پاورپوینت بررسی معماری پاویون کره جنوبی در اکسپو ۲۰۲۰ دبی - سازه برتر



پاورپوینت بررسی معماری پاویون کره جنوبی در اکسپو ۲۰۲۰ دبی

 

پاورپوینت بررسی معماری پاویون کره جنوبی در اکسپو ۲۰۲۰ دبی

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : pptx
  • تعداد صفحات : 21
  • حجم فایل: 5.95 mb
 
در این بخش از سایت سازه برتر پاورپوینت بررسی معماری پاویون کره جنوبی در اکسپو 2020 دبی را برای دانشجویان رشته معماری قرار داده ایم. فرمت این فایل پاورپوینت و قابل ویرایش بوده و تعداد صفحات این فایل  21 اسلاید می باشد.

این فایل به گونه ای تنظیم شده ؛ که  می توان قالب آن را به دلخواه تغییر داد. از این رو در ادامه ابتدا فهرست مطالب ؛ سپس مختصری از متن  و در پایان پیش نمایشی از اسلایدها قرار داده شده است. برای درک بهتر مطالب نیز از خطوط گرافیکی استفاده شده است.

 

 

پاورپوینت بررسی معماری پاویون کره جنوبی در اکسپو 2020 دبی

21 اسلاید؛ قابل ویرایش؛ شامل:

موقعیت

 گروه طراحی پاویون کره جنوبی در اکسپو 2020 دبی

 مساحت

معرفی پروژه پاویون کره جنوبی در اکسپو 2020 دبی

ویژگی نما 

ایده طرح

پلان طبقات پاویون کره جنوبی در اکسپو 2020 دبی

نما

مقطع

و...

 

 

مختصری از متن:

در خانه های بومی و سنتی کشور کُره جنوبی، فضاهایی با نام “مادانگ” وجود دارد. مادانگ، یک فضای باز در بخشی از خانه است که بسیاری از فعالیت‌ های خانوادگی در آن روی می دهد. جالب است بدانید این ایده در مقیاس بزرگ به پاویون کره جنوبی منتقل شده است. فضایی که می توان در آنجا به تماشای اجراهای گوناگون، رویدادها و جشنواره ها نشست…

 

 

عنوان: پاورپوینت بررسی معماری پاویون کره جنوبی در اکسپو 2020 دبی

فرمت: ppt

تعداد صفحات: 21

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

 


یک مفهوم اصلی پاویون، در یک محدوده از ساختمان های متقارن سبک کلاسیک دیده می‌شود که در آن یک بلوک مرکزی وجود دارد، جناح‌ها ممکن است به یک پاویون منتهی شوند که در برخی سبک‌ها به منظور تأکید بر خاتمه کمپوزیسیون مهم قلمداد شده‌اند. درست مانند نقطه در انتهای یک جمله کامل.

در Place des Vosges (قدیمی‌ترین میدان شهر پاریس) که در پاریس در سال‌های ۱۶۰۵ تا ۱۶۱۲ ساخته شده‌است، پاویون‌های دوقلو مراکز طرفین شمال و جنوب میدان را مشخص کرده‌اند. آن‌ها Pavillon du Roi و Pavillon de la Reine نامیده می‌شوند، هرچند که هیچ شخصیت سلطنتی ای تا به حال در این میدان زندگی نکرده‌است. به وسیله گذرگاه‌های سرپوشیده سه گانه آنها، مانند اتاقک‌های مجاور دروازه‌ها عمل می‌کنند که امکان دسترسی به فضای مسلط بر میدان را می‌دهند. اتاقک‌های دروازه به سبک فرانسوی در قالب چنین پاویون‌هایی از یک قرن قبل از آن ساخته می‌شدند.

فرآیند طراحی و توسعه ی پاویون کشور کره جنوبی برعهده ی مون هون (Moon Hoon) معمار کُره ای و معماران مویووکی (Mooyuki Architects) بوده است! اما درباره ایده طراحی و ساختار این پاویون، اطلاعات جالب توجهی وجود دارد: یک ساختار استادیوم مانندِ پویا و پر جنب و جوش که با نمایی پلکانی و پیکسلی منقش به امواج گوناگون پوشیده شده است. به بیان معماران پروژه، ایده ی حاکم بر نمای این پاویون اشاره ای است به منظره کُره ای! انعکاس تابش زیبای خورشید و جان گرفتن آن بر قطرات پراکنده ی شبنم روی گل‌ ها… البته بیان این ایده با بهره گیری از زبان تکنولوژیکی انجام شده است (اشاره ای به چشم انداز پیشرفت روزافزون علم در شرایط معاصر و آینده).