تحقیق هوازدگی سنگ ها - سازه برتر



تحقیق هوازدگی سنگ ها
 

تحقیق هوازدگی سنگ ها

 
در این بخش از سایت سازه برتر تحقیق هوازدگی سنگ ها را برای دانشجویان رشته عمران و ساختمان قرار داده ایم. فرمت این فایل docx و تعداد صفحات این فایل 18 صفحه می باشد و در ادامه می توانید فهرست مطالب این پاورپوینت را مشاهده نمایید.


1- انواع هوازدگی

2- هوازدگی مکانیکی

3- هوازدگی شیمیایی

4- هوازدگی و نهشته‌های معدنی

نتیجه تصویری برای هوازدگی

5- بوکسیت

6- نهشته‌های مس و نقره

7- هوازدگی شیمیایی

8- انواع تخریب شیمیایی

نتیجه تصویری برای هوازدگی شیمیایی

9- انحلال در آب

10- انحلال در اسیدها

11- اکسیداسیون

12- هیدرولیز

تصویر مرتبط

 

13- آبگیری (هیدراتاسیون)

14- هوازدگی کروی

15- عوامل موثر در هوازدگی مکانیکی

16- یخبندان

نتیجه تصویری برای هوازدگی مکانیکی

17- برداشته شدن بار فوقانی

18- انبساط حرارتی

19- فعالیت موجودات زنده

20- نقش زمان در هوازدگی مکانیکی

نتیجه تصویری برای هوازدگی مکانیکی

 

 


هوازدگی متلاشی شدن سنگ‌های پوسته زمین به‌وسیله تماس مستقیم سطح کُره زمین با هواکُره است. یا به عبارت دیگر، هوازدگی یعنی فرایندی که باعث تغییر در ساختار و شکل سنگ می‌شود.

هوازدگی عبارت است از تجزیه سنگ‌ها، خاک و مواد معدنی و همچنین چوب و مواد مصنوعی از طریق تماس با جو زمین، آب و موجودات بیولوژیکی زمین. هوازدگی درجا (در محل) رخ می‌دهد، یعنی در همان مکان، با کمی حرکت یا بدون حرکت، و بنابراین نباید با فرسایش اشتباه گرفته شود، که شامل حرکت سنگ‌ها و مواد معدنی توسط عوامل مانند آب، یخ، برف، باد، امواج و گرانش و سپس در مکان‌های دیگر منتقل و انباشته می‌شوند. 

هوازدگي سنگ هاي ساختماني که در قلمرو نانومورفولوژي مطالعه مي گردد، يکي از موضوع هاي مهم ژئومورفولوژي کاربردي است که در جهت بهره برداري صحيح، حفاظت و نگهداري و مرمت سنگ هاي ساختماني پيشنهادهاي ارزنده اي را  ارايه مي نمايد.

هوازدگي سنگ زماني رخ مي دهد که سنگ هاي سطحي زمين بر اثر فرايندهاي فيزيکي، شيميايي و يا بيولوژيکي شکسته مي شوند و يا تغيير شکل مي دهند. اين عمل مي تواند به وسيله باد، آب، اقليم، عوامل گياهي و جانوري صورت گيرد.

پلتير با استفاده از دو متغير، هفت مدل را مشخص کرد که مي توانند انواع مختلف پديده هاي هوازدگي را توصيف کنند. از بين اين مدل ها دو مدل مربوط به رژيم هاي هوازدگي و رژيم هاي مورفوژنتيکي در مورد شمال غرب ايران بررسي شد و رژيم هاي مربوط به هر ايستگاه از روي نمودارهاي مربوط تعيين گرديد.