دانلود پروژه تحلیل برج آزادی - سازه برتر



دانلود پروژه تحلیل برج آزادی

دانلود پروژه تحلیل برج آزادی

در این بخش از سازه برتر دانلود پروژه تحلیل برج آزادی در 59 صفحه تهیه شده که در ادامه بخشی از متن و فهرست آن را برای دانلود قرار داده ایم. همچنین لینک دانلود پاورپوینت تحلیل برج آزادی نیز در انتهای این مطلب قرار داده شده است.

در دوران پهلوی دوم، اندیشه ایجاد تغییرات و تحولات نمادین در ایران بسیار مورد بحث قرار گرفت. به همین منظور، در شهریور سال 1345، آگهی مسابقه ای با عنوان "طراحی ساختمان شهیاد آریا مهر" در روزنامه اطلاعات به چاپ رسید. در این آگهی از معماران و آرشیتکت های ایرانی درخواست شده بود که طرح‌ های پیشنهادی خود را تا 10 آبان به دفتر شورای مرکزی تسلیم کنند. برای این مسابقه معماری 21 شرکت کننده طرح های خودشان را هر کدام بر روی دو تابلوی بزرگ در سالنی در کاخ سعد آباد امروزی در معرض دید داوران قرار دادند.

در میان بیست و یک طرح ارائه شده، طرح حسین امانت معمار جوان 24 ساله ‌ایی که به تازگی از دانشکده هنرهای زیبا فارغ ‌التحصیل شده بود، به عنوان برنده مسابقه اعلام گردید. حسین امانت از دانشجویان مورد علاقه هوشنگ سیحون معمار نامی ایران بود. 40 سال بعد، در مصاحبه‌ ایی هوشنگ سیحون عنوان کرده است که سهم بسزایی در برنده شدن طرح امانت داشته و با قاطعیت تمام از آن دفاع کرده است.

 

 

مشخصات برج آزادی

ميدان بزرگ و بيضی شکل ازادی با اقطار 500 و 450 متر و وسعت 50000 متر مربع در تقاطع مهمترين معبر و مدخل غربی شهر تهران قرار گرفته است. فضای سبز آن پوشيده از بهترين گونه های گياهی ، توسط 4 تپه سرسبز و باغ گونه وسعت يافته است.

 

 

معماری ایرانی و اسلامی برج آزادی

معماری برج ازادی تلفیقی از معماری دوران هخامنشی، معماری ساسانیان و معماری دوره اسلامی است. در این بنا، خطوط موازی و کشیده پایه‌ ها یادآور سبک معماری هخامنشی، قوس اصلی میان برج، نمادی از طاق کسری که مربوط به دوره ساسانی ست و قوس بالایی آن که یک قوس شکسته ‌است، از دوران بعد از اسلام و نفوذ اسلام در ایران الهام گرفته‌ است.

 

 

مقدمه

در نیمه دوم دهه چهل قرن چهاردهم هجری شمسی ، طراحی دروازه غربی ورود به شهر تهران ، در مجاورت با فرودگاه بین المللی مهرآباد و بسیاری از مسیرهایی که از نقاط غربی کشور به تهران منتهی می شوند و در معرض دید مردم ، گردشگران ، میهمانان عالی رتبه سیاسی و نظایر آن قرار می گرفت ، به مسابقه گذاشته شد .هدف ، طراحی بنایی یادمانی بود که علاوه بر داشتن تاثیرات بصری خاص ، تداعی کننده پیشینه تاریخی ، فرهنگی و هنری این سرزمین باشد و به عنوان نماد پایتخت ایران نیز ، محسوب شود.

 

 

فهرست :

تاریخچه برج آزادی

موقعیت بنای برج آزادی در مقیاس شهری

موقعیت بنای برج آزادی در سایت هندسه

شیب و عوارض طبیعی زمین

طرح معماری بنا

سامان دهی فضایی عناصر بنا

بررسی کیفی فضاهای طبقات

عناصر و تکنیک های شاخص بنا

تحلیل و ارزیابی نماهای بنا

 

 

عنوان: پروژه تحلیل برج آزادی

حجم فایل در حالت فشرده: 1,04  MB

رمز فایل فشرده: www.saze20.ir (پسورد را تایپ نمایید.)

دانلود با لینک مستقیم از سازه برتر