کاربرد روش های چتری در تونل زنی در زمین های نرم - سازه برتر



کاربرد روش های چتر ی در تونل زنی در زمین های نرم
 

کاربرد روش های چتری در تونل زنی در زمین های نرم

 
در این بخش از سایت سازه برتر فایل تحقیق کاربرد روش های چتری در تونل زنی در زمین های نرم را برای دانشجویان رشته عمران و ساختمان قرار داده ایم. فرمت این فایل docx و تعداد صفحات این فایل 17 صفحه بوده و همراه با شکل و تصاویر مربوطه می باشد.

1- چکیده

2-  مقدمه

3-  روش هاي بكار رفته براي نتيجه گيري در زمين هاي نرم

4-  روش هاي بهسازي

تصویر مرتبط

5-  روشهاي حفاظتي

6-  روشهاي پيش تيرزني

7-  مراحل اجراي پیش تقویت توسط لوله های چتری همراه با تصویر

تصویر مرتبط

8- تزريق فواره اي كم شيب همراه با تصویر

9- روش Spilling

10- روش لوله گذاري سقفي

نتیجه تصویری برای روش  سقفي تونل

11-  پيش تيرزني توسط سرمته ها فرورفته در زمين

12-  سيستم پيش آسترزني همراه با تصویر

13-  تكنيك پيش برش

14-  تكنيك پيش تونل زني همراه با تصویر و جدول

15-  نتیجه گیری

نتیجه تصویری برای تكنيك پيش برش تونل

 

 

 


یکی از پارامترهای تعیین کننده ماهیت، شکل و هزینه تونل، موضوع زمین شناسی محل سازه می باشد. بدین لحاظ پارامترهای زمین شناسی، تاثیر بسزایی در تعیین مسیر، طراحی و ساختمان یک تونل دارد. در بعضی مواقع به علت پیچیده بودن یا نا معلوم بودن شرایط زمین شناسی، تخمین هزینه های ساختمان تونل مشکل می باشد.

معمولا پیش از احداث تونل لازم است اطلاعاتی از شرایط زمین شناسی زیر سطحی منطقه بدست آید تا یک تصویر سه بعدی از زمین شناسی منطقه حاصل شود و بدین طریق تونل را تعیین نمود و هزینه های احتمالی و نقاط نا مطمئن را پیش بینی کرد. بطور کلی بسته به اینکه تونل در زمینهای نرم یا سخت حفر شود، وسایل مورد نیاز و روشهای حفاری و همچنین تمهیدات لازم برای نگهداری تونل متفاوت می باشد.

بدین لحاظ لازم است از شرایط زمین شناسی محل مطلع گردید و فاکتورهای موثر در حفاری را مورد بررسی قرار داد و نوع نگهدارنده آن را تعیین نمود. مقاله حاضر به تشریح روشهای مختلف بررسی شرایط زمین شناسی مهندسی محل تونل و فاکتورهای موثر بر تونل زنی و شرایط نگهدارنده ها می پردازد.