تفاوت سنگ چینی و کریستال - سازه برتر



تفاوت سنگ چینی و کریستال (0 تا 100)

سنگ چینی که به آن سنگ کریستالی هم گفته می شود به توده هایی از سنگ های آهکی یا دولومیتی می گویند که با توجه به عوامل درونی مانند فشار بالا و حرارات مجددا متبلور شده بنابراین جزء سنگ های دگرگونی هم محسوب می شوند.

سنگ های کریستال از خانواده های سنگ های مرمریت به شمار می روند که از نظر میزان دگرگونی و ترکیبات شیمیایی با هم فرق دارند، سنگ های چینی بیشتر از بلورهای درشت ساخته شده اند که این بلورها دلیل تفاوت سنگ های چینی با سنگ های کربناتی رسوبی می باشد.

سنگ های چینی با توجه به خصوصیاتی که دارند از انواع مختلفی برخوردارند که معمولا با نام معدنی که از آن دست می آیند نام گذاری می شوند. امروزه این سنگ ها کاربرد زیادی داشته و از پر مصرف ترین آن ها می توان به سنگ چینی الیگودرز، سنگ چینی سایمان و ازنا اشاره کرد.

 

ویژگی های سنگ چینی و کریستال

سنگ های چینی از بلورهای درشت سفید رنگ تشکیل شده اند که رنگ های سفید تا خاکستری دارند. این سنگ ها کانی اصلی شان کلیست است، اما در برخی دیگر کوارتز هم وجود دارد و هر چقدر مقدار آن ها بیشتر باشد، مقاومت آن ها بالاتر خواهد بود. سنگ هایی چینی مانند سنگ چینی سایمان امروزه در صنعت ساختمان سازی کاربرد زیادی نسبت به دیگر سنگ ها دارند.

 کاربرد سنگ های چینی و کریستال

سنگ های چینی یا همان سنگ های کریستالی تفاوت آن چنان زیادی نداشته و یکی هستند به همین دلیل در ساختمان سازی مورد استفاده زیادی قرار می گیرند. یک سری از سنگ های چینی هستند مانند سنگ چینی الیگودرز که با استقبال بیشتری در بازار رو به رو می شوند.

درمورد کاربرد آن ها باید بگوییم که در فضای خارجی، نما و بخش های داخلی ساختمان از آن ها استفاده می شود. قیمت سنگ های چینی با هم دیگر و با توجه به ویژگی های آن ها تفاوت دارد. به عنوان مثال قیمت سنگ چینی سایمان با دیگر سنگ های چینی می تواند تفاوت داشته باشد.

 

مزایای سنگ چینی

زمانی که شما قصد دارید سنگ های ساختمانی را انتخاب کنید، بهتر است ویژگی های آن را در نظر بگیرید تا از خرید خود مطمئن شوید. به عنوان مثال خرید سنگ چینی سایمان نسبت به سایر سنگ های معمولی در بازار مزایای بیشتری دارد که عبارتند از:

  • مقاومت بالا در مقابل هوازدگی
  • رنگ زیبا و جذاب
  • عدم جذب گرما
  • امکان حکاکی
  • مقاومت فشاری مناسب
  • وجود ذرات بلوری کریستالی و قابلیت عبور نور

 

معرفی سنگ های چینی پرطرفدار

سنگ های چینی ( کریستالی) مدل های مختلفی دارند، اما از بین آن ها یک سری محبوبیت بیشتری دارند که عبارتند از:

  1. سنگ چینی ازنا
  2. سنگ چینی سایمان
  3. سنگ چینی الیگودرز

سنگ چینی ازنا یکی از مشهور ترین سنگ های چینی است که دارای کیفیت بالا می باشد. سنگ چینی ازنا به دلیل این که قابلیت بوک و فورمچ دارد در کف ساختمان ها به وفور استفاده می شود و همین طور سنگ کابینت بسیار زیبایی هم است. این سنگ به دلیل ویژگی هایی که دارد می تواند قیمت متفاوتی داشته باشد. قیمت سنگ چینی ازنا با توجه به میزان رگه ها و کیفیت سنگ تعیین می شود، اما با توجه به ویژگی هایی که دارد قیمت آن کاملا مناسب است.

  • علاوه بر خرید سنگ چینی ازنا، طراحان و معماران گزینه های دیگری هم در پیش رو دارند که یکی از آن ها سنگ چینی سایمان است. این سنگ طراحی منحصر به فردی داشته و با توجه به دوام آن می تواند در بخش های مختلف داخلی ساختمان به کار برود.
  • سنگ چینی الیگودرز یکی از مشهورترین سنگ های چینی است که دارای کیفیت در کنار رنگ روشن فوق العاده است که رنگ آن محبوبیت زیادی دارد. قیمت سنگ چینی الیگودرز با توجه به خصوصیات آن و همین طور میزان سفارش و ابعاد تعیین می شود. خرید سنگ الیگودرز برای کسانی که می خواهند سنگی با دوام و با مقاومت بالا در ساختمان هایشان استفاده کننده گزینه بسیار مناسبی است.

 

جمع بندی

سنگ های ساختمانی با توجه به ماهیت طبیعی که دارند امروزه بیشتر استفاده می شوند، دوام و ماندگاری آن ها، شکل طبیعی زیبا و خصوصیات شان سبب شده تا در هر سبک معماری و ساختمان سازی به کار بیایند. در بین دسته بندی های سنگ های ساختمانی سنگ های چینی یا کریستالی بیشترین میزان استفاده را دارند؛ چرا که هم مقاومت بالایی داشته و هم زیبایی ظاهری دارند.

بیشتر سنگ ها این دو ویژگی ها را در کنار هم ندارند، به عنوان مثال یا بسیار مقاوم هستند یا بسیار زیبا، اما به دلیل کیفیت بالا و شکل منحصر به فرد سنگ های چینی در کنار هم این سنگ ها بسیار استفاده می شوند. سنگ های چینی و کریستالی با توجه به بافتی که دارند مشابه بوده، به همین دلیل به سنگ چینی کریستالی نیز گفته می شود.

 با استونیا  https://stonia.ir متخصص سنگ های ساختمانی مدرن شو !!!