کاربرد چسب اپوکسی وینتوشیمی در ساختمان سازی - سازه برتر



کاربرد چسب اپوکسی وینتوشیمی در ساختمان سازی

کاربرد چسب اپوکسی در ساختمان سازی چند سالی است که باب شده است و امروزه استقبال مطلوبی از چسب ساختمانی در این صنعت می شود. امروزه چسب های ساختمانی به عنوان یکی از مهمترین تولیدات صنایع ساختمانی به شمار می رود. شمار چسب های ساختمانی بسیار زیاد است به همین دلیل در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا ضمن شناخت کلی چسب های ساختمانی کاربرد چسب اپوکسی را به طور کامل توضیح بدهیم تا در صورت نیاز بتوانید به خرید چسب اپوکسی بپردازید.

 

انواع چسب ساختمانی

در حال حاضر چسب های ساختمانی با هدف جایگزینی برای ملات ها ساخته شده است و ویژگی های آن ها به مراتب بهتر از ملات می باشد و از این محصولات برای قسمت های مختلف ساختمان و همچنین سفت کاری مورد استفاده قرار می گیرد. به طور خلاصه انواع چسب های ساختمانی به شرح زیر می باشد:

  1. چسب خمیری
  2. چسب بتن
  3. چسب کاشی پودری
  4. چسب اپوکسی
  5. فوق روان کننده بتن
  6. ابر روان کننده بتن
  7. عایق پلیمری
  8. ژل میکروسیلیس
  9. پودر بند کشی
  10. و... .

چسب خمیری

چسب خمیری نوعی چسب است که با ترکیب مواد پلیمری و معدنی تولید می شود. استفاده از این محصول به جای ملات در ساختمان سازی باعث کاهش وزن ساختمان و همچنین کاهش هزینه ها می شود. میزان استحکام این محصول به مراتب بیشتر از ملات می باشد.

 چسب بتن

از این نوع محصول میتوانید در جهت ترمیم و آب بندی مخازن بتنی و استخرها استفاده کنید.

چسب کاشی پودری

این نوع چسب همان طور که از نامش پیدا است برای کاشی کاری در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

فوق و ابر روان کننده بتن

روان کننده بتن نیز جهت روان شدن و کارایی بهتر در بتن ها مورد استفاده قرار می گیرد. ابر روان کننده همان فوق روان کننده است اما با قدرت بیشتر.

عایق پلیمری

از این محصول برای آب بندی سطوح مختلف استفاده می شود و به صورت تک جزئی و دوجزئی نیز به فروش می رسد.

ژل میکروسیلیس

نوعی مکمل است که به بتن اضافه می شود و سبب افزایش مقاومت، نفوذ ناپذیری و دوام بتن می شود.

پودر بند کشی

کاربرد پودر بند کشی نیز از نام آن مشخص است از این محصول برای درزبندی و بندکشی بین کاشی ها استفاده می شود.

چسب اپوکسی

اپوکسی در واقع نوعی پلیمر است با خاصیت ارتجاعی و ساختار مولکولی مخصوص به خود را دارد و به خاطر واکنش های شیمیایی که در آن ایجاد می شود بسیار سخت و محکم می شود به همین دلیل در ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است وهم اکنون جزء پرفروش ترین چسب ها می باشد.

 

کاربرد چسب اپوکسی ساختمانی

همان طور که گفته شد یکی از کاربردهای مهم چسب اپوکسی استفاده از آن در صنعت ساختمان سازی است. این محصول برای چسباندن بلوک های بتونی و نصب مواد عایقی کاربرد بسیار زیادی دارد.

چسب اپوکسی علاوه بر استفاده در چسباندن بلوک های بتنی برای چسباندن کاشی و سرامیک به دیوار با سطوح مختلف کاربرد دارد.

 

چند ویژگی مهم برای چسب اپوکسی

  • قابل استفاده برای پروژه ها و صنایع مختلف از جمله ساختمانی، صنعتی و هنری؛
  • انعطاف پذیری بسیار مطلوبی دارد و مناسب برای استفاده در سطوحی که امکان تغییر وحرکت را دارد؛
  • قابل استفاده در سطوح مرطوب و خشک؛
  • جهت پرکردن شکاف ها و فواصلی که توسط دیگر چسب ها امکان پرکردن آن وجود ندارد؛
  • استحکام و مقاومت به شدت بالا در شرایط سخت و مختلف.

این ویژگی ها سبب شد که در صنایع مختلف از جمله ساختمان سازی چسب های اپوکسی محبوبیت پیدا کند و بسیاری از مجریان ساختمانی به سمت این محصول روی بیاورند.

 

ویژگی های منفی و معایب چسب اپوکسی

چسب های اپوکسی همانگونه که ویژگی ها و مزایای بسیار خوبی دارند مشکلات و چالش های کوچکی نیز با آن ها همراه است که خوب است قبل از استفاده آن ها را بدانید گرچه که این معایب توجیه مناسبی برای عدم استفاده از این محصول نیست ولی جهت اطلاعات بیشتر با شما به اشتراک می گذاریم.

  • در بعضی موارد به هنگام استفاده برای بعضی افراد، امکان حساسیت پوستی به وجود می آورد که بهتر است با شروع خارش و حساسیت سریعا پوست خود را با آب و صابون شستشو دهید؛
  • چسب اپوکسی همانگونه که سخت و محکم است در صورت برخورد و ماندن روی پوست به سختی پاک می شود به همین دلیل بهتر است به هنگام کار از دستکش استفاده کنید تا پوست شما دچار مشکل نشود؛
  • زمان خشک شدن و سفت شدن چسب های اپوکسی کمی طولانی است به همین دلیل بهتر است این مورد را در نظر بگیرید و در حین کار عجله نداشته باشید.

 

 

انواع چسب اپوکسی در ساختمان سازی

همانگونه که چسب اپوکسی برای مصارف مختلفی استفاده می شود تنوع مختلفی نیز پیدا کرده است به همین دلیل خوب است با انواع آن آشنا شوید و بدانید که چسب اپوکسی مورد نیاز شما کدام است که بهترین کارایی را برای شما داشته باشد. انواع چسب اپوکسی به شرح زیر می باشد:

چسب اپوکسی برای سیمان

اگر دقت کرده باشید در بعضی مکان ها بلوک های سیمانی و یا محیط های سیمان کاری شده دچار ترک و درزهایی شده است و یا این که در پله های سیمانی که در باغ ها وجود دارد گاهی دچار ترک و مشکل می شود که با چسب اپوکسی به راحتی می توان درز و ترک ها را ترمیم کرد.

چسب اپوکسی مناسب برای سرامیک و کاشی

اگر به دنبال گزینه مناسبی برای چسباندن سرامیک ها هستید که استحکام بسیار زیادی داشته باشد می توانید از چسب اپوکسی سرامیک استفاده کنید. این نوع چسب در حال حاضر یکی از پرمصرف ترین چسب های ساختمانی است زیرا باعث مقاومت و استحکام مطلوبی می شود بدون این که وزن ساختمان افزایش پیدا کند.

 

بهترین مرکز خرید چسب اپوکسی در مشهد، تهران، کرج و اصفهان

خرید چسب اپوکسی باکیفیت و قیمت مناسب یکی از دغدغه های فروشگاه ها، پیمانکاران و مجریان ساختمانی می باشد که بزرگ ترین تولید کننده در کشور شرکت وینتوشیمی است.

وینتوشیمی با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و مهندسین مطرح شیمی هم اکنون بهترین چسب های اپوکسی را تولید و در سرتاسر ایران از جمله مشهد، تهران، کرج و اصفهان عرضه می کند.

دفتر حضوری مجموعه در مشهد واقع شده است و با یک تماس امکان ارسال به تمام ایران را دارد. فقط کافی است وینتو شیمی را داخل گوگل سرچ کنید.

چسب اپوکسی در وینتو شیمی با قیمت رقابتی و کیفیت تضمینی به مشتریان تحویل داده می شود. ضمانت کیفیت یکی از مهم ترین شاخصه های چسب اپوکسی در وینتو شیمی است زیرا این محصول هم اکنون در حال صادرات به کشورهای مختلف می باشد. این شرکت در جهت رضایت مشتریان خود قیمت محصولات را با توجه به آنالیز رقبا قیمت گذاری کرده است و محصول خود را با قیمت منصفانه به مشتریان، فروشگاه ها و مجریان ساختمانی تحویل می دهد.

جهت ارتباط و خرید می توانید با مدیریت وینتو شیمی تماس بگیرید:

قیمت عمده و تخفیف نمایندگی: 09125139379

 

 خلاصه مطلب

در این مطلب با معرفی چسب اپوکسی و کاربرد آن اطلاعات جامعی در مورد چسب های ساختمانی و چسب اپوکسی قرار دادیم. به شما توصیه می کنیم در صورتی که خرید عمده دارید یا جزء فروشندگان یا مجریان ساختمانی هستید حتما یک بار  با وینتو شیمی ارتباط بگیرید.