گزارش کارآموزی دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی - سازه برتر



 

 

گزارش کارآموزی دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی

گزارش کارآموزی دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : doc
  • تعداد صفحات : 50
 
گزارش کارآموزی دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی در 50 صفحه ورد برای دانشجویان رشته معماری آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه از این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید.

 

طراحی داخلی  حرفه ایست که  به طراحی فضای داخلی مربوط است و مانند معماری کلی ساختمان، شامل تمام بخش های سازه، تاسیسات، مصالح، رنگ، دکوراسیون و.... اما در داخل فضا می باشد.

 به بیانی ساده تر می توانیم معماری داخلی را طراحی اجزا و فضای ثابت داخلی و طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی را چگونگی چیدمان فضاها و اجزا متغیر آن تعریف کنیم.

یک معمار داخلی ابتدا باید طراحی داخلی را به گونه ای انجام دهد که پاسخگوی عملکرد، نیازها، رفتار ها و اقلیم باشد و سپس به چگونگی تعریف حس آن فضا از منظر نور، رنگ، مبلمان و ... می پردازد. 

 

 

فهرست

 مقدمه

ميزان رضايت دانشجو از اين دوره

فصل اول

( آشنايي كلي با مكان كارآموزي)

معرفي و خدمات محل كارآموزی

فصل دوم

( ارزيابي بخشهای مرتبط با رشته علمی كارآموزی )

تشريح كلي از نحوه كار، وظايف و مسئوليت‌های كارآموزی در محل كارآموزی و ارائه ليستی از عناوين كارهاي انجام شده توسط دانشجو

فصل سوم

( آزمون آموخته‌ ها، نتايج و پيشنهادات )

طراحی داخلی

طراحی داخلی چیست؟

 طرح اجرائی

عملکرد

افراد

آسایش

ویژه گیها

نقشه

نور

سطوح

رنگ در معماری داخلی

دكوراسيون داخلی منزل

تزئین اتاق کودک

رنگ های متناسب برای اتاق کودک

اتاق کودکتان را با ابتکار تزئین کنید

مبلمان اتاق کودک

دكوراسيون آشپزخانه

طراحي اتاق كودک

 دكوراسيون مدرن

 


دکوراسیون داخلی چیست و چه نقشی در ساختمان ما دارد؟

دکوراسیون داخلی به عنوان یک هنر، یک حرفه و یا صنعت در جهان معرفی و شناخته شده است. طراحی دکوراسیون داخلی بهبود فضای داخلی ساختمان­ برای انجــام فعالیت­ های روزانه مثل کار و زندگی می باشد. قطعا نیاز است طراحی با توجه به محیط پیرامون آن انجام شود.

بی شک طراحی کردن دکوراسیون داخلی برای منزل کوچک با یک فضای بزرگ متفاوت است.محیط داخلی از طرفی اثری مســـتقیم روی روش انجـــام فعالیت­های ما درآن محیط دارد واز طرف دیـــگر بر روی تفکر، احـــوال و خلق و خوی ما تأثیر گذار است.

هدف از طراحی داخلی، بهتر کردن کارکرد روانی و فیزیکی محیط، برای راحت­تر کردن زندگی در آنجاست. فضای داخلی ساختمان، بدون طراحی داخلی یا اساسا قابل استــــفاده نیست، یا بهترین و کامل ترین کارآیی را ندارد. فضای داخلی آن اســـت که به یک ساختمان روح می دهد.

 

هنر دکوراسیون داخلی، چیست و چگونه تعریف می شود

دکوراسیون داخلی و هنر دیزاین فضای معماری ،‌ هنر خلق و آفرینش فضایی ست که انسان در آن زیست می کند، اما در حالت کلی برای اینکه بدانید مفهوم این واژه چیست لازمست بدانید که این هنر، به لحاظ آنکه با زندگی روزمره انسان سروکار بسیار دارد و تاثیرات مستقیم بر سلامت روانی و عملکرد افراد دارد،‌ بایستی به لحاظ کاملا علمی و اصولی آموخته شود.

فضایی که به اصطلاح “دکور شده” نامیده می شود، اگرچه با عملکردهای تعریف شده انسان سازگار است، اما صرفا کارآم بودن و کاربردی بودن مبلمان و چیدمان نیست که در آن لحاظ شده ، بلکه زیبایی ، نظم و تعلق خاطر نیز بدان معنا میدهد.

یک نکته مهم در طراحی و دکوراسیون داخلی ،‌توجه به هویت مخاطب و درخواست های اوست و این هنر دکوراتور است که بتواند طوری به سلیقه مخاطب توجه کند که اصول زیباشناسی و شاید بتوان گفت جنبه های معنوی و روانی ، تامین شوند و در عین حال، ‌عملکردها به شیوه ای صحیح شکل گیرند.