مواد و مصالح ساختمانی - کاشی بهداشتی - سازه برتر



مواد و مصالح ساختمانی - کاشی بهداشتی
 
 

مواد و مصالح ساختمانی - کاشی بهداشتی

در این بخش از سایت سازه برتر مواد و مصالح ساختمانی - کاشی بهداشتی را برای دانشجویان رشته عمران و ساختمان قرار داده ایم . فرمت این فایل docx و تعداد صفحات این فایل 25 صفحه می باشد. این فایل همراه با شکل و تصاویر و جدول و فلوچارت طبق شرح زیر بیان شده است:

1- پیش گفتار

2- آشنایی با تاریخچه کاشی وسرامیک

3- تاریخچه کاشی

4- مواد اوليه کاشی

تصویر مرتبط

5- مراحل پخت کاشی

6- فرآيند آماده سازي مواد

7- تعاريف و دامنه كاربرد

8- كاشی يا آجر شيشه‌ای

نتیجه تصویری برای آجر شيشه‌ای

9- وينيل تايل آزبستی از رزين وينيلی ترموپلاستيك

10- كاشی آسفالتی يا آسفالت تايل

11- كاشی های سلولزی

12- تايلهای فيبر معدنی

نتیجه تصویری برای كاشی های سلولزی

13- كاشی های فلزی سوراخدار

14- كاشی وينيلی

15- Firing Tile کاشی‌های پخته شده

16- Glazing Tile کاشی‌های لعابدار

17- Modern Tile کاشی‌های مدرن

تصویر مرتبط

18- تقسیم بندی کاشی های سرامیکی

19- فلوچارت تقسیم بندی کاشی ها

20- انواع تقسیم بندی

21- تقسیم بندی بر حسب ظاهر و رنگ

تصویر مرتبط

22- تقسیم بندی بر حسب محل مصرف

23- تقسیم بندی بر حسب میزان تخلخل

24- جدول دسته بندی کاشی های متخلخل

25- تاریخچه سرامیک

نتیجه تصویری برای سرامیک

26- ساختار سرامیک

27- لعاب دادن کاشی و سرامیک

28- کاربرد سرامیک‌ها

29- کاشی و کاربرد آن

نتیجه تصویری برای کاشی و کاربرد آن

30- خواص سرامیک

31- جدول شش ضلعی سرامیک های ظریف

32- لعاب و انواع آن

نتیجه تصویری برای لعاب و انواع آن

 

 


با پیشرفت تکنولوژی پوشش‌های مختلفی برای کف و دیواره بنا استفاده می‌شود  اما یکی دیگر از پرکاربردترین مصالح که به عنوان پوشش دهنده در ساختمان‌سازی از آن استفاده می‌شود کاشی و سرامیک است که این مصالح امروزه از تنوع بسیاری برخوردار هستند که هر یک از آنها با توجه به ویژگی‌های خود مناسب برای استفاده در بخش‌های خاصی از ساختمان می‌باشد. از مدل جدید کاشی و سرامیک در بخش‌های مختلف ساختمان مانند آشپزخانه، نشیمن، پذیرایی، حمام، سرویس بهداشتی، حیاط، پارکینگ، استخر و حتی در نمای ساختمان، گلخانه و حوض‌های تزئینی استفاده می‌کنند.

به طور کلی مقاومت بالا و قابلیت طرح پذیری پوشش دهنده کاشی و سرامیک نسبت به سایر پوشش دهنده‌ها آن را به محبوب ترین مصالح ساختمانی برای پوشش دهی سطوح تبدیل کرده است. ویژگی مثبت دیگر آنها مقاومت فیزیکی بالا و مقاومت در برابر یخ‌زدگی است که قابلیت استفاده در فضای باز را نیز میسر می‌کند. ویژگی مهم دیگر آن ضدحریق بودن کاشی و سرامیک است که باعث می‌شود گزینه ای مناسب برای استفاده در فضاهایی همچون آشپزخانه‌ها و فضاهای باز باشد زیرا در برابر حرارت و آتش تغییر شکل نداده و با گذشت زمان نیز دچار تغییر رنگ نمی شوند.

هنگامي كه كلمه كاشي به گوش اكثر مردم مي رسد، بي درنگ واژه كاشي سراميكي درذهن آنها تداعي مي گردد.البته جاي تعجب نيست چرا كه كاشي سراميكي بي شك رايج ترين پوشش مورد استفاده در هنر معماري و تزئين اماكن مسكوني و تجاري محسوب مي شود. كاربرد كاشي سراميكي از 4000 سال قبل از ميلاد در مصر باستان تا استفاده درسفينه هاي فضايي در عصر حاضر از تاريخچه اي طولاني برخوردار است. كاشي سراميكي با توجه به ايجاد نمايي زيبا وبه عنوان پوشش رايج، نقش كليدي در معماري اماكن مسكوني دارد.

كاشي رامي توان در منازل به عنوان تزئين ديوارها، روي پيشخوان آشپزخانه و رستورانها، محوطه هاي اطراف وان و دوش حمام، فضاي اطراف شومينه و غيره مورد استفاده قرار داد. كاشي سراميكي، فضاي خارج از منازل مانند تراس ها، ورودي ها و گذرگاه هاي اطراف منازل، استخرها، فضاهاي اطراف حوضچه هاي آب گرم و سونا، بام ها، ديوار باغ ها، سردرهاي منقوش منازل و حتي نقوش تزئيني روي ديوار خارجي منازل را مزين و با شكوه مي نمايد. طيف بسيار وسيع رنگ، طرح، اندازه و نقش در كاشي ها امكان طراحي و تزیین همه نوع بناهاي سنتي و مدرن را در اختيار نصابان قرار مي دهد.