پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی با موضوع ماسه - سازه برتر



 

پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی - ماسه
 

پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی - ماسه

 
پاورپوینت مواد و مصالح ساختمانی با موضوع ماسه در 60 اسلاید برای دانشجویان رشته عمران و ساختمان آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه در این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید.
 
 
 
فهرست مطالب

1- معنی لغوی ماسه در واژه نامه

2- ماسه چیست؟

3- چرا ماسه در بیابان ها پیدا می شوند؟

4- علت نام گذاری

نتیجه تصویری برای ماسه

5- انواع ماسه

6- شن و ماسه 50-25

7- شن و ماسه بادامی

8- خاک باغچه

نتیجه تصویری برای ماسه باغچه

9- ساب بیس یا زیراساس

10- بیس یا اساس

11- انواع بیس یا اساس راه و جدول مربوطه

نتیجه تصویری برای ساب بیس یا زیراساس

12- ماسه یکبار شوی

13- ماسه دوبار شوی

14- مخلوط کوهی

15- شن و ماسه ملاتی

نتیجه تصویری برای شن و ماسه ملاتی

16- راکفیلد

17- سنگ مغزه

18- شن و ماسه نخودی

نتیجه تصویری برای شن و ماسه نخودی

19- شیشه سازی

20- تصفیه آب

21- نما سازی

22- بلوک سازی

تصویر مرتبط

23- پشم شیشه

24- تهیه لعاب

25- چینی و کاشی سازی

نتیجه تصویری برای سیلسی چینی و کاشی سازی

26- ماسه سنگ بر و سنگ ساب

27- ماسه به عنوان مصالح پرکننده در معادن

28- ماسه پاشی

نتیجه تصویری برای ماسه پاشی

29- تهیه سموم

30- ذوب آهن

31- ماسه تزریقی

32- سیلیسیم کاربید

33- ماسه شیشه ساب

تصویر مرتبط

34- ریخته گری

35- ویژگیهای عمومی ماسه ریخته گری

 

 

 


به عنوان فردی که تازه وارد دنیای ساخت و ساز شده اید، ممکن است فکر کنید که شن و ماسه کامپوزیت بسیار ساده است، اما اینطور نیست. انواع مختلفی از شن و ماسه وجود دارد که هر کدام برای یک هدف خاص هستند. استفاده از شن و ماسه مناسب برای کاری که انجام می دهید بسیار مهم است زیرا استفاده از نوع نامناسب می تواند فاجعه بار باشد.

به عنوان مثال استفاده از ماسه بسیار ریز به جای ماسه ساختمانی برای تهیه ملات باعث چسبیدن نامناسب آن با بلوک و آجر می شود و در نهایت ممکن است باعث ریزش سازه شود!

همین تنوع در مدل های مختلف ماسه به اندازه کافی پیچیده است و دانستن اینکه هر کدام از این نوع ماسه ها می توانند تا 10 نام مختلف داشته باشند به پیچیدگی آن می افزاید.

با توجه به این موضوع، این مقاله به بررسی انواع شن، درجه بندی هر کدام و کاربرد هر کدام می پردازد.

 

ماسه چیست؟

قبل از شروع به بررسی انواع ماسه و نحوه استفاده از هر یک، بهتر است ابتدا در مورد خود ماسه و اینکه از کجا آمده است بدانید. ماسه اساساً از سنگ هایی تشکیل شده است که در طول زمان خرد و فرسوده شده و به تدریج به ذرات کوچکتری تبدیل شده اند. یکی از ترکیبات اصلی ماسه سیلیس است. سیلیس یک ماده طبیعی است که در یک چهارم پوسته زمین یافت می شود.

 

دلیل وجود رنگ های مختلف ماسه

معمولاً اگر خودتان کار بتن ریزی انجام داده اید یا مخلوط ملات برای پوشش دیوار تهیه کرده اید، حتماً باید مقداری ماسه از فروشگاه های ساختمانی خریداری کرده باشید. در بیشتر موارد، همانطور که می توانید تصور کنید، ماسه ای که به فروش می رسد دارای رنگ زرد یا نارنجی است. در برخی شرایط، ماسه موجود ممکن است رنگ قرمز داشته باشد. ماسه قرمز معمولاً حاوی مقادیر زیادی تری اکسید آهن است. همچنین ممکن است شرایطی را تجربه کرده باشید که در آن یک کیسه زرد استاندارد شن و ماسه ساختمانی خریداری می کنید و قبل از اتمام کار تمام می شود.

دوباره به فروشگاه مصالح ساختمانی می روید و متوجه می شوید که فقط ماسه ساختمانی قرمز رنگ موجود است که باعث تغییر رنگ ملات شما می شود. بنابراین ذهن شما گیج می شود که آیا آن را همانطور که هست استفاده کنید یا سعی کنید با ملات یا روش های دیگر رنگ آن را تغییر دهید.

دلیل این امر مکانی است که شن و ماسه از آنجا آمده است. شن و ماسه تولید شده در یک بخش از کشور ممکن است حاوی تری اکسید آهن بیشتری باشد که رنگ آن را قرمز یا نارنجی می کند و ماسه در قسمت دیگر کشور از صدف یا مرجان بیشتری تشکیل شده است که باعث قرمز شدن رنگ می شود. آن را به رنگ سفید نزدیک می کند.

حالا که می دانید چرا رنگ های شن و ماسه با یکدیگر متفاوت است، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که اگر آن را از یک مغازه تهیه می کنید، چرا هنوز رنگ آن متفاوت است؟

پاسخ به این سوال به همان چیزی که قبلا در مورد شن گفتیم برمی گردد. به عنوان محصولی که موجودی کمی دارد و مغازه ها ترجیح می دهند آن را به صورت عمده خریداری کنند، ممکن است تامین کننده اصلی آنها نتواند آن را در این حجم بالا عرضه کند.

هنگامی که این اتفاق می افتد، شن و ماسه از تامین کننده دیگری یا از منطقه دیگری تهیه می شود، در این صورت ممکن است رنگ آن تا حدودی متفاوت باشد. همانطور که اشاره کردیم، اگر برای شما مهم است که ملات جدیدی که تهیه می کنید همرنگ ملات قدیمی باشد، می توانید از رنگ های ملات مخصوص برای رسیدن به همرنگ ملات مورد نظر استفاده کنید.