چگونه کف قیمت میلگرد را پیدا کنیم؟ - سازه برتر



چگونه کف قیمت میلگرد را پیدا کنیم؟

مشتری همیشه به دنبال خرید محصول در پایین ترین قیمت ممکن است. برای خرید میلگرد هم این شرایط وجود دارد. مجریان پروژه و سازندگان می خواهند کف قیمت میلگرد را پیدا کنند و روی همین قیمت، خرید خود را انجام دهند. برای رسیدن به این نرخ، باید در مورد چند نکته اطلاعات بیشتری کسب کرد. یکی از آن ها، قیمت لحظه ای میلگرد است.

برای پیدا کردن این نرخ، راه های مختلفی وجود دارد. یکی از آن ها، کمک گرفتن از اصفهان آهن است. برای دیدن قیمت روز میلگرد، می توانید به سایت این شرکت مراجعه کنید و نرخ محصول مورد نظر خود را ببینید. راه دوم، عضویت در کانال قیمت میلگرد است. همچنین می توانید با تیم فروش اصفهان آهن تماس بگیرید. زمانی که قیمت میلگرد لحظه ای را به دست آوردید، باید وارد مراحل بعد شوید. در ادامه، این نکات را دقیق تر بررسی خواهیم کرد.

 

مقایسه قیمت میلگرد کارخانه های مختلف

در بازار آهن و فولاد کشور، کارخانه ها و تولیدکنندگان مختلفی فعال هستند. هر کدام از آن ها، محصولات خود را طبق استانداردهای جهانی تولید می کنند. با این وجود، باز هم تفاوتی در کیفیت و ویژگی های مقاطع فولادی شرکت های مختلف دیده می شود. این موضوع، باعث تغییر در قیمت تولیدات آن ها می شود. اما دلیل این تفاوت ها چیست؟

قاعدتا استانداردهای جهانی، نکات ثابت و یکسانی را بیان می کنند. اما به دلیل تفاوت هایی که در خطوط تولید، ماشین آلات مورد استفاده، فرایند ساخت مقاطع فولادی و مواد اولیه به کار رفته وجود دارد، محصول نهایی کمی با استانداردهای اسمی فاصله می گیرد.

به همین دلیل، در ویژگی های تولیدات کارخانه های مختلف، تفاوت هایی دیده می شود. یکی از این موارد، وزن هر شاخه میلگرد است. برای توضیح بیشتر این مسئله، می توان وزن هر شاخه میلگرد سایز 14 با گرید A3 چند تولیدکننده را بررسی کرد. طبق استاندارد جهانی، وزن هر شاخه از این نوع میلگرد، باید حدود 14.5 کیلوگرم باشد.

این در حالی است که تولیدات ذوب آهن اصفهان (به عنوان یکی از استانداردترین محصولات بازار ایران) حدود 15 کیلو وزن دارد. اما میلگرد شاهین بناب حدود 14 کیلو و میلگرد تیکمه داش حدود 13 کیلوگرم وزن دارد.

این موضوع، در کنار تفاوت در سایر ویژگی ها، موجب شده تا قیمت محصول نهایی کارخانه های مختلف متفاوت باشد. به همین دلیل، برای پیدا کردن کف قیمت میلگرد، باید نرخ تولیدکنندگان را بررسی کرد. البته برای خرید محصول، بهتر است ثبت سفارش از نزدیک ترین تولیدکننده انجام شود تا هزینه حمل بار کاهش یابد.

 

از بازرگانی های مختلف قیمت روز میلگرد کارخانه ها را بپرسید

زمانی که نرخ کارخانه های مختلف را بررسی کردید، می توانید باز هم از بازرگانی های مختلف قیمت های روزانه را جویا شوید. این کار، هم از طریق بازرگانی های فیزیکی و فعال در بازار و هم از طریق شرکت های فروش آنلاین آهن آلات امکان پذیر است. راه ساده تر و سریع تر، گزینه دوم است.

برای این کار، کافیست قیمت میلگرد یا محصول مورد نظر خود را سرچ کنید. در صفحه نتایج، نام بازرگانی های مختلف فعال در کشور نشان داده می شود. با ورود به صفحه هر یک، می توانید قیمت لحظه ای محصولات مختلف را مشاهده کنید.

البته به یک نکته دقت داشته باشید. بسیاری از شرکت های بازرگانی آهن اینترنتی، قیمت های خود را بدون در نظر گرفتن ارزش افزوده ذکر می کنند. با اضافه شدن این مورد، ممکن است قیمت نهایی تا حدود 2 هزار تومان بیشتر شود. حتی برخی از شرکت ها، قیمت روز قبل را روی سایت خود نمایش می دهند. این موارد گزینه مناسبی برای اطلاع از کف قیمت میلگرد نیستند.

اگر می خواهید در جریان قیمت خالص و آنلاین بازار قرار بگیرید، می توانید از سایت اصفهان آهن استفاده کنید. نرخ های اعلامی توسط این شرکت، همان قیمت هایی است که توسط کارخانه و در هر روز اعلام می شود. حتی در روزهای رکود یا افزایش قیمت میلگرد ، ممکن است قیمت های سایت چند بار به روزرسانی شوند. بنابراین، نرخ های درج شده معتبر و به روز هستند.

 

کسورات قانونی در نظر بگیرید

زمانی که از فروشندگان آهن و مقاطع فولادی قیمت می خواهید، معمولا نرخ خود محصول را ذکر می کنند. این قیمت، با چیزی که در نهایت پرداخت می کنید، تفاوت قابل توجهی دارد. برای اطلاع از کف قیمت میلگرد، باید تمام این هزینه های اضافه را در نظر بگیرید. یکی از این موارد، هزینه ارزش افزوده است که در بخش قبل به آن اشاره کردیم.

در فاکتورهای صادر شده برای خرید آهن، هزینه ای با عنوان «ارزش افزوده و مالیات» از خریدار دریافت می شود. این مبلغ، به میزان 9 درصد بوده و روی کل هزینه خرید محاسبه می گردد. به عنوان مثال، اگر قیمت لحظه ای میلگرد سایز 14 حدود 23 هزار تومان باشد، با اضافه شدن مبلغ ارزش افزوده، نرخ نهایی چیزی حدود 25 هزار تومان خواهد بود.

هزینه دیگری که مشتری باید بپردازد، مربوط به حمل و نقل و باربری است. این هزینه، طبق نرخ های اعلام شده از سوی اتحادیه است و برای شیوه حمل و مسافت طی شده، تفاوت پیدا می کند.

شاید پیدا کردن تمام این اطلاعات و محاسبه کف قیمت میلگرد در هر روز، کمی سخت باشد. برای راحت تر شدن این مسئله، می توانید از فروشنده مورد نظر پیش فاکتور دریافت کنید. در این برگه، اطلاعاتی از جمله قیمت روز میلگرد همراه با ارزش افزوده ذکر می شود. برای اطلاع از هزینه حمل بار، می توانید با اصفهان آهن تماس بگیرید و از کارشناسان ما کمک بگیرید.

 

نمودار قیمت میلگرد در دوره های زمانی گذشته را بررسی کنید

در نهایت، برای پیدا کردن کف قیمت میلگرد، می توانید از تحلیل نمودار های این محصول در دوره های زمانی مختلف کمک بگیرید. با اطلاع از روندهای قیمتی میلگرد در طول زمان، می توان آینده قیمت را در بازار پیش بینی کرد. از طریق این اطلاعات، امکان به دست آوردن کف قیمت میلگرد در روزهای آینده وجود دارد.

از آن جایی که میلگرد در ساخت و سازهای بسیاری همچون ساخت ساختمان ضد زلزله کاربرد دارد، بنابراین مجریان پروژه به دنبال پیدا کردن کف قیمت این محصول در بازار هستند. برای اطلاع از این موضوع، راهکارهایی وجود دارد که در این مطلب بررسی کردیم. اگر شما قصد خرید میلگرد را دارید، سعی کنید بهترین قیمت بازار را از طریق شیوه های گفته شده، استخراج کنید. البته برای ساده تر شدن کار، می توانید با اصفهان آهن تماس بگیرید یا از سایت این شرکت، سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.