پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی - در و پنجره های دوجداره UPVC - سازه برتر



پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی - در و پنجره های دوجداره UPVC
 

پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی با موضوع در و پنجره های دوجداره UPVC

 

 
 
پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی با موضوع در و پنجره های دوجداره UPVC در 40 اسلاید برای دانشجویان رشته عمران و ساختمان آماده شده  و قابل ویرایش است . در ادامه از این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید.
 
 

فهرست مطالب

1- UPVC چیست؟

2- شکل پنجره دوجداره با اشاره به جزییات مربوطه

3- در ساخت درو پنجره از جنس UPVC از

تصویر مرتبط

4- تاریخچه پیدایش درب و پنجره های UPVC و شیشه های دو جداره

5- تاریخچه تولید درب و پنجره UPVC در ایران

6- 25 ویژگی درو پنجره‌های UPVC

7- تشریح صرفه جوئی در مصرف انرژی

نتیجه تصویری برای upvc چیست

8- توضیحات در خصوص عایق در مقابل نفوذ آب

9- توضیحات در خصوص مقاوم بودن در برابر شرایط مختلف آب و هوایی

10- توضیحات در خصوص عدم اشتعال به هنگام آتش سوزی

11- استحکام

تصویر مرتبط

12- مکان تبادل هوا

13- پایداری در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی

14- مقاومت در برابر زلزله

15- آلودگی صوتی

تصویر مرتبط

16-

17- حالا چگونه از اثرات صدا جلوگیری کنیم؟

18- فرایند تولید پروفیل UPVC که فرایند شامل دو مرحله اصلی می باشد

19- معرفی اجزای پنجره

20- نمونه ای از مقاطع پروفیل UPVC

تصویر مرتبط

21- مونتاژ درب و پنجره های UPVC

22- اندازه گیری و نصب پنجره های UPVC

23- نصب پنجره های UPVC ارتباط مستقیم با دوام و عملکرد این نوع از پنجره ها دارد، عملیات نصب باید به گونه ای انجام شود که اهداف زیر حاصل گردند

24- استاندارد تولید شیشه دو جداره

25- هدف از این استاندارد

تصویر مرتبط

26- آزمون های استاندارد شیشه های دو جداره

 

 


شیشه دوجداره در درب و پنجره های دو جداره upvc از دو لایه شیشه موازی که به هم چسبیده شده تشکیل می گردد. همانگونه که میدانید یکی از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده پنجره دوجداره شیشه های مربوطه به آن می باشد،

نکات مربوط به فرآیند ساخت شیشه دوجداره در ابتدا  ابعاد و طول و عرض پنجره ها، ضخامت قاب‌های شیشه‌ای و نوع شیشه برای هر قاب و همچنین ضخامت کلی پنجره بایستی به سازنده اعلام شود.

در خط مونتاژ، فاصله اندازهایی با ضخامت  خاص بریده و در ابعاد طول و عرض مورد نیاز قرار داد می‌شوند و با ماده خشک کننده پر می‌شوند. در یک خط موازی، قاب‌های شیشه‌ای به اندازه های دقیق و مشخص بریده و برای شفافیت شسته می‌شوند.

با گسترش صنعت ساختمان سازی و بالا رفتن سطح درخواست مردم در زمینه استفاده از انواع متریال ساختمانی و میزان آسیب‌هایی که این صنعت به محیط زیست وارد می‌کند رو به افزایش است.

انتشار گرد و غبار ناشی از عملیات ساختمانی، میزان مواد اولیه و انرژی مصرف شده در فرآیند تولید مواد و مصالح ساختمانی، آلودگی‌های گازی و ذرات معلق پخش شده در هوای ناشی از حمل و نقل مصالح ساختمانی و تولید زباله‌های ساختمانی  تجدید‌ناپذیر از جمله آسیب‌هایی است که در صنعت ساختمان‌سازی به محیط زیست وارد می‌شود.

البته به صورت همزمان در کشورهای توسعه یافته، لزوم تولید مصالح ساختمانی پایدار و سازگار با محیط زیست نیز مورد توجه قرار گرفت؛ طراحی مصالح ساختمانی‌ای که کمتر به محیط زیست آسیب برسانند و به چرخه تولید بازگردند نیز در دستور کارشان قرار گرفت.

پروفیل‌ در و پنجره‌‌های یو پی وی سی محصولی است که نتیجه در نظر گرفتن همین دغدغه زیست محیطی و تولید مواد سازگار با محیط زیست است.

مواد اولیه‌ای که به محیط زیست آسیب نمی‌رسانند

پلی وینیل کلرید، ماده مصنوعی که برای ایجاد یک پنجره یو پی وی سی استفاده می‌شود؛ ماده‌ای کاملاً تمیز و ایمن است که با سنتز کلرید سدیم، گاز و نفت تشکیل می‌شود.

پروفیل‌­ها می‌توانند کاملاً از مواد خام ساخته شده باشند یا دارای یک هسته از ضایعات یا مواد بازیافتی باشند که این هسته می‌تواند توسط پی وی سی سخت و به وسیله کواکستروژن پوشش داده شده باشد.

پروفیل‌ یو پی وی سی نسبت به دیگر مواد ساختمانی به مواد اولیه کمتری نیاز دارد و با ماندگاری بالا و نیاز کم به مراقبت و نگه‌داری به انتخابی درست برای حفظ محیط زیست بدل شده است.