دانلود رایگان کتاب بازرسی جوش pdf - سازه برتر



دانلود رایگان کتاب بازرسی جوش pdf

آقای ایمان الیاسیان در کتاب بازرسی جوش، اصول و انواع بازرسی جوش را شرح داده و به طور کامل به مباحث مربوط با شغل بازرس جوش می‌پردازد. شما همراهان عزیز سایت سازه برتر می توانید فایل pdf این کتاب صفحه ای را در ادامه دانلود نمایید.

اتصالات جوش داده شده در یک اسکلت یا سازه (نظیر پل ، مخازن تحت فشار و ...) باید قابلیت تحمل تنش هایی که به صورت استاتیکی یا دینامیکی به آن ها اعمال می شود را داشته باشند. این موضوع ارتباط تنگاتنگی با کیفیت اتصال دارد. اینجاست که اهمیت بازرسی جوش در بحث کنترل کیفی مطرح می گردد. برای حصول اطمینان از کیفیت جوش و مطابقت آن با خواسته استانداردها، باید کلیه عوامل جوشکاری مورد بازرسی قرار گیرند.

پایه و اساس تمام برنامه های کنترل کیفیت سازه ها و اجزای ساخته شده فلزی با روش های جوشکاری، بازرسی جوش می باشد. کدها واستانداردها به منظور کسب اطمینان از عملکرد مناسب اتصالات جوشی در شرایط سرویس، غالباً اشاراتی نسبت به انجام بازرسی چشمی جوش و محدوده پذیرش عیوب در بازرس چشمی دارند. این اطمینان زمانی حاصل می شود که بازرسی توسط یک بازرس آموزش دیده و دارای صلاحیت در 3 مرحله قبل ، حین و بعد از جوشکاری انجام شود.

وظايف بازرس جوش در هر سازمان با توجه به دستورالعمل‌هاي كنترل كيفيت مربوطه متفاوت مي‌باشد. ولي مي‌توان به صورت كلي وظايف و اختيارات بازرس جوش را مطرح نمود. همچنين بازرس بايد تجهيزات مورد نياز در عمليات بازرسي چشمي را نيز كنترل نمايد. اين تجهيزات به سهولت و دقت عمليات بازرسي كمك مي‌كنند.

 

دانلود رایگان کتاب بازرسی جوش pdf

 

اهمیت جوشکاری چیست؟

یکی از مزیت های بسیار بزرگ روش جوشکاری که اهمیت آن را در صنعت زیاد نموده این است که جوشکاری را معمولا می توان در شرایط متفاوتی (مانند جوشکاری زیر آب، جوشکاری در بیایان و فضای آزاد و …) با کمترین تجهیزات ممکن انجام داد در صورتی که سایر روش های تولیدی در صنعت مانند ریخته گری، ماشین کاری یا نورد، نیاز به حداقل امکانات پیچیده تری برای استفاده خواهند داشت.

همین امر نشان دهنده اهمیت فراوان صنعت جوش به عنوان یکی از روش های تولید صنعتی خواهد بود و از آنجایی که همیشه دسترسی به امکانات کارخانه ای وجود نخواهد داشت و یا استفاده از آن امکانات ممکن است بسیار پر هزینه باشد، لذا استفاده از روش جوشکاری یک گزینه بسیار مناسب و اقتصادی محسوب می گردد.

 

صفحات پیشنهادی:

آگهی ساختمانی

تولید محتوای ساختمانی

طراحی سایت ساختمانی

 

بازرسی جوش چیست؟

بازرسی جوش به عملیاتی گفته می شود که به منظور کنترل کیفیت فرایندهای جوشکاری و قطعات جوش داده شده اجرا می شوند. یکی از مهم ترین دلایل بازرسی جوش، تعیین کیفیت جوش و اتصالات جوشکاری شده برای کاربرد مورد نظر است. این ارزیابی توسط کدها و استانداردهایی انجام می شود که برای فرایندهای طراحی، ساخت و اجرا توسعه داده شده اند. در این رابطه صنایع مختلف استانداردهای گوناگونی دارند که بسته به کاربرد قطعه باید استاندارد متناسب آن را انتخاب نمود.

عملیات بازرسی جوش به سه دسته عملیات پیش از جوشکاری، عملیات هنگام جوشکاری و عملیات پس از جوشکاری تقسیم می شوند. هر کدام از این مراحل بازرسی، بر اساس استانداردهای مخصوص انجام می شود که تمامی این مراحل بر عهده بازرس جوش است.

 

 

بخشی از کتاب کتاب بازرسی جوش pdf

سازه‌های جوش داده شده نظیر سایر قطعات مهندسی به بازرسی در مراحل مختلف وساخت همین طور در خاتمه ساخت نیاز دارند. بازرسی جوش‌ها می‌تواند از انجام کار طبق دستورالعمل‌های توافق شده به کارفرما اطمینان دهد. برای حصول اطمینان از مرغوبیت جوش و مطابقت آن با نیازمندی‌های طرح باید کلیه عوامل موثر در جوشکاری در مراحل مختلف اجرا مورد بررسی قرار گیرد.

مراحل بازرسی جوش:

بازرسی قبل از جوشکاری به منظور آماده کردن مقدمات کار جوشکاری است به طوری که موجب بروز عیوب جوش را از بین برده و یا به حدود قابل قبولی تقلیل دهد.

 

به مصداق "پیشگیری موثرتر از درمان است" می‌توان گفت:

اعمال یک برنامه بازرسی چشمی مسئولانه می‌تواند از پیدایش 80 تا 90 درصد از عیوب معمول در جوشکاری جلوگیری کند.

این بازرسی شامل اقدامات زیر می‌باشد.

1- اطلاع از کیفیت مورد نظر کار و شرایط بهره برداری از قطعات و مجموعه کار

2- مطالعه دقیق نقشه‌ها و مشخصات فنی

3- انتخاب استانداردهای اجرایی

4- انتخاب و ارزیابی روش جوشکاری

5- انتخاب مصالح

6- بازرسی مصالح

7- انتخاب مواد مصرفی

8- بازرسی مواد مصرفی

9- طرح و تنظیم نحوه اجرای جوشکاری

10- بررسی تجهیزات جوشکاری

11- آزمون جوشکاری و ابراتورها

12- بازرسی در موقع جوشکاری به منظور اجرای صحیح عملیات جوشکاری ساخت ونصب اطمینان از بکار بردن مصالح و مواد مصرفی درست وجلوگیری از تخلف‌ها ضروری است.

 

 

عنوان: کتاب بازرسی جوش

نویسنده: ایمان الیاسیان

موضوع: کتاب مهندسی عمران

تعداد صفحات: 166 صفحه

فرمت: pdf

حجم فایل فشرده: 13.6 MB

زبان: فارسی

برای دانلود pdf کتاب بازرسی جوش از کادر پایین توضیحات اقدام کنید

 

 

کلمات کلیدی:

دانلود کتاب مهندسی عمران pdf, دانلود کتاب مهندسی ساختمان pdf, دانلود رایگان کتاب مهندسی عمران pdf, دانلود رایگان کتاب مهندسی ساختمان pdf, دانلود pdf مهندسی عمران, دانلود pdf مهندسی ساختمان, دانلود رایگان pdf مهندسی عمران, دانلود رایگان pdf مهندسی ساختمان, کتاب های مهندسی عمران، کتاب های مهندسی ساختمان،

دانلود رایگان کتاب بازرسی جوش pdf، دانلود کتاب بازرسی جوش pdf، دانلود رایگان pdf بازرسی جوش، دانلود pdf بازرسی جوش، انواع بازرسی جوش، کاربرد بازرسی جوش، روش های بازرسی جوش، شغل بازرسی جوش، pdf بازرسی جوش، انواع تست جوش، انواع تست جوش pdf، مراحل بازرسی جوش، دوره بازرسی جوش، vt بازرسی جوش، گزارش بازرس جوش، دانلود رایگان کتاب بازرسی جوش، دانلود pdf کتاب بازرسی جوش، دانلود پی دی اف کتاب بازرسی جوش،

 

 



  1. محمدحسین

    <p>با توجه به فعالیت در حوزه بازرسی جوش لازم دانستم از کتاب شما بهره کافی را ببرم.</p>