پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی با موضوع پلاستیک ها - سازه برتر



پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی - پلاستیک ها

پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی با موضوع پلاستیک ها

 
در این بخش از سایت سازه برتر فایل پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی با موضوع پلاستیک ها را برای دانشجویان رشته عمران ساختمان قرار دادیم. این پاورپوینت قابل ویرایش بوده و تعداد صفحات آن 30 اسلاید می باشد.

 
 
فهرست مطالب

1-  تعریف

2-  پلاستیک

3-  نخستین پلاستیک ها

4-  خصوصیات

نتیجه تصویری برای پلاستیک ها

5-  ساختار مولکولی مصالح پلاستیکی

6-  پلیمرهای آلی در ساختمان‌سازی

7-  تقسیم‌بندی پلاستیک‌ها

نتیجه تصویری برای ساختار مولکولی مصالح پلاستیکی :

8-  مشخصات عمومی پلاستیک‌ها

9-  فرایند شکل‌دهی به پلاستیک‌ها

نتیجه تصویری برای ساختار مولکولی مصالح پلاستیکی :

10- کاربرد پلاستیک در ساختمان سازی

11- اتصال قطعات پلاستیکی 

خرید و دانلود

 

 


 کاربرد پلاستیک در صنعت ساختمان سازی و معماری

همانطور که می دانید امروزه پلاستیک یکی از مهم ترین محصولات دنیاست، به طوری که ادامه زندگی امروز ما بدون این ماده ممکن نیست. یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث شد مردم به سمت راحتی حرکت کنند پلاستیک است، به جرات می توان گفت که این محصول در همه صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و کمتر صنعتی است که خط تولید آن بتواند بدون پلاستیک به کار خود ادامه دهد.

پلاستیک در طیف وسیعی از کاربردها در صنعت ساختمان استفاده می شود. آنها بسیار انعطاف پذیر هستند و نسبت مقاومت به وزن عالی، دوام، مقرون به صرفه بودن، نگهداری کم و مقاومت در برابر خوردگی را با هم ترکیب می کنند و پلاستیک ها را به یک انتخاب اقتصادی جذاب در سراسر بخش تولید تبدیل می کنند.

 

موارد استفاده از پلاستیک صنعت ساختمان سازی و معماری

لوله و کانال کشی

روکش و پروفیل

عایق کاری

نایلون شناژ ( پلاستیک بتن ریزی  )

مهر و موم و واشر

 

آینده پلاستیک در صنعت ساخت و ساز

صنعت ساختمان گرایش به مصالح سنتی، روش ها و محصولات آزموده شده دارد. اما پلاستیک ها فرصت هایی را برای نوآوری ارائه می دهند که مواد خام سنتی آن را از شما می گیرند.
آینده صنعت ساخت و ساز همیشه به شرایط اقتصادی بستگی دارد و تغییرات در صنعت در حال حاضر با افزایش تقاضا برای مسکن همراه با مقررات جدید که هدف آن حذف انرژی بیشتر از صنعت است، شتاب می گیرد، بنابراین در این صنعت پسماند باید مدیریت، بازیافت و LCA (تحلیل چرخه زندگی) در نظر گرفته شده است.

در آینده شاهد رشد صنعت ساخت و ساز و روش های هوشمند مانند خانه های پیش ساخته خواهیم بود که کار را از محل های ساخت و ساز دور کرده و به کارخانه ها منتقل می کنند.
مواد جدید و طیف گسترده‌ای از کامپوزیت‌های پلیمری و مواد پلاستیکی تقویت‌شده با شیشه پیامدهایی برای سازه‌ها دارند، اما یکی از مزیت‌های اصلی پلاستیک‌ها توانایی طراحی آن‌ها برای طیف وسیع‌تری از مصارف است. مقاومت آنها در برابر خوردگی، وزن سبک و استحکام، سازه های باربر را در برابر ویژگی های معماری ممکن می سازد.