پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی با موضوع موزائیک - سازه برتر



پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی - موزائیک
 

پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی با موضوع موزائیک

 
 
پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی با موضوع موزائیک در 35 اسلاید برای دانشجویان رشته عمران و ساختمان آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه در این بخش از سایت سازه برتر این فایل را دریافت کنید.
 
 
 
فهرست مطالب
 
1- تعريف

2- تاريخچه موزائيك

3- انواع موزائيک

4- موزائيکها گرانيتی و معمولی

5- تعریف موزائيک های ويبره ای همراه با مشخصات

6- تعریف موزائيک شسته همراه با ذکر جزییات نحوه تولید

7- موزائيک ها تک لايه ای:

8- به طور کلی موزائيک از دو سطح تشکيل شده است

تصویر مرتبط

9- کاربرد موزاييک

10- جدول استاندارد موزاییک

11- روشهای توليد موزائيک

12- طبقه بندی موزائيک ها بر اساس شکل ظاهری و نمای سطح رويه

13- جدول برخي از مشخصات فيزيكي و مكانيكي موزاييكها


موزاییک از جمله مصالح پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی می‌باشد. موزاییک نوعی کف‌پوش می‌باشد که در ساخت آن از سیمان، ماسه، آب، پودر سنگ، رنگ‌های افزودنی و سنگ‌دانه استفاده شده است.

تولید و ساخت موزاییک در ابعاد و طرح‌های مختلف صورت گرفته و شامل دو لایه می‌باشد

 

لایه زیرین یا نازین

این لایه در واقع نقش موزاییک را تشکیل می‌دهد. در آن از پودر سنگ، سیمان، آب و ترکیبات دانه‌بندی شده و رنگی استفاده شده است

 

لایه رویه یا رنگ موزاییک

این لایه از موزاییک دارای ضخامت بیشتری نسب به لایه رویه می‌باشد. نقش تحمل فشار را نیز بر عهده دارد مانند لایه رویه از سیمان، آب و ماسه تشکیل شده است.

 

موزاییک نقش یا تصویری است که از قطعات کوچک منظم یا نامنظم سنگ، شیشه یا سرامیک رنگی ساخته شده است که توسط گچ/ملات در جای خود نگه داشته شده و سطحی را می پوشاند. موزاییک ها اغلب به عنوان تزئین کف حیاط و محوطه مورد استفاده قرار می گیرند.

موزاییک های سنتی از مکعب‌های کوچک بریده شده از قطعات تقریباً مربعی سنگ یا مینای شیشه‌ای دست‌ساز با رنگ‌های مختلف ساخته می‌شوند که به نام تسره شناخته می‌شوند. برخی از اولین موزاییک ها از سنگریزه های طبیعی ساخته شده بودند که در ابتدا برای تقویت کف استفاده می شد.

پوست موزاییک (پوشاندن اجسام با شیشه موزاییک) با شیشه های لعابی نازک و شیشه های رنگی مات انجام می شود. هنر موزاییک مدرن از هر ماده ای در هر اندازه ای از سنگ تراشیده شده، درب بطری و اشیاء یافت شده ساخته می شود.