انوع دیوارپوش + معرفی 5 نوع دیوارپوش مدرن - سازه برتر



انوع دیوارپوش + معرفی 5 نوع دیوارپوش مدرن

اگر به دنبال تغییر دکوراسیون منزل و یا مقاوم سازی آن در برابر رطوبت و یا ضربه می‌‌باشید، استفاده از یک دیوارپوش مناسب می‌تواند نیاز شما را به صورت کامل و جامع رفع کند. تنوع دیوارپوش مدرن بسیار زیاد است، اما بیشتر آن ها حالت تزئینی دارند و نمیتوان به عنوان یک جزء پایدار منزل به آن نگاه کرد. در این بخش با کمک یکی از شرکت‌های تولید کننده دیوارپوش، قصد داریم معرفی 5 مدل دیوارپوش مدرن و جذاب را داشته باشیم.

به نقل از مشاورین کارخانه تولیدی دیوارپوش بتنی آشیان نو، یک دیوارپوش مناسب وزن کمی دارد و روی هر دیواری قابلیت بارگذاری خواهد داشت. نکته بسیار جذابی که باید مد نظر قرار دهید، طول عمر دیوار پوش می‌‌باشد. در صورتی که طول عمر دیوارپوش کم باشد و از طرفی به درستی نصب نشود، خود باعث تخریب دیوار خواهد شد. دقت کنید که دیوارپوش گران به معنی خوب بودن نیست و دیوارپوش ارزان نیز به معنی بد بودن نخواهد بود.

 

مزایای استفاده از دیوارپوش مدرن چیست؟

دیوارپوش‌ های مدرن معمولا چسبندگی بالایی دارند و طول عمر آن ها نیز به نسبت دیوارپوش‌‌ های قدیمی بیشتر است. البته تنوع رنگ بالای آن ها و همچنین کیفیت ساخت این محصولات موجب شده است تا تمامی کسانی که به فکر نوسازی و بازسازی منزل خود می‌باشند به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. در ادامه دیگر مزایای استفاده از دیوارپوش را بررسی خواهیم کرد.

  • تغییر دکوراسیون منزل
  • از بین بردن ترک ها و عیوب دیوار
  • ایجاد فضایی آرامش بخش و شیک به سبب رنگ بندی متنوع
  • عایق صدا مخصوصا برای آپارتمان هایی که در مجاورت بزرگراه و خیابان قرار دارند
  • عایق رطوبت و ضربه
  • محافظت از دیوار در برابر حرارت ویژه استان های گرم و کویری
  • نصب آسان در مدت زمانی بسیار کوتاه
  • طول عمر بالا
  • قابل شستشو
  • ضد حریق

انواع دیوارپوش مدرن

با توجه به تنوع بالای انواع دیوارپوش هنگام خرید به چند نکته توجه نمایید. اولین نکته نوع فضای مورد نظر شما است. دیوارپوش حمام با دیوارپوش آشپزخانه کاملا متفاوت است و در زمان خرید نیز باید این موضوع را به فروشنده اطلاع دهید. سلیقه و همچنین نوع دکوراسیون مد نظر شخص در انتخاب دیوارپوش نقش قابل توجهی خواهد داشت. در نهایت بودجه شما برای خرید نیز مهم است، اما عامل تعیین کننده و نهایی نخواهد بود.

1. دیوارپوش میکروسمنت

معمولا کسانی که به دنبال مقاوم سازی و همچنین زیبا سازی دیوار می‌باشند، اقدام به خرید دیوارپوش میکروسمنت می‌کنند. میکروسمنت یک بافت نازک متشکل از سیمان و الیاف است که تاثیر قابل توجهی روی طول عمر دیوار و همچنین زیبایی آن خواهد داشت. از طرفی قابلیت چسبندگی بالایی دارد و حتی روی سطوح شیشه‌ای نیز قابلیت نصب خواهد داشت. دقت کنید که ضخامت میکروسمنت در حدود 1 الی 2.5 میلی متر است و ضخامت بیشتر آن موجب سنگین شدن دیوار می‌شود که پدیده ای قابل قبول نخواهد بود.

2. دیوارپوش بتنی سه بعدی

اگر به دنبال طراحی یک فضای شیک و خاص می‌‌باشید، استفاده از دیوارپوش بتنی سه بعدی گزینه‌ای مطلوب خواهد بود. چرا که طراحی خاص و همچنین زیبایی چشم نواز آن باعث به وجود آمد یک فضای شیک و مدرن خواهد بود. این نوع دیوارپوش معمولا از جنس میکروسمنت است و همین موضوع باعث طول عمر بالا و همچنین وزن پایین آن می باشد. از طرفی قیمت مناسب و همچنین رنگ بندی قابل توجه آن موجب شده است که افراد بسیار زیادی برای تغییر دکوراسیون داخلی دفتر و فضای کار خود از آن استفاده کنند.

3. دیوارپوش چوبی

دقت کنید که دیوارپوش چوبی در چندین مدل خاص وجود دارد و هر کس با توجه به نیاز خود یک مدل را مدنظر قرار میدهد. معمولا دیوارپوش چوبی مدرن رگه‌هایی از چوب دارد و سطح آن نیز به صورت ضد خش و یک نواخت می‌‌باشد. بهترین نوع دیوارپوش چوبی ضد حریق و همچنین عایق رطوبت است و روی سطوح مختلف نیز قابلیت نصب دارد. طول عمر دیوار پوش چوبی به نسبت سایر گزینه های موجود کمتر است، اما ظرافت و طراحی قابل قبولی را به ثبت رسانده است.

4. دیوارپوش شیشه‌ای

یکی از جدیدترین مدل‌های دیوارپوش که در حال حاضر مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است، دیوارپوش شیشه ای می‌‌باشد. دقت کنید که مقاومت این مدل دیوارپوش کم است و نمی‌تواند به عنوان یک عایق مورد استفاده قرار گیرد. اما طراحی منحصر به فرد و خاص آن موجب می‌شود که مورد انتخاب افراد مختلف قرار گیرد. دیوارپوش شیشه ای به دیوارپوش رنگی نیز معروف است. از مهمترین مزایای دیوارپوش شیشه ای می‌توان به سهولت در نظافت آن اشاره کرد. در صورتی که قصد استفاده از دیوار پوش شیشه ای در مناطق شرجی و مرطوب دارید، حتما به فروشند آن اطلاع دهید تا فرد یک تصمیم گیری درست در مورد آن انجام دهد.

5. دیوارپوش PVC

دیوارپوش پی وی سی از نوعی پلاستیک فشرده و چوب تشکیل می‌شود که برای زیبا سازی و همچنین محافظت از دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل دیوارپوش در مقایسه با دیوارپوش بتنی، عمر کمتری دارد و همین امر موجب شده است که در ساختمان‌های مدرن و تازه ساخت کمتر مورد استفاده قرار گیرد. اما اگر زیبایی اولویت اول شما است، دیوارپوش pvc گزینه ای مطلوب خواهد بود. قیمت مناسب و نصب سریع دیوارپوش PVC برای کسانی که زمان کافی جهت نوسازی و بازسازی منزل ندارند، ایده‌آل است. بهتر است که این مدل دیوارپوش بتنی در مناطق گرمسیر و کویری مورد استفاده قرار نگیرد. چرا که تابش مستقیم آفتاب می‌تواند تاثیر منفی روی آن داشته باشد. در مقابل تحمل کردن دمای -80 تا +70 از مزایای رقابتی بتن اکسپوز در مقایسه با دیگر دیوارپوش‌ها است که می‌توانید از آن در صورت نیاز بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

در این پست به صورت ویژه در مورد انواع دیوارپوش بتنی مدرن صحبت کردیم. در صورتی که قصد خرید دیوارپوش برای منزل خود دارید، حتما به نوع دیوار و محل قرار گرفتن آن توجه کنید. دیوار پوش تزئینی با دیوار پوش عایق اندک تفاوت هایی دارد که بهتر است مد نظر قرار دهید و بر اساس آن برنامه ریزی نمایید. همواره کیفیت ساخت و همچنین اعتبار فروشنده مهمترین معیار شما در زمان خرید این مدل محصولات باشد. چرا که قیمت و مسائل مالی همیشه قابل تعدیل است و می‌توان آن را مدیریت کرد. اما اگر کیفیت و طول عمر یک دیوارپوش پایین باشد، علاوه بر ضرر مالی که به شما وارد می‌کند، زمان شما را ضایع خواهد کرد. کارخانه آشیان نو با بیش از دو دهه فعالیت برای تجهیز و نوسازی دیوار محل کار و منزلتان در کنار شما خواهند بود.