معرفی انواع سقف کاذب ویلایی - سازه برتر



معرفی انواع سقف کاذب ویلا

امروزه استفاده از انواع سقف کاذب ویلایی از اهمیت زیادی برخوردار شده است، زیرا زیبا سازی فضای داخلی ویلا بدون بهره بردن از یک سقف زیبا امکان پذیر نیست، به همین دلیل در ساخت ویلا با استفاده از سقف کاذب ویلایی، طراحیهای بسیار شیک و زیبایی را ایجاد می کنند. به دلیل دوبلکس بودن بیشتر ویلاها، سقف کاذب در نشیمنهای طبقه بالای ویلا و در طبقه همکف استفاده می شود و گاهی اوقات نیز برای زیبا کردن اتاق خوابها نیز سقف کاذب را به کار می برند.

به همین جهت در ادامه این مقاله به بررسی انواع سقف کاذب ویلایی و مزایا و معایب آن می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

 

طراحی و اجرای انواع سقف کاذب ویلایی

طراحی و اجرای انواع سقف کاذب ویلایی

امروزه در طراحی داخلی ویلا استفاده از مدل سقف کاذب ویلایی زیاد شده است که در ایجاد یک نمای زیبا و منحصر به فرد بسیار موثر است. بیشتر افراد دوست دارند ویلاهای خود را با طراحی مدرن اجرا کنند، ولی اجرای این طرح کار راحتی نیست و باید عوامل مهمی را در آن رعایت کرد.

یکی از این عناصر مهم و موثر سقف کاذب ویلایی است که ساختاری بسیار شیک و بدیع را ایجاد می کند. بیشتر ویلاها دوبلکس هستند و دو اتاق نشیمن در طبقه همکف و یکی در طبقه بالا دارند. اتاقهای هر ویلا با سقف های کاذب زیباتر می شوند. اجرا و نصب سقف کاذب کار بسیار راحتی است و در مدت زمان کوتاهی می توانید آن را در ویلا اجرا کنید.

 

 

انواع سقف کاذب ویلایی

در این بخش از سازه برتر شما را با انواع سقف کاذب ویلایی آشنا می کنیم:

 

سقف کاذب کناف برای ویلا

به کار بردن سقف کاذب کناف در طراحی ویلا، می تواند زیبایی زیادی به نمای ویلای شما ببخشد و سقف شما را زیبا کند، سقف کاذب کناف در صنعت ساختمان بسیار پرطرفدار است و قیمت مناسب و کیفیت بالای این سقف باعث شده است مردم برای این نوع سقف هزینه کنند. اجرا و نگهداری سقف کناف بسیار راحت است و یکی از بهترین گزینه‌ها برای اجرای سقف کاذب ویلایی است. نورپردازی را می توان در سقف کاذب کناف ویلا اجرا کرد، که مزیت بزرگی برای این سقف محسوب می شود.

 

سقف کاذب رابیتس ویلایی

سقف کاذب رابیتس ویلایی

سقف رابیتس، یکی از پرطرفدارترین سقفهای موجود در بازار است. این نوع سقف در ویلاها استفاده زیادی می شود و توانسته است رضایت تمام مشتریان را جلب کند. سقف کاذب رابیتس، دارای دو مدل برجسته و تخت است که با توجه به فضای موجود و سلیقه مشتریان، این نوع سقف را در ویلاها به کار می برند، همچنین سقف رابیتس یک متریال نسوز و عایق حرارتی مناسب است، که می تواند حس زیبایی منحصر به فردی را ایجاد کند.

 

سقف کاذب ویلایی گریلیوم

گریلیوم یک سقف ویلایی مدرن می باشد که می توان از آن به عنوان سقف دکوراتیو ویلا استفاده کرد. سقف ویلا با گریلیوم قابل مدرنیزه شدن است و شما می توانید با این نوع سقف، فضای شیک و مجلل ویلا را به نمایش بگذارید. همچنین امکان نورپردازی مطمئن، وزن سبک، نظافت آسان، مقاومت بالا در برابر حرارت و قابل تعمیر بودن، از مزایای این نوع سقف کاذب ویلایی است.

 

سقف کاذب پی وی سی

سقف ویلایی پی وی سی، سقفی مدرن با مزایای فراوان است. سقف پی وی سی با آب قابل شستشو بوده و دارای مزیتهایی از جمله عایق رطوبتی، عایق صدا و عایق حرارتی می باشد، همچنین طرح، شکل و رنگهای بسیار مختلفی دارد و قابلیت تعویض دارد، مقدار مواد افزودنیِ مضر برای سلامت، در سقف پی وی سی بسیار کم است و نسبت به متریالی مانند آزبست کاملاً ایمن هست. علاوه بر این بسیار سبک نیز می باشد؛ به همین دلیل مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است.

سقف PVC عمر طولانی دارد و جنس آن از پلاستیک بسیار سخت است. انعطاف‌پذیری سقف پی وی سی، امکان اجرا و نصب این نوع سقف را در هر مکانی و به سبک دلخواه میسر می سازد و سقفهای مدرنی برای ویلا به وجود می آورد. ولی به خاطر برخی مزایا و ویژگیهای این نوع متریال، استفاده از PVC به عنوان سقف کاذب بیشتر در سرویس بهداشتی و حمام کاربرد دارد.

 

سقف کاذب آکوستیک و جاذب صدا

هنگام اجرای سقف جاذب صدا، داشتن توری فلزی، پروفیل، شینگل، صفحات آلومینیومی و ... الزامی است. در اجرای این نوع سقف کاذب تایل آکوستیک در قسمت داخلی شبکه سقف اصلی قرار داده می شود. ابعاد این تایلهای آکوستیک 60 در 60 سانتی متر است. پس از چیدمان تایلها، نوبت به نصب گوشه‌های گالوانیزه می رسد، که باید نسبت به خط سقف نصب شوند. پس از آن آویزهای سقفی و سپرها باید نصب شوند.

 

طراحی زیبا در سقف با سقف کاذب دامپا

دامپا یکی از قدیمی‌ترین سقفهای کاذب است. سقفهای کاذب دامپا از کویلهای آلومینیومی حالت داده شده ساخته شده اند. ضخامت این سقف ها 0.5-0.7 میلی متر است. بیشترین کاربرد سقف دامپا برای ویلاها و فضاهایی است که دسترسی به پشت سقف کاذب الزامی است، این نوع سقفها به دلیل قابلیت شستشو، ظاهر زیبا و هزینه کم بسیار محبوب هستند. همچنین سقف کاذب دامپا به دلیل وجود رنگهای پودری الکترواستاتیک و رنگهای مایع از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

 

سقف کاذب ویلایی چوبی

سقف کاذب ویلایی چوبی

در بسیاری از ویلاها می توانید سقفهای کاذب چوبی را همه جا ببینید و از زیبایی بی نظیر آن لذت کنید. چوب یکی از متریالهای پرکاربرد برای سقف ویلاها است، اما باید بدانید که سقفهای چوبی به رطوبت حساس بوده و برای استفاده در نواحی مرطوب مناسب نیستند. با به کار بردن سقف کاذب چوبی می توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید و تمامی سیم کشیها و تاسیسات سقف را مخفی کنید، سقف کاذب چوبی عایق صوتی خوبی است که یکی از مزایای منحصر به فرد آن است.

 

سقف کاذب آی گلس برای ویلا

سقف IGlass یکی از مدرن‌ترین و جدیدترین سقفهای موجود است و در فضاهایی با طرحهای دکوری مدرن بسیار محبوب است. این نوع سقف به صورت شیشه ای و شفاف طراحی شده است و در طرحها و رنگهای مختلف قابل اجرا می باشد. سقف آی گلس به دلیل وزن بسیار سبکی که دارد،عمدتا برای سقفهای کاذب و دیوارهای استخر، سرویسهای بهداشتی و سایر دیوارپوشها قابل استفاده است. نورپردازی در این نوع سقف امکان پذیر است و نمایی جذاب را به فضای ویلا می دهد.

اگر تصمیم گرفته اید این نوع سقف را اجرا کنید، بهتر است قبل از نصب، تایل شیشه ای متناسب با نوع و رنگ دکوراسیون ویلا را انتخاب کنید. همچنین سعی کنید آنها را با اندازه‌های کوچک بخرید و اصلا به صورت یکپارچه تهیه نکنید. در اجرای سقف آی گلس باید نکات کلیدی را رعایت کرد تا در زمان صدمه و ضربه دچار آسیب دیدگی نشود.

 

سقف کاذب فلزی و شیشه ای

اجرای سقفهای کاذب فلزی و شیشه ای، با استفاده از انواع شیشه‌های مقاوم و تزیینی صورت می گیرد و موجب زیباسازی فضا و کاهش مصرف انرژی می شود. این مدل بهترین راه حل برای نورپردازی بهتر در ساختمانهای ویلایی است و می توان از آن برای جبران کمبود نور در داخل ویلا یا ساختمان استفاده کرد.

این ایده در طرحهای مختلف و در رنگهای گوناگون قابل استفاده است و بهترین انتخاب برای لابی ساختمان، پنجره‌های پشت بام، گلخانه و استخر می باشد.

 

چرم مصنوعی یکی دیگر از انواع سقف کاذب ویلایی

شاید تعجب کنید اگر بدانید که می توانید از ورقهای چرمی نیز برای ایجاد پوشش مناسب برای سقف ویلای خود استفاده کنید. این نوع پوشش سقف دارای مقاومت بالایی در برابر حلالهای شیمیایی، قلیاها و اسیدها است و در هنگام نصب انعطاف پذیر بوده و در برابر ترک خوردگی و شکستگی مقاوم است. ویژگیهای دیگر سقفهای کاذب ساخته شده از چرم مصنوعی سنگین بودن، نصب آسان و غیر سمی بودن آنهاست.

حال اگر به دنبال سقف مقاوم و مناسب در مقابل رطوبت هستید، این مدل سقف را به شما پیشنهاد می کنیم، زیرا ایده ای متفاوت و خاص به حساب می آید. البته باید بدانید که سقفهای چرمی در برابر اشعه ماوراء بنفش چندان مقاوم نیستند و به سرعت پوسیده می شوند و برای استفاده در فضای باز نامناسب می شوند.

 

اجرای سقف کاذب سمنت برد

سقفهای کاذب سمنت برد، از تخته‌های فایبر سمنت تشکیل شده است که از سیمان آبی ترکیب شده با الیاف سلولزی ساخته شده است. این مدل به راحتی اعمال می شود و مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد. همچنین می توان از آن به جای استفاده از مصالح قدیمی برای نما استفاده کرد و علاوه بر آن باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود.

 

مدل ترکیبی سقف کاذب

همان طور که از نام این نوع سقف پیداست، از ترکیب و اجرای چند نوع سقف کاذب که به شکل طرح هندسی درآمده اند، ساخته شده است. برای اجرای این نوع سقف باید طرح، متناسب با سازه‌های سقفهای کاذب باشد. علاوه بر این قبل از نصب مدل ترکیبی باید زیرسازی همراه با آهنکشی یا از طریقی دیگر انجام شود.

 

مزیتهای به کار بردن سقف کاذب برای ویلا

مزیتهای به کار بردن سقف کاذب برای ویلا

تایل سقف کاذب به شکل صاف و یا غیر ساده قابلیت اجرا دارد و جهت نصب آن از مصالح سبک استفاده می شود و هزینه بازسازی ویلا یا ساختمان را به شدت کاهش می دهد. در موارد زیر با مزایای این مدل سقف آشنایی بیشتری پیدا می کنید:

با استفاده از سقف کاذب، می توان سقف را در رنگها و مدلهای مختلف، با به کارگیری نورپردازیهای رنگی اجرا کرد و فضای زیبایی را ایجاد کرد.

این نوع سقفها در مقایسه با سقف معمولی عایق صوتی مناسبی هستند و با ایجاد یک فضای خالی بین سقف کاذب و سقف اولیه، انتقال صدا کاهش چشمگیری پیدا می کند.

با کمک این روش می توان پنلهای خلاقانه را متناسب با سلیقه خود اجرا کرد و هر نوع طرح و معماری را که دوست دارید اجرا کنید و فضای روحیه بخش مناسبی را ایجاد کنید.

یکی دیگر از مزیتهای سقف کاذب، کاهش مصرف انرژی است. با اجرا کردن این سقف و حذف قسمتی از فضا، گرما و سرما سریعتر در محیط ایجاد می شود.

از سقف کاذب می توان در فضاهایی که احتمال انتقال رطوبت بالاست، همانند سرویس بهداشتی به عنوان یک عایق ضد رطوبت و ضد آب استفاده کرد.

در بعضی مواقع هم از این نوع سقفها، جهت نمایش چشمگیرتر محیطهای پذیرایی و سالنها استفاده می شود و یکنواخت بودن فضا را کاهش می دهد.

 

معایب استفاده از سقفهای کاذب ویلایی

سقف کاذب، ارتفاع اتاق را کم می کند و برای کسانی که سقفهای بلند را دوست دارند، گزینهی خوبی نیست.

عمر و دوام این نوع از سقفها در مقایسه با سقف معمولی کم‌تر می باشد و احتیاج به مراقبت و رسیدگی دارند.

استحکام و مقاومت سقف کاذب کمتر از سقف اصلی است.

 

کاربرد سقف کاذب در ویلا

کاربرد سقف کاذب در ویلا

سقف کاذب کاربردهای مختلفی دارد که با انتخاب مدل مناسب می توان در هر بخش بهترین استفاده را از سقف کاذب داشت. در موارد زیر با رایجترین گزینه‌ها برای اجرای سقف کاذب ویلایی آشنا می شوید:

اجرا در سقف سرویس بهداشتی و حمام

قابل اجرا برای رد کردن سیمهای تاسیسات از بالای سر

قابل اجرا در فضای پذیرایی و اتاق خواب و همچنین فضای آشپزخانه

 

 

جمع بندی

سقف کاذب ویلایی، هم یکی دیگر از گزینه‌های جذاب و زیبا است که با کارآیی بسیار بالا قابل اجرا می باشد. سقف کاذب برای پوشاندن تاسیسات سقف، گزینه بسیار مناسبی است، که نه تنها برای ویلاها یا ساختمانها، بلکه برای فضاهای مختلف مانند مراکز تجاری و اداری نیز استفاده می شود. در واقع با انتخاب سقفهای کاذب، به خوبی می توانید دکوراسیون ویلای خود را تغییر دهید، در حالی که سقف ساختمان ویلایی شما، وزن زیادی را تحمل نمی کند.

در این مقاله توضیحات کاملی در خصوص انواع سقف کاذب ویلایی ارائه دادیم، امیدواریم که با خواندن این مطلب به اطلاعات کافی دست یافته باشید.