ضعیف ساخته شده که هزینه اقتصادی و زمان زیادی صرف ساختن آن شده ولی در نهایت ساکنین و مالکین از آن رضایت کامل را ندارند.

3- هنگامی که یک پلان نادرست در محل پروژه شروع به ساخته شدن می‌شود و از اول به آن فکر نشده باعث می‌شود که در طول پروژه به فکر برطرف کردن نواقص و معایب آن بیفتید. این اتفاق اصلآ خوب نیست به این دلیل که هم باعث می‌شود تا شما هنگام اجرا مجبور شوید که مشکلات و چالش‌های طرح و نقشه را حل کرده و تصمیمات لحظه‌ای در کارگاه بگیرید که اساسآ توام با آرامش و تسلط و تمرکز فکری و فنی مهندسی نیست بلکه صرفآ باید در لحظه تصمیم بگیرید تا پروژه و آن چالش را مدیریت کنید. این نوع تصمیمات باعث صرف هزینه‌های مالی و اقتصادی، زمان، فرسایش نیروی کار و ماشین آلات، از دست دادن آرامش در هنگام ساخت و در نهایت نارضایتی از کل پروژه می‌شود.
پس بهتر است که با داشتن یک پلان و نقشه درست و اصولی از ابتدا به تمام جنبه‌های پروژه فکر کرده و با خیال و تصمیم آسوده و نهایی، ساخت بنا (چه ویلا، چه آپارتمان و چه هر بنای دیگر) را شروع کرده که در پایان کار هدف نهایی حاصل شود.

4- وقتی که یک ویلا و یا آپارتمان ساخته می شود و زندگی در آن به جریان می‌افتد، افرادی که وارد آن می‌شوند بنا را مورد تحلیل و قضاوت قرار می‌دهند. حال اگر آن ساختمان دارای فضاهایی خوب و با کیفیت باشد، مورد استقبال همه افراد می‌باشد و دریافت‌های خوبی از آن دارند که عنوان کردن این قضیه، بر درست بودن نقشه صحه می‌گذارد که در نهایت باعث دلگرمی مالک بنا می‌شود اما اگر نقشه و طرح بنا خوب نباشد مورد پسند و استقبال دیگران قرار نمی‌گیرد و با عنوان کردن نظرات منفی مشخص می‌شود که از ابتدا طرح ساختمان دچار اشکلات اساسی و علمی بوده است.

5- کارفرماها معمولآ تا یک حد محدودی اصول و ضوابط طراحی را می‌دانند و می‌توانند روی طرحی که به دستشان رسید، نظر دهند. اگر تیم طراحی حرفه‌ای نباشد و به این اصول و ضوابط طراحی شهری واقف نباشند در نهایت در اجرا و پروسه ساخت، مشکلات ضوابطی و اجرایی به وجود می‌آید به همین خاطر کارفرماها برای اینکه از قبل پیش بینی به وجود آمدن چنین مشکلاتی را داشته باشند، بهتر است که با یک تیم حرفه‌ای و با تجربه و دارای رزومه کافی کار کنند و از بروز چنین مشکلات و دغدغه‌های فکری جلوگیری نمایند.

6- شرکت‌های مهندسی مجری ساختمان و حتی پیماکاران معتبر، برای ساخت و اجرای پروژه‌های خود حساسیت به خرج می‌دهند و معمولآ از ابتدا به ساکن طرح مورد نظر را کاملآ بررسی می‌کنند و اگر طرح و نقشه خوب و اصولی باشد تمایل به ساخت و اجرای آن نشان می‌دهند در غیر این صورت حاضر نیستند که با ساختن بناهایی که بعد از ساخت قابل دفاع نباشند، اعتبار رزومه خود را خراب کنند. پس داشتن یک طرح خوب باعث می‌شود تا بتوان خیلی راحت‌تر وارد مرحله اجرا و ساخت ویلا و یا آپارتمان خود شد.