18 ایده کاربردی برای دکوراسیون اتاق خواب ویلا - سازه برتر



18 ایده کاربردی برای دکوراسیون اتاق خواب ویلا

نحوه دکوراسیون اتاق خواب ویلا و اکسسوری‌های مورد استفاده در آن تاثیرات زیادی بر انرژی و آرامش بدن در هنگام خواب می گذارد. در واقع حدود یک سوم از عمر انسان‌ها در خواب می گذرد، به همین دلیل یک طراحی منحصر به فرد و زیبا برای دکوراسیون اتاق خواب ویلا، از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین منظور در این مقاله چند ایده کاربردی را که در زیبایی دکوراسیون اتاق خواب ویلا موثر می باشند را به شما معرفی می کنیم.

 

ایده های کاربردی برای دکوراسیون اتاق خواب ویلا

ایده های کاربردی برای دکوراسیون اتاق خواب ویلا

در این بخش از سازه برتر به معرفی چند ایده جهت دکوراسیون اتاق خواب ویلا می پردازیم:

 

1- بلند کردن ارتفاع تخت

ارتفاع تخت خواب‌ھا در اتاق‌های امروزی، به شکل استاندارد در حدود 40 سانتی متر است، ولی در صورتی که تخت خواب شما خیلی کوتاه است می توانید جهت افزاﯾش ارتفاع تخت از پله‌های عمودی استفاده کنید.

 

2- کشف مدل‌ھای جدید

هنگامی که جهت خرﯾد لوازم برای دکوراسیون اتاق خواب ویلا به فروشگاه می روﯾد، اغلب مھندسین معمار که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت می کنند، رنگ‌ھا و طرح‌ھایی را به شما پیشنهاد می کنند که در زمان ورود به اتاق خواب، زیبایی خاصی جلو چشمان شما به نمایش گذاشته می شود.

 

3- تخت خواب به عنوان مرکز توجه

از مدل‌ھا و طرح‌هایی استفاده کنید که توجه افراد را به خود جلب کند و سعی کنید تخت خود را در مرکز اتاق بگذارید. همچنین بھتر است تشک‌ھای پَر و نرم را به کار ببرید که ھم دارای ظاھر زﯾبایی می باشند و ھم بسیار مناسب و نرم ھستند.

 

4- استفاده از ﯾک ساﯾبان

با استفاده از ﯾک پرده و چند تکه چوب به آسانی می توانید یک ساﯾبان برای تختتان بسازﯾد. به این صورت که چوب‌ھا را به دﯾوار نصب کنید و محیطی را اﯾجاد کنید که پیرامون آن با یک پرده یا پارچه محصور شده باشد.

 

دکوراسیون اتاق خواب ویلا

5- بهره بردن از رنگ‌ھای زیبا و خاص برای اتاق خواب

"صورتی" ﯾکی از رنگ‌ھایی است که برای زﯾباترشدن اتاق خواب ویلا استفاده می شود. ولی رنگ‌های دیگری که می توان از آنها استفاده کرد شامل عنابی روشن یا قرمز هستند. برای دکور اتاق خواب‌هایی که رنگ‌های ساده و خنثی مانند خاکستری، طوسی و کرم در آنها استفاده شده است، کافیست مقدار کمی تناژ رنگی تند و هیجان انگیز به آنها اضافه کنید تا زیباتر شوند.

این تناژ رنگی می تواند در پرده‌ها، کوسن‌های تخت خواب یا اکسسوری‌های اطراف تخت به کار رود. در واقع در انتخاب رنگ اتاق خواب ویلا محدودیتی وجود ندارد. رنگ‌های تند و گرم جلوه دلنشینی در دکوراسیون اتاق خواب ساده ویلا دارند و رنگ‌های سرد می توانند جلوه ای شیک و رسمی به اتاق بدهند.

نکته: برای رنگ دکوراسیون یک اتاق خواب بزرگ با نور کافی، می توان از همه رنگ‌ها به میزان قابل توجهی استفاده کرد، ولی رنگ‌های شاخص و تند تناژهای نارنجی، قرمز، بنفش، مخملی، شرابی، عنابی تیره و آلبالویی به خاطر انرژی بسیار بالای رنگی که دارند، بهتر است به میزان گسترده و خالص در پرده و روتختی و یا دیوارها استفاده نشوند.

 

6- استفاده از پنجره

استفاده از ﯾک پنجره در صنعت ساختمان برای دکوراسیون اتاق خواب ویلا، می تواند باعث ورود نور طبیعی خورشید به داخل اتاق و ایجاد ﯾک فضای دل انگیز شود.

 

7- استفاده از بالش و کوسن‌های کوچک

برای تزئین تختخواب می توان از کوسن‌ھا و بالش‌هایی با اشکال گوناگون استفاده کرد، نوع پارچه ای که جهت رویه تشک به کار می رود و تعیین نوع فرش نیز مؤثر است. برای مثال می توان از انواع پارچه‌های مخمل، ترمه و غیره استفاده کرد.

 

8- ساخت ﯾک جاﯾگاه برای نشیمن در کنار پنجره

شما می توانید در کنار پنجره، مکانی را اﯾجاد کنید که بتوان روی آن نشست و انواع وسائل را روی آن قرار داد.

 

9- اﯾجاد محلی پنھانی برای تلوﯾزﯾون

شما می توانید مکانی را با ارتفاع و اندازه مناسب که در دﯾد ھمه نباشد و فقط در زمان استفاده قابل دید باشد، برای استفاده از تلویزیون در نظر بگیرﯾد که می تواند ﯾک سکو و یا یک صندوق باشد.

 

10- بهره بردن از ﯾک میز به عنوان جاﯾگاھی برای وسائل

یک میز می تواند ﯾک ایده جالب برای دکوراسیون اتاق خواب ویلا باشد. میزی جهت گذاشتن انواع لباس ھا و ﯾا یک میز برای آثار نقاشی و غیره.

 

دکوراسیون اتاق خواب

11- گل‌ھای تازه برای تزئین اتاق خواب ویلا

گل‌ها می توانند راھی برای زﯾباتر شدن اتاق خواب باشند، بعضی از افراد طرفدار گل‌ھای خشک می باشند و برخی دﯾگر طرفدار گل‌ھای تازه که هر کدام زیبایی خاص خودش را دارد.

 

12- بهره بردن از سیستم‌ھای صوتی

استفاده از ﯾک سیستم صوتی، می تواند لذت گوش دادن به یک موسیقی آرامبخش در اتاق خواب را به ما بدهد و فضایی دلنشین را ایجاد کند.

 

13- استفاده از یک بخاری و یا ساخت ﯾک شومینه

با نصب ﯾک شومینه و یا یک بخاری، می توانید باعث اﯾجاد تغییرات در اتاق خواب ویلایتان شوﯾد و طرحی زیبا و جدﯾد را اﯾجاد کنید.

 

14- بهره بردن از اﯾده‌ھای شخصی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب

بعضی از افراد دارای مجموعه ای از برخی وسائل هستند، مانند مجموعه ای از کتاب‌ها، عروسک‌ھا و… که با استفاده از آنها می توانند طرح‌ھای زﯾبایی را در اتاق خوابشان به وجود آورند.

 

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

15- استفاده از کمد مهمترین المان اتاق خواب ویلا

بدون داشتن کمد، اتاق خوابتان به راحتی یا تبدیل به یک فضای بلااستفاده می شود و یا این که تبدیل به یک انباری با کمی جا برای خوابیدن می شود. مکانی که اگرچه در آن به استراحت می پردازید، ولی تمام وسایلی که احتیاج دارید در خارج از آن قرار دارد و نمی توان مدت طولانی را با آرامش در اتاق خواب گذراند.

یکی از پیشنهادات طراحان ویلا که با سبک زندگی ایرانی آشنایی دارند، این است که به جای خرید مبلمان‌های دکوراتیو فراوان مانند پاتختی، پاف، میز و صندلی‌های آرایشی (که زیاد هم جنبه دکوراتیو ندارند، ولی می شود نمونه های کوچکترشان را نیز استفاده کرد) و دیگر عناصر بزرگ تزیین اتاق خواب، از کمدهای جادار و بزرگ دیواری بهره ببرید تا هم اتاق ظاهر منظم‌تر و زیباتری داشته باشد و هم کاربرد آن در جایگذاری خرده ریزهای بی انتهای زندگی ما ایرانی‌ها، بهینه باشد.

به طور خلاصه کمد در دکوراسیون اتاق خواب ویلا هرچقدر بزرگتر باشد بهتر است، علاوه بر این ضروری است که کمد اتاق خواب به شیوه مناسبی بر اساس نیازمندی‌های افراد خانواده پارتیشن بندی و طبقه بندی شده باشد. کمدهای دیواری ساده و شیک که از کف تا سقف امتداد دارند، برای دکوراسیون اتاق خواب دونفره ویلا، یک انتخاب خیلی خوب به حساب می آیند، البته در صورتی که مستاجر باشید، یک کمد متحرک ساده و بزرگ و قابل تبدیل به اجزا کوچکتر، از کمدهای دیواری یا یکپارچه مناسب‌تر است.

همچنین می توان قسمتی از جداره ثابت کمددیواری را به عنوان یک آینه قدی در نظر گرفت. این آینه قدی می تواند به عنوان یک میز آرایش با یک میز متحرک بازشو ترکیب شود. البته توجه داشته باشید که برای چنین طرحی باید به یک نجار حرفه ای و با تجربه دسترسی داشته باشید.

کمددیواری در دکوراسیون اتاق خواب ویلا، باید به اجزا و بخش‌های کوچک مطابق نیازمندی‌های ساکنان ویلا تقسیم بندی شود. برای نمونه در صورتی که لباس‌های زمستانی زیادی دارید و یا کفش و کیف‌های زیادی هست که باید در کمد جای دهید، طبقاتی متناسب با ابعاد آنها در نظر داشته باشید. رها کردن کمد دیواری بدون پارتیشن بندی‌های زیاد، یک اشتباه بسیار متداول و بزرگ است.

در صورتی که عمق کمد زیاد باشد(که بهتر است همین طور باشد) می توان از یک لامپ ساده جهت نورپردازی داخل کمد استفاده کرد تا احتیاجی به جست و جوی دشوار درون آن نباشد.

بهتر است از کمد دیواری‌های ریلی جهت جذابیت فضای اتاق خواب و استفاده بهینه از فضا استفاده کرد.

همچنین آینه‌های کمد نباید به شکلی طراحی شده باشند که با باز شدن در اتاق، تخت خواب از فضای ورودی ویلا یا پذیرایی در معرض دید باشد.

سعی کنید از رنگ‌های ساده و روشن و بدون تزیینات شلوغ برای کمدها استفاده کنید. به عبارتی دیگر جهت منظم بودن و خلوت به نظر آمدن دکوراسیون اتاق خواب ویلا، بهتر است کمدها نیز مانند یک دیوار یکپارچه ساده به چشم بیایند.

 

کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق خواب ویلا

16- کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق خواب ویلا

فضای اتاق خواب، نیازمند سکون، آرامش و استراحت بعد از یک روز پر هیجان می باشد. پس بهتر است جهت تزیین دیوارهای اتاق خواب ویلا کاغذ دیواری‌های خیلی شلوغ را به کار نبرید. حتی برای یک اتاق خواب کاملا خلوت و ساده، این سبک کاغذ دیواری می تواند جلوه ای پرهیاهو و آشفته را به وجود آورد.

کاغذ دیواری‌هایی که دارای نقش و نگاری بسیار بزرگ هستند، نیز می توانند باعث بر هم ریختن تعادل بصری اتاق خواب شوند و جلوه بدی ایجاد کنند. علاوه براین استفاده کردن از کاغذ دیواری جهت تزیین دیوارهای اتاق خواب، فقط برای یک یا نهایتا دو دیوار (در صورت پرنور و بزرگ بودن اتاق) مجاز می باشد.

البته برای اتاق خواب‌هایی که ابعاد و نور مناسبی دارند، می توانید از کاغذ دیواری‌های کاملا روشن که دارای طرح‌های بدون رنگ و برجسته هستند، برای تمام دیوارها استفاده کنید. این نوع کاغذ دیواری تصویری شبیه به بافت بر روی دیوارها به وجود می آورد.

در صورتی که از کاغذ دیواری‌های تیره رنگ، شلوغ و یا دارای نقش و نگار پیچیده در دکوراسیون اتاق خواب ویلا استفاده می کنید، اولا بهتر است این سبک تزیین دیوار، روی دیوار پشتی تخت خواب اجرا شود و دوما اکسسوری یا تزیین برجسته دیگری روی آن قرار داده نشود.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که طراحی یک دیوار با کاغذ دیواری چشمگیر و برجسته و طراحی دیوار دوم با اکسسوری‌های جذاب و شاخص، برای محیط کوچکی مانند اتاق خواب می تواند تعادل بصری فضا را بر هم بزند و فضای آرامی را که این فضا به آن احتیاج دارد را از بین ببرد.

 

17- سرویس خواب و مبلمان دکوراسیون اتاق خواب ویلا

در صورتی که اتاق خواب ویلای شما اندازه کوچکی دارد (مانند یک اتاق خواب 10 متری برای جایگذاری یک سرویس خواب دو نفره که کوچک به حساب می آید) راه حل منطقی استفاده کردن از تخت خواب‌های تاشو می باشد. این سبک تخت خواب‌ها در فضایی کم جمع می شود و امکان فعالیت های روزانه را بدون وجود تخت ایجاد می کنند.

برای جایگذاری میز آرایش و کاربردهای مورد نیاز دیگر می توانید میزهای جمع شونده که بعد از استفاده روی دیوار جمع می شوند را به کار ببرید.

 

کفپوش ‌در دکوراسیون اتاق خواب ویلا

18- کفپوش ‌در دکوراسیون اتاق خواب ویلا

برای کفپوش‌های اتاق خواب ویلا، می توانید از متریالی مانند پارکت، سرامیک و سنگ، بنا به سلیقه و علاقه و شرایط آب و هوایی منطقه ای که در آن هستید، یکی از انواع کفپوش‌ها را انتخاب کنید. برای مثال، استفاده کردن از موکت‌های یکپارچه و کفپوش‌های چوبی برای ویلاهایی که در آب و هوای سرد می باشند(مانند شهرهای شمال غربی کشور) اغلب راندمان بهتری در مقایسه با کفپوش‌های سرامیکی دارند.

برای اتاق خواب‌هایی که کم‌نور و کوچک هستند، استفاده از کفپوش‌های کدر و تیره جلوه ای غم زده و نازیبا در دکور اتاق ایجاد می کند و به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود. یک موکت قهوه ای تیره یا طوسی می تواند هزینه و تمام زحمات شما را برای چیدمان یک اتاق خواب مدرن و شیک از بین ببرد.

به هر حال، کفپوش اصلی اتاق خواب از هر متریالی که هست ضروری است برای فضای پیرامون تخت خواب یک فرش متناسب با دکور اتاق خواب و زیبا در نظر داشته باشید. چیدمان و ابعاد این فرش لازم است به گونه ای باشد که پای افراد در زمان بیدار شدن روی آن قرار بگیرد و به عبارتی قسمتی از فضای زیرین تخت و محیط پیرامون آن را بپوشاند.

یک انتخاب منحصر به فرد برای دکوراسیون اتاق خواب‌های ایرانی، استفاده کردن از فرش‌های لاکی و سنتی ایرانی در طراحی یک اتاق با تم ساده و روشن است. فرش لاکی ایرانی با نقوش هنرمندانه و زیبا، صمیمیت و گرمایی را که فضای اتاق خواب به آن نیاز دارد به راحتی تامین می کند و جلوه ای شاد و سرزنده در دکور اتاق خواب به وجود می آورد.

 

 

استفاده کردن از سرویس خواب کلاسیک در طراحی یک اتاق جذاب و شیک صحیح است؟

تاکید بعضی از خانواده‌های ایرانی بر سرویس خواب و تخت کلاسیک است. سرویس‌های خواب کلاسیک به علت اینکه طراحی و تزیینات نسبتا شلوغی دارند، در ساخت ویلا برای فضای اتاق خواب‌های ایرانی به ویژه اتاق‌های کوچک به هیچ عنوان مناسب نیستند و جلوه ای نامتناسب و بسیار شلوغ را ایجاد می کنند.

به طور کلی باید بدانید که اکسسوری‌ها و تزیینات پرکار و شلوغ کلاسیک برای اتاق خواب‌های مدرن انتخاب خوبی نیستند و نظم و هارمونی اتاق را به سادگی به هم می ریزند.

پیشنهاد ما به شما این است که جهت اطمینان از برقراری تعادل بین رنگ و طرح، از اکسسوری‌های کلاسیک برای اتاق‌های بزرگتر و تزیینات ساده‌تر متمایل به مدرن برای اتاق خواب‌های دارای نور کم و یا کوچک استفاده کنید.

 

 

جمع بندی

فضاهایی که افراد در آنها زندگی می کنند، دارای احساس هستند و حسی که در این فضاها وجود دارد به شدت در روحیه افراد تاثیر گذار است. اتاق‌ها و ویلاها گاهی مهربانند، گاه دلگیر و سرد و تمام این احساسات را به ما نیز منتقل می کنند. یک نوع دکوراسیون اتاق خواب ویلای صمیمی با ایجاد احساسی از آرامش و مهربانی، نه تنها در شما بلکه بر روی همه ساکنان ویلا تاثیر می گذارد و روابط انسان‌ها با هم را تحت الشعاع قرار می دهد.

امیدواریم از ایده‌هایی که در این مقاله برای دکوراسیون اتاق خواب ویلا معرفی کردیم، استفاده کافی را برده باشید. در صورتی که سوالی داشتید کارشناسان ما در بخش دیدگاه‌های همین مطلب پاسخگوی شما می باشند.