رفتار پرده های سپر فلزی ساحلی در مقابل خاک های روان شده - سازه برتر



رفتار پرده های سپر فلزی ساحلی در مقابل خاک های روان شده
 

رفتار پرده های سپر فلزی ساحلی در مقابل خاک های روان شده



در این بخش از سایت سازه برتر فایل تحقیق رفتار پرده های سپر فلزی ساحلی در مقابل خاک های روان شده را برای دانشجویان رشته عمران و ساختمان قرار داده ایم. این فایل با فرمت ورد docx و قابل ویرایش بوده و دارای 19 صفحه می باشد که همراه با شکل و نمودار ارائه شده است.
 
 
 
فهرست:

1- چکیده

2- کلمات کلیدی

3- مقدمه

تصویر مرتبط

4- فرضیات تحلیل همراه با نمودار و جدول

5- مجموعه جدول های ویژگی های مصالح (خاک-سازه)، بارهای دینامیکی، شکل ها و نمودارها به تعداد 24 عدد

6- شكل تاثير عمق جایگیری مهارها (یک سرگیردار) بر تغییر مکان هنای قائم و افقی بالاترین نقطه (A) و پایین ترین نقطه (B) سپر فلزی

نتیجه تصویری برای پرده سپر فلزی ساحلی

7- تفسير كلي نتايج

8- نتيجه گيري

 

تصویر مرتبط

 

 


پدیده روانگرایی در بسیاری از زمین لرزه های عظیم به ویژه در ساختگاه های دارای خاک های ماسه ای نامتراکم مشاهده شده و صدمات فراوانی به سازه های موجود بر روی این مکان ها وارد آورده است. ازجمله سازه های آسیب پذیر در اثر ارتعاشات دینامیکی و به دنبال آن روانگرایی خاک ها، دیوارهای ساحلی موجود در کناره دریاها و رودخانه ها بوده که هم خاک اطراف آنها اشباع است و هم اغلب نامتراکم و شرایط روان شدن برای خاک فراهم است.

این دیوارها در دو نوع کلی وزنی و انعطاف پذیر (عمدتا فلزی) ساخته می شوند که در این مقاله عملکرد نوع انعطاف پذیر مدنظر قرار می گیرد. رفتار پرده های سپر فلزی در مقابل خاک روان شده با استفاده از نرم افزار PLAXIS بررسی شده است. رفتار ماسه های نامتراکم در شرایط غیرزهکش، نرم شوندگی کرنشی است.

تمرکز مطالعات روی ارزیابی پارامتری است. نتایج تحلیل ها حاکی از آن می باشد که با افزایش زاویه اصطکاک داخلی لایه نامتراکم، گیردارکردن سپر درلایه متراکم، کاهش حداکثر دامنه شتاب ارتعاش دینامیکی، کاهش مدت زمان ارتعاش دینامیکی، افزایش ضخامت سپر، کاهش ارتفاع آب روبروی سپر، کاهش فاصله بندی مهارها در راستای خارج از صفحه، افزایش ضخامت سپر و کاهش عمق جایگیری مهارها (درحالت انتهای گیردار) تغییر مکان سپرها کاهش می یابد. شیوه غالب حرکتی دیوارهای انعطاف پذیر، چرخش است.