نمونه سوالات امتحانی درس تعمیر و نگهداری ساختمان - سازه برتر



نمونه سوالات امتحانی درس تعمیر و نگهداری ساختمان
 

نمونه سوالات امتحانی درس تعمیر و نگهداری ساختمان

 
نمونه سوالات امتحانی درس تعمیر و نگهداری ساختمان در 4 اسلاید برای دانشجویان رشته عمران و ساختمان آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه در این بخش از سایت سازه برتر میتوانید این فایل را دریافت کنید. 

 
 

فهرست مطالب

1- انواع نقشه ها

2-  کاشیکاری

3-  چاه فاضلاب

4-  تحرک پی ها

5-  تزریق بتن

6-  نکات گودبرداری

7-  نشست

8-  قیرگونی

9-  نفوذرطوبت

10-  پوسیدگی

11-  نشست زیرپی

12-  ترک عمیق

13-  گیرداری

14- خیزمجاز

15-   تعمیر

16-  نگهداری

17-  حفره

18-  آسیب پذیری

19-  آلوئک و سفیدک

20-  نمای ساختمان

21-  پاک کردن

 


تعمیر و نگهداری ساختمان، فرایندی تضمین کننده است و موجب می‌شود که ساختمان‌ها و تمام قسمت‌های یک بنا که جزء دارایی‌های سرمایه‌ای شما هستند، از ظاهر خوبی برخوردار باشند؛ امور مربوط به تعمیرات و نگهداری بنا در طولانی مدت باعث می‌شود ساختمان‌ها، با بهره‌وری بهینه کار کنند.

نگهداری نامنظم و نامناسب ساختمان می‌تواند منجر به پوسیدگی، تخریب و کاهش عملکرد برخی از قسمت‌ها شود. همچنین با گذشت زمان، ساختمان فرسوده، به اندازه روز اول، سلامت نخواهد بود. بی‌شک، بناهای فرسوده، امنیت تمام افرادی را که در آن زندگی می‌کنند، تهدید می‌کند.

بسته به نوع طراحی، کیفیت مواد و مصالح، عملکرد و موقعیت مکانی، ساختمان‌ها با سرعت‌های مختلف دچار زوال، فرسودگی و استهلاک می‌شوند و نیاز به توجه بیشتری دارند. هیچ بنایی نیست که نیاز به تعمیر و نگهداری ساختمان نداشته باشد. کیفیت طراحی برنامه‌های تعمیرات و نگهداری از بنا و همچنین طرز کار، می‌تواند آسیب‌ها را به حداقل برساند و بیشتری بازدهی را حاصل کند.