پاورپوینت معادن روباز - سازه برتر



پاورپوینت معادن روباز

 

پاورپوینت معادن روباز

 

پاورپوینت معادن روباز در 38 اسلاید برای دانشجویان رشته عمران و ساختمان آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه در این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید.

 
 
فهرست مطالب

1- معادن روباز

2- روش استخراج معادن روباز

3- اهمیت معادن روباز

4- فنون معدن كاري روباز

5- روش پيوسته

6- روش غير پيوسته

7- فناوری معدن كاري روباز را مي توان به دو گروه طبقه بندي كرد

8- معادن روباز صخره سست

9- ماشينهاي استخراج

10- ماشین آلات

11- روش غیر پیوسته

12- نقشه توپوگرافی معدن

13- حد نهایی معدن:

14- ایمنی در معادن روباز

15- ارتفاع پله

16- عرض پله

17- عوامل موثر در شيب معدن

18- عکس هایی ازمعادن سنگ مرمر در ایران

 

 

 


تعیین وسعت نهایی یک مرحله کلیدی در طراحی و برنامه ریزی معدن است. تابع هدف این مشکل اغلب اقتصادی و مبتنی بر حداکثر سازی سود (جنبه اقتصادی) است. از سوی دیگر، توسعه پایدار مفهوم نسبتا جدیدی است که در سال های اخیر وارد بحث معدن شده است و کشورهای معدنی در تلاش هستند تا عملیات معدنی خود را با اصول توسعه پایدار تطبیق دهند.

از منظر توسعه پایدار، تنها جنبه اقتصادی فعالیت ها ذکر نشده است و باید سه اصل توسعه پایدار (اقتصاد، جامعه و محیط زیست) به طور متوازن در معدن مورد توجه قرار گیرد. بنابراین، محدوده نهایی انتخاب شده بر اساس توسعه پایدار ممکن است با محدوده انتخاب شده بر اساس حداکثر سود متفاوت باشد.

هدف این مقاله ارائه راهکاری برای گنجاندن اصول توسعه پایدار در طراحی حدود نهایی معادن روباز می باشد. بدین منظور در ابتدا شاخص هایی در هر سه حوزه توسعه پایدار معرفی شد. سپس دامنه نهایی با توابع هدف حداکثر سازی سود و حداکثر سازی مواد معدنی و سود صفر یا نزدیک به صفر محاسبه شد.

در ادامه با کاهش تدریجی سود، تعدادی محدوده نهایی بین این دو محدوده طراحی شد. سپس امتیاز شاخص های توسعه پایدار برای هر یک از محدوده های نهایی ذکر شده محاسبه شد.

با استفاده از نقاط محاسبه شده و ادغام آنها، در نهایت محدوده نهایی بهینه بر اساس اصول توسعه پایدار انتخاب شد. برای درک بهتر این مدل با یک مثال دو بعدی توضیح داده شده است.