دانلود کتاب طراحی سازه های فولادی و بتنی با نرم افزارهای ETABS 2016 & SAFE 2016 - سازه برتر



دانلود کتاب طراحی سازه های فولادی و بتنی با نرم افزارهای ETABS 2016 & SAFE 2016

با یک کتاب دیگر از مجموعه کتاب های مهندسی عمران و ساختمان همراه شما کاربران عزیز سایت سازه برتر هستیم. عنوان این کتاب طراحی سازه های فولادی و بتنی با نرم افزارهای ETABS 2016 & SAFE 2016 است که در 546 صفحه طراحی سازه های بتنی و فولادی را با نرم افزارهای ایتبس و سیف آموزش می دهد.

آقای محسن چشمی مقدم در این کتاب سعی داشته که تمام مهندسین محترمی که هیچ آشنایی با نرم افزارهای ETABS و SAFE ندارند و برای یادگیری این مهم به آن مراجعه می‌کنند، هر آنچه را که برای طراحی سازه های فولادی و بتنی ساختمانی به وسیله‌ی نرم افزار نیاز دارند را فرا بگیرند و نیز آن دسته از عزیزانی که با نرم افزارها آشنا بوده و برای فراگیری نکات تکمیلی به این اثر مراجعه کرده‌اند، سوال‌هایشان بی‌پاسخ نماند.

شما عزیزان نویسنده و مدرسان گرامی نیز می توانید فایل ها، کتاب ها و آموزش های خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در سایت سازه برتر منتشر شود. همچنین در صورت تمایل می توانید کتاب ها و دوره های آموزشی خود را در سایت سازه برتر برای فروش ثبت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر روی عبارت جذب مدرس عمران و معماری کلیک کنید.

 

 

تغییرات ویرایش جدید:

۱_ تکمیل شدن بخش محاسبات بارگذاری

۲_ معرفی ورژن جدید نرم افزار bloc

۳_ تکمیل شدن بخش ترسیم نرم افزار

۴_ اضافه شدن بخش طراحی دیوار برشی بازشودار

۵_ اضافه شدن نحوه‌ی برداشت آرماتورهای سازه‌های بتنی

۶_ اضافه شدن فصل طراحی انواع سقف‌ها با نرم افزار safe 2016

۷_ اضافه شدن‌ فصل طراحی انواع فنداسیون‌ها با نرم افزار safe 2016

۸_ اضافه شدن فصل طراحی انواع اتصالات سازه‌های فولادی به صورت دستی

 

دانلود کتاب طراحی سازه های فولادی و بتنی

 

توضیح کوتاهی در خصوص تحلیل و طراحی سازه های فولادی

طراحی سازه های فولادی با توجه به انتخاب نوع مقطع، روش ساخت، روش بهره‌برداری و محل ساخت ساختمان، خصوصیات و ویژگی‌های متنوعی برای ساخت اسکلت باربر یک ساختمان به وجود می‌آورد. مزیت‌های هر سیستم سازه‌ای و مصالح موردنیاز آن سیستم را در صورتی می‌توان به کاربرد که خصوصیات و ویژگی‌های آن مصالح و دستگاه‌ها در مرحله طراحی به‌حساب آورده شود و طراح باید در مورد هر یک از مصالح به‌درستی قضاوت کند. این موضوع به‌ویژه در ساختمان‌هایی که اسکلت فولادی دارند ضروری است.

ازه فولادی سازه‌های قاب‌بندی شده می‌باشند. نقش قاب در ساختمان پایداری کل سازه و انتقال بارهای مرده، بار زنده، زلزله و بار برف از سازه به پی هست. در محاسبات و تحلیل و طراحی سازه‌های فولادی و همچنین ستون گذاری آن معیارهایی چون نوع مقطع، روش قرارگیری و آرایش مقطع، فواصل تکیه‌گاهی، نوع مهاربندی، نوع سیستم صلب کننده سازه و محل قرارگیری آن تأثیرگذار می‌باشند.

شایان ذکر است که در تحلیل و طراحی سازه‌های فولادی هر عضوی که از مقطع فولادی باشد توسط نرم‌افزارهایی پیشرفته طراحی می‌شود. نرم افزار های مثل ایتبس، سپ و سیف. که برای یادگیری و  آموزش ایتبس برای طراحی سازه لازم است تا وقت صرف شود.

 

 

توضیح کوتاهی در خصوص طراحی سازه بتنی

ساختمان های بتنی به دلیل مزایای منحصربه‌فردی که دارند، امروزه مورد توجه بسیاری از کارفرمایان است. از جمله مهم‌ترین مزیتها می‌توان به هزینه کمتر اجرای اسکلت، عدم نیاز به نیروی انسانی متخصص و راحتی اجرا به نسبت سازه های فولادی اشاره کرد. در چند دهه گذشته، آیین‌نامه‌های طراحی سازه های بتنی نظیر مبحث نهم مقررات ملی ساختمان ایران و آیین‌نامه بتن کشور آمریکا (ACI) با تغییرات زیادی همراه بوده‌اند. تمامی تغییرات به جهت بهبود رفتار سازه‌ها حین ارتعاشات اعمالی نظیر زلزله است.

 یک ساختمان بتنی از المان‌های متعددی نظیر سقف (دیافراگم)، تیر، ستون، دیوارهای برشی و حائل تشکیل شده است. طراحی و جزئیات آرماتور گذاری هر یک از این المان‌ها باید کاملاً مطابق ضوابط آیین‌نامه‌ها باشند. بنابراین دانش مهندسی و بروز بودن از مهم‌ترین فاکتورها برای طراحی دقیق، بهینه و منطبق بر ضوابط است.

 

 

عنوان: کتاب طراحی سازه های فولادی و بتنی با نرم افزارهای ETABS 2016 & SAFE 2016

نویسنده: محسن چشمی مقدم

موضوع: کتاب مهندسی عمران

تعداد صفحات: 546 صفحه

فرمت: pdf

حجم فایل فشرده: 36 MB

زبان: فارسی

برای دانلود pdf کتاب طراحی سازه های فولادی و بتنی با نرم افزارهای ETABS 2016 & SAFE 2016 از کادر پایین توضیحات اقدام کنید

 

 

کلمات کلیدی:

کتاب طراحی سازه های فولادی با نرم افزارهای ETABS 2016 & SAFE 2016 ، کتاب طراحی سازه های بتنی با نرم افزارهای ETABS 2016 & SAFE 2016 ، کتاب طراحی سازه های فولادی با ایتبس و سیف، کتاب طراحی سازه های بتنی با ایتبس و سیف، آموزش طراحی سازه های فولادی با ایتبس و سیف، آموزش طراحی سازه های بتنی با ایتبس و سیف،

دانلود کتاب مهندسی عمران pdf ، دانلود کتاب مهندسی ساختمان pdf ، دانلود رایگان کتاب مهندسی عمران pdf ، دانلود رایگان کتاب مهندسی ساختمان pdf ، دانلود pdf مهندسی عمران, دانلود pdf مهندسی ساختمان, دانلود رایگان pdf مهندسی عمران, دانلود رایگان pdf مهندسی ساختمان, کتاب های مهندسی عمران، کتاب های مهندسی ساختمان،