معرفی 12 ایده برتر برای دکوراسیون آشپزخانه ویلا و سبک های آن - سازه برتر



معرفی 12 ایده برتر برای دکوراسیون آشپزخانه ویلا

یک طراحی فوق العاده برای دکوراسیون آشپزخانه ویلا از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا آشپزخانه ویلا مکانی برای دورهم بودن اعضای خانواده و صرف غذا می باشد. از این رو در این قسمت باید تمام موارد مهم طراحی دکوراسیون داخلی به طور کاملا استاندارد رعایت شود تا یک فضای کاربردی و جذاب ایجاد شود. در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ویلا، علاوه بر زیبایی باید به عواملی همچون استفاده درست و بهینه از فضای موجود اهمیت زیادی داده ‌شود.

در ساخت ویلا توجه کردن به جزئیات مهم در فضای آشپزخانه باعث می شود که طراحی دکوراسیون داخلی به بهترین شکل انجام شود و نتیجه‌ای مطلوب حاصل شود. یکی از مهم‌ترین نکات در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ویلا این است که باید از شلوغی فضا پرهیز کرد و عناصری را به کار برد که احساس تمیزی و آرامش را در فضا به وجود آورند. نوع سبک آشپزخانه نیز باید به گونه ای انتخاب شود که با فضای بخش‌های دیگر ویلا هارمونی خوبی داشته باشد.

در این مقاله از سازه برتر بهترین ایده‌ها برای دکوراسیون آشپزخانه ویلا و همچنین انواع سبک‌های مورد استفاده در طراحی آشپزخانه ویلا را به شما معرفی می کنیم، امیدواریم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

ایده هایی برای دکوراسیون آشپزخانه ویلا

ایده هایی برای دکوراسیون آشپزخانه ویلا

در این بخش چند ایده کاربردی را برای دکوراسیون آشپزخانه ویلا معرفی می کنیم:

 

1- کابینت‌ها در طراحی داخلی آشپزخانه ویلا

در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، باید وسیله‌های خود را به شکل هماهنگ و حرفه‌ای انتخاب کنید. به ویژه اجاق گاز، یخچال یا ماشین لباسشویی که فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال می کنند. همچنین یک آشپزخانه جهت نگهداری وسایل آشپزی، مواد غذایی و لوازم کوچک به فضای کافی احتیاج دارد. بنابراین باید کابینت‌ها را طوری طراحی کنید که تمام این موارد در آن قرار گیرد.

همچنین یکی از راه‌های ایجاد یک چشم‌انداز جذاب و شیک در آشپزخانه، ست کردن رنگ و طرح کابینت‌ها با کفپوش آشپزخانه می باشد. ست کردن کابینت‌ها با کفپوش آشپزخانه به معنی انتخاب کردن رنگ‌های یکنواخت و یکسان برای آنها نیست، بلکه می توان یک تناژ رنگی از یک خانواده را برای آنها انتخاب کرد. با این کار می توانید هارمونی چشم‌نواز و جذابی در آشپزخانه به وجود آورید.

 

2- انتخاب رنگ در دکوراسیون آشپزخانه ویلا

آشپزخانه ویلا باید مرکز رنگ‌های شاد و پر انرژی باشد، آشپزی کردن در آشپزخانه ای که رنگ‌های تیره در آن استفاده شده است همچون طوسی، مشکی و سورمه ای، نمی تواند جذاب و دلچسب باشد. اگر دوست دارید آشپزخانه ای دلباز و زیبا داشته باشید و فضای آن را بزرگتر از آن چیزی که هست نشان دهید، باید به سراغ رنگ‌های شاد و روشن جهت تزئین دکوراسیون آن بروید.

رنگ‌های سر زنده و پر طراوت، می توانند روح زندگی را در آشپزخانه‌ی شما ایجاد کنند. بودن در محیط آشپزخانه باید اوقات دل انگیز و شیرینی را برای شما بسازد، بنابراین سعی کنید از رنگ‌های تیره در آشپزخانه استفاده نکنید.

 

کفپوش‌های قابل شستشو برای دکوراسیون آشپزخانه ویلا 

3- کفپوش‌های قابل شستشو برای دکوراسیون آشپزخانه ویلا

سعی کنید در آشپزخانه ویلای خود از کفپوش پارکت استفاده نکنید، زیرا انتخاب کفپوش پارکت باعث می شود که نتوانید کف آشپزخانه را بشویید، در حالی که شما باید دائما کف آشپزخانه را نظافت کنید، ولی در کفپوش پارکت با ریختن مقداری کمی مایعات و آب بر کف آن، شاهد متورم شدن و خراب شدن آن خواهید بود.

کفپوش‌های پارکت برای محیط‌ های مرطوب به هیچ وجه گزینه مناسبی نیستند و در واقع آشپزخانه همان جایی است که یار قدیمی آن مواد شوینده و آب است. از این رو سعی کنید برای کف آشپزخانه ویلا و دیوارهای آن از متریال‌های قابل شستشو مانند سرامیک و کاشی در صنعت ساختمان استفاده کنید.

 

4- نورپردازی حرفه ای در دکوراسیون آشپزخانه ویلایی

شاید فکر کنید که آشپزخانه احتیاجی به نورپردازی خاصی ندارد. ولی اشتباه نکنید. آشپزخانه یکی از فضاهای ویلا است که باید محیطی ملایم و آرام را در آن ایجاد کنید. به خصوص اگر تصمیم گرفته اید میز ناهارخوری خود را درون آن قرار دهید.

سعی کنید نور لطیف و ملایمی در فضای آشپزخانه ایجاد کنید، تا بتوانید با نهایت آرامش به صرف وعده‌های غذایی خود بپردازید. همچنین آشپزخانه ویلا را نباید بخشی مجزا از فضای ویلا در نظر بگیرید. به این معنی که آشپزخانه هم باید مانند بخش‌های دیگر ویلا در نور زیبای شب درخششی فوق العاده داشته باشد و چشم‌انداز ویلای شما را دل انگیز و آرام نشان دهد.

 

5- از وسایل دکوراتیو و تزئینی در چیدمان دکوراسیون داخلی آشپزخانه ویلایی استفاده کنید

دیوارهای آشپزخانه مکانی برای گذاشتن لوازم کوچک تزئینی بر روی خود می باشند. فضای آشپزخانه فقط محیطی جهت صرف غذا و یا پخت و پز نیست. بلکه شما در حال گذراندن زمان با ارزش خود در این مکان هستید و به همین دلیل باید از فعالیت و حضور در آشپزخانه لذت ببرید.

بنابراین در صورتی که برای روحیات لطیف خودتان اهمیت قائل هستید و وقتتان برایتان ارزشمند است، می توانید این مکان را به مکانی با زیبایی های فوق العاده جذاب تبدیل کنید تا از مشاهده آنها لذت ببرید و انرژی بگیرید.

 

6- اجازه دهید نور طبیعی خورشید به آشپزخانه تابیده شود

نمی توان تمام طول شبانه روز را با نورهای مصنوعی، نورمخفی‌ها و هالوژن‌ها که در آشپزخانه هستند سپری کرد. آشپزخانه قلب خانه یا ویلای شماست و قلبی که نور نداشته باشد قابل تحمل نیست.

به همین دلیل باید پنجره ای رو به نور خورشید در آشپزخانه جانمایی کنید. شما می توانید با تنظیم کردن پرده‌ها و کرکره‌ها، مقدار نور ورودی در طی روز به آشپزخانه را تنظیم کنید. تابش باریکه ای از نور از میان پرده‌های آشپزخانه و بازتاب نور بر کف آشپزخانه و همچنین تابش آن بر دیوارها، می تواند محیط آشپزخانه شما را شفاف و درخشان کند.

 

آشپزخانه جزیره ای

7- ساخت جزیره در آشپزخانه

امروزه شاهد استفاده از چیدمان‌های زیبا و نوآورانه در آشپزخانه ویلایی هستیم. جزیره که تا مدتی قبل فقط برای ویلاهای مدرن و لاکچری استفاده می شد، این روزها در بیشتر ویلاها استفاده می شود.

جزیره آشپزخانه ویلا، سبکی مدرن است که به شکل روباز و با سالن و نشیمن ویلا یکی شده است و به عنوان یک پیش‌خوان مستقل در وسط آشپزخانه قرار داده می شود. در سال‌های اخیر آشپزخانه‌های ویلاها، از حالت سنتی با دیوارهای بلند، به شکل مدرن همراه با جزیره در ویلاها تغییر پیدا کرده‌اند، ساخت جزیره در آشپزخانه دارای مزایای زیادی است از جمله:

  • می توان از جزیره به عنوان یک میز ناهار خوری استفاده کرد.
  • روی صفحه جزیره آشپزخانه ویلا، می توان از گاز و سینگ استفاده کرد و در استفاده از فضا صرفه جویی کرد.
  • وسایلی مانند فر، ماشین ظرف شویی و کابینت را می توان در فضای زیر صفحه جزیره استفاده کرد.
  • همچنین جزیره هم در آشپزخانه‌های بسته و هم در آشپزخانه‌های باز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

8- گلدان‌های گیاه در دکوراسیون آشپزخانه ویلا

یکی از المان‌های خلاقانه و روح بخش در آشپزخانه ویلا، استفاده از گلدان های کوچک گل و گیاه است که می توانید آنها را در کنار پنجره و رو به نور خورشید قرار دهید. این گلدان‌های کوچک می توانند باعث شادابی و سرزندگی روحیه شما شوند.

از این رو در صورتی که دوست دارید آشپزخانه ای پر طراوت و شاد داشته باشید، از گذاشتن گیاهان کوچک در فضای آن غافل نشوید. رسیدگی کردن به این گیاهان در زمان فعالیت‌های آشپزی و غیره، می تواند یک تفریح دوست داشتنی و جالب باشد. همچنین شما می توانید از یک گلدان شیشه ای پر از گل‌های طبیعی بر روی پاپ یا میز آشپزخانه استفاده کنید و از بوی معطر آن در زمان فعالیت در آشپزخانه خود لذت ببرید.

 

9- دسترسی آسان به وسایل مهم آشپزخانه ویلا

امکاناتی که به طور دائم مورد استفاده‌ی شما هستند باید در دسترستان باشند. ولی این به این معنی نیست که باید وسایل مهم را روی اپن و در معرض دید قرار دهید. بلکه می توانید آنها را داخل کابینت‌هایی بگذارید که امکان دسترسی به آنها ساده‌تر باشد. در غیر اینصورت با گذاشتن آنها بر روی اپن و میز فضای شلوغی را تجربه می کنید.

 

10- استفاده از سطوح براق برای آشپزخانه

به غیر از کف آشپزخانه که نباید بیش از حد لیز و لغزنده باشد می توانید برای دیوارها، کابینت، یخچال و سایر سطوح آشپزخانه از متریال های براق و منعکس کننده نور استفاده کنید. این کار شما باعث می شود تا فضای آشپزخانه به فضایی روشن و دلباز تبدیل شود.

 

طراحی دکوراسیون آشپزخانه تمیز و کثیف برای ویلا

11- طراحی دکوراسیون آشپزخانه تمیز و کثیف برای ویلا

آشپزخانه تمیز، با بخش نشیمن ویلا ادغام می شود و در معرض دید افراد است و بیشتر برای پذیرایی از مهمانان کاربرد دارد. اما آشپزخانه کثیف یا همان اتاق پخت، از چشم افراد پنهان است و بیشتر کثیف کاری‌های زمان آشپزی در آن جا و به دور از دید مهمانان انجام می شود. آشپزخانه‌های تمیز، بزرگ‌تر از آشپزخانه‌های کثیف هستند. کابینت‌ها در آشپزخانه تمیز شیک و لوکس می باشند، ولی در مطبخ این گونه نیست.

لوازم دم دستی که جهت آشپزی و شست و شو استفاده می شوند، در مطبخ قرار دارند. اغلب ماشین لباس‌شویی، گاز و ماشین ظرف‌شویی را در آشپزخانه کثیف قرار می دهند و در آشپزخانه تمیز، ماکروفر، فر و یخچال لوکس را قرار داده می شود.

 

12- پنتری در دکوراسیون آشپزخانه ویلا

پنتری، کلمه‌ای فرانسوی می باشد و از کلمه پن به معنای نان گرفته شده است و دارای قفسه‌هایی است که جهت نگهداری غذاهای فاسد شدنی و نان در گذشته از آن استفاده می کردند.

امروزه نیز پنتری بخش کوچکی از فضا در آشپزخانه‌های مدرن را تشکیل می دهد و قفسه و طبقاتی دارد که حکم سوپر مارکت آشپزخانه را برای نگهداری مواد مصرفی و وسایل دارند.

 

انواع سبک دکوراسیون آشپزخانه ویلا

انواع سبک دکوراسیون آشپزخانه ویلا

سبک مدرن آشپزخانه

سبک مدرن آشپزخانه، سبکی است با کابینت‌های تخت و بدون قاب که هیچ کدام از رنگ‌های مورد استفاده در آن مات نیستند و حالت براقی دارند. خطوط افقی و ضخیم و استفاده زیاد از رنگ سفید و همچنین درخشش و سادگی، از خصوصیات بارز سبک مدرن در آشپزخانه ویلاست.

 

سبک مدیترانه ای آشپزخانه ویلا

سبک مدینترانه ای، سبکی مناسب برای عاشقان گرماست، سبکی مملو از رنگ‌های شاد و گرم همراه با کابینت‌های چوبی و خطوط ضخیم. سقف آشپزخانه سبک مدیترانه‌ای، با تیرهای چوبی طراحی می شود و در آن از نورهای زرد و گل‌های سبز برگ استفاده می شود.

 

سبک آشپزخانه اسکاندیناوی

این نوع سبک پر از آرامش و راحتی است و ترکیبی زیبا از چوب‌های روشن و رنگ سفید با ویژگی مدرن و ساده و همچنین پنجره‌های سراسری و‌ بزرگ است.

 

سبک معاصر آشپزخانه ویلا

سبک معاصر آشپزخانه ویلا، به معنی پیروی کردن از مد روز در هنگام اجرای طرح است و به شکلی است که همه ویژگی‌های آشپزخانه مدرن را دارد و با خصوصیات سبک‌های دیگر همراه می شود.

 

سبک سنتی آشپزخانه ویلا

سبک سنتی ویلا، دارای جزییات بیشتری نسبت به سبک‌ مدرن می باشد. رنگ‌های گرم و شاداب و استفاده از کابینت‌های طاقچه‌ای همراه با درهای شیشه‌ای و متریال سنتی همچون کاشی‌های فیروزه‌ای در این سبک رایج هستند.

 

سبک آشپزخانه کلاسیک

سبک آشپزخانه کلاسیک

سبک کلاسیک آشپزخانه، از سال‌های قدیم تا به امروز یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها است که در زیبایی ویلا تاثیر زیادی دارد.

آشپزخانه‌های کلاسیک ویلا، در محیط‌های مستطیل یا مربع با عرض و طول نزدیک به هم اجرا می شوند و معمولا کابینت‌ها با رنگ و طرح چوب (عنابی و بلوطی) می باشند، ضمنا تمام پیچیدگی‌های یک آشپزخانه کلاسیک در منبت کاری و معرق کاری روی کابینت نشان داده می شود که سعی می شود بیشتر طرح و نقش رومی در آن به کار رود.

 

سبک روستیک آشپزخانه

سبک روستیک، سبکی است که بوی چوب می دهد، استفاده کردن از چوب در طراحی نقش و نگار تیرهای چوبی در سقف و کابینت‌ها و همچنین لوسترهای چوبی و تخته‌های پهن چوب در کف، در این نوع سبک روح طبیعت و زندگی روستایی را تداعی می کند.

 

سبک آشپزخانه ویکتوریایی

این نوع سبک، بر گرفته از ملکه انگلیس با طراحی با شکوه و ساده است که ترکیبی از سبک سنتی آسیا و اروپاست و در آن از مصالحی مانند برنج، شیشه، چوب، مس و سنگ استفاده می شود.

 

 

نکته:

شما باید حداکثر بودجه مالی را برای طراحی داخلی آشپزخانه ویلای خود تعیین کنید و قبل از هر چیزی، عناصری مهم مانند کابینت آشپزخانه، کفپوش‌ها، صندلی‌ها و میز اُپن را انتخاب کنید.

در صورتی که می خواهید هزینه‌ها را کاهش دهید، می توانید چیدمان فعلی آشپزخانه را بر هم نزنید و وسایل، درب‌ها و اتصالات کابینت را جایگزین کنید.

 

 

جمع بندی

مهم‌ترین چیزی که در مورد دکوراسیون آشپزخانه ویلا باید به آن توجه شود، انتخاب کردن عناصری است که باعث خلق آرامش و نظم در فضا می شود و حس تمیزی و زیبایی را همراه با یکدیگر در فضای داخلی ویلا به وجود می آورد. استفاده از تنوع رنگی در طراحی و بهره بردن از سبک‌های مختلف در دکوراسیون آشپزخانه ویلا بسیار زیاد است که انتخاب نوع خاصی از آنها به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد.

امیدواریم از نکاتی که در این مقاله در خصوص طراحی دکوراسیون آشپزخانه ویلا به آن اشاره کردیم، نهایت استفاده را برده باشید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.