معرفی انواع نمای آجری ساختمان ویلایی و مزایای آنها - سازه برتر



 انواع نمای آجری ساختمان ویلایی

معرفی انواع نمای آجری ساختمان ویلایی و مزایای آنها

نمای آجری ساختمان ویلایی، اولین جاذبه از طرح آن ساختمان است که با استفاده از متریال آجر، نما به طرحی متفاوت و ماندگار تبدیل شده است. ویلا بنایی است که بر پایه ارتباط با طبیعت اطراف ساخته می شود و در واقع عضوی از آن به حساب می آید. ساخت نمای آجری ویلا که جزو مصالح طبیعی است، ساختمان شما را با طبیعت پیرامون آن هماهنگ می کند.

قطعا یکی از اهداف گذراندن اوقات در ویلای شخصی، رسیدن به حس آرامش و به دور از هیاهوی آن است. آجر نما می تواند به صورت عایق صوتی عمل کند و باعث شود که سر و صدای کمی از بیرون به داخل خانه وارد شود و با این کار آرامش را برای شما فراهم کند.

در این بخش از سازه برتر، شما همراهان گرامی را با انواع نمای آجری در ساخت ویلا و مزایای آن آشنا خواهید کردیم.

 

 

مزایای نمای آجری ساختمان ویلایی

ساختمان‌های ویلایی امروزی، برای زیباتر دیده شدن نیاز به متریال و مصالح متفاوتی دارند. ساختمان‌های ویلایی و یا حتی آپارتمان‌ها برای زیبا کردن نمای بیرونی خود بیشتر از موادی مانند شیشه یا سنگ و یا کامپوزیت استفاده می‌کنند. اما از این مصالح به علت استفاده زیاد و گرانی دیگر استقبال خوبی نمی شود.

در عوض نمای آجری ساختمان ویلایی، هزینه تمام شده خیلی کمتری نسبت به سنگ تراورتن یا مرمر دارد. نصب راحت‌تری دارد و از تنوع رنگ و طرح بیشتری برخوردار است و در خیلی از موارد، زیباتر از سنگ و نمای کامپوزیت یا شیشه تنها است.

مزیت دیگر انواع نمای ویلا آجری این است که می‌توان آن را با انواع مصالح نماسازی دیگر ترکیب کرد و نمای زیبایی را خلق کرد.

آجرنماها از عناصر سازگار با محیط زیست هستند و انتخاب بهترین آجرنما برای اجرای نمای ویلاهای لوکس و خاص می تواند برای طبیعت هم بسیار مفید باشد.

در مناطق ییلاقی که ویلاسازی بیشتر رونق دارد، انتخاب نمای آجری علاوه بر مقاومت و استحکامی که به بنا می دهد می تواند محیط را به همان سبک روستایی و زیبای خود نگاه دارد.

همچنین استفاده از آجر نسوز در انواع نمای ساختمان ویلایی مزایای دیگری هم به همراه خود دارد که شامل موارد زیر هستند:

مقاومت بسیار بالا در برابر فشار و ضربه

نصب آسان و مقرون به صرفه بودن

ضد شوره

وزن سبک نسبت به مصالح دیگر

رنگ بندی‌های جذاب و متنوع مطابق با هر سلیقه

عایق حرارتی و صوتی

مقاوم در برابر باران های اسیدی و تغییرات دمایی

طول عمر زیاد

 

 

ترکیب نمای آجری با مصالح دیگر

در ادامه این مقاله به انواع ترکیب نمای آجری با مصالح دیگر اشاره می کنیم:

 

نمای آجر و سنگ ساختمان ویلایی

نمای ترکیبی آجر و سنگ ساختمان ویلایی

می توان در ساخت ویلا، با ترکیب آجر و مصالح دیگر از جمله سنگ، نمایی زیبا را در ساختمان به وجود آورد.

در طراحی نمای آجر و سنگ خانه ویلایی، برای نمونه می توان با سنگ‌های تراورتن یا مرمر، آجر نسوز را در رنگ‌های مختلف مانند قهوه ای، مشکی و کرم ترکیب کرد. ترکیب آجر نما نسوز با سنگ حتی بیشتر از نمای تمام سنگ می‌تواند استفاده شود و در زیبایی نمای آجری ساختمان ویلایی سهیم باشد.

 

نمای آجر و شیشه ویلا

نمای ترکیبی آجر با شیشه یا کامپوزیت برای نمای ویلا

ترکیب آجر و نمای کامپوزیت یا شیشه هم ترکیبی بسیار زیبا و جذاب است. بافت و طرحی که ترکیب آجر نمای ساختمان ویلایی با شیشه یا کامپوزیت به ما می‌دهد، تنوعی در طراحی و معماری پیش روی ما می‌گذارد که هیچ مصالح دیگری توان ایجاد آن را ندارد.

 

نمای آجر و چوب ویلا

نمای ترکیبی آجر با چوب یا فلز برای نمای ویلا

ترکیب آجر نما با دیگر عناصر طبیعی مانند چوب یا فلز می تواند علاوه بر ایجاد نمایی زیبا و چشمگیر، فضایی مدرن را هم به وجود آورد.

 

تبلیغات ساختمانی سازه برتر

همچنین اگر در تولید و فروش تجهیزات ساختمانی فعال هستید، می توانید در سایت سازه برتر به تبلیغ و معرفی کسب و کار خود بپردازید.

امکان ثبت آگهی دائمی در سازه برتر، برای معماران و همکاران فعال در صنعت ساختمان فراهم است و همچنین می توانیم محتوای آگهی شما را با رعایت اصول سئوی محتوا، تولید کنیم و صفحه آگهی شما را به نتایج بالای گوگل برسانیم.

ضمن اینکه امکان اجرای تبلیغات گسترده در سطح اینترنت را نیز داریم و می توانیم در جذب مشتریان بیشتر برای کسب و کار شما، همکاری‌های لازم را داشته باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات ساختمانی

 

معرفی بهترین آجر نما نسوز برای نمای ویلا

معرفی بهترین آجر نما نسوز برای نمای ویلا

انتخاب مصالح مناسب و با کیفیت برای نمای ساختمان و ویلاها یکی از مهم ترین تصمیمات سازندگان این بناهاست. نمایی که زیبایی و استحکام کافی را نیز داشته باشد.

در حقیقت دلیل اینکه ما اقدام به معرفی بهترین آجرنما برای ویلاهای خاص و لوکس کرده ایم، آشنایی و آشتی مردم با نماهای آجری جذاب اصیل و سنتی ایرانی است.

آجر نما یکی از زیباترین عناصر معماری سنتی ایرانی است و کیفیت ساختاری این مصالح باعث شده است که به یکی از محبوب ترین نماها برای ویلاها تبدیل شود.

از آنجایی که نمای بیرونی ساختمان ویلا، در معرض باران، باد، برف و نور خورشید قرار می گیرد و تغییرات دمایی و آب و هوایی در بیرون از ساختمان‌ها بسیار بیشتر است، انتخاب بهترین آجر نما برای نمای ویلاهای باید شرایط ویژه ای داشته باشد تا در برابر این عوامل آسیب پذیر نباشند.

 

بهترین آجر نماها برای نمای ساختمان ویلایی عبارتند از:

 

نما طرح چوب

یکی از نماهای پر طرفدار، آجر با طرح چوب می باشد، این آجر به خاطر کیفیت بالا و زیبایی مشابه آن با طرح ترمووود، بسیار مناسب نمای ویلا می باشد. از آجر طرح ترموود برای نمای داخلی و بیرونی ساختمان ویلایی استفاده می شود. وجود شیارهای طبیعی چوب و حس برجستگی لایه‌های چوب و ارزان قیمت بودن این نما نسبت به ترموود و همچنین مقاومت بالای این طرح، به جذابیت آن افزوده است.

 

آجر نما شیل

در لیست معرفی بهترین آجر نما برای نمای ویلاهای شیک و خاص، آجر نمای شیل و آجر رسی در ردیف اول قرار دارد. این آجر نما در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند و ضربه و فشار را به خوبی تحمل می کنند. نکته خیلی مهم در این آجر نما قیمت بسیار مناسب و ارزان آن است.

 

آجر نسوز نما

این آجر تولید شده از خاک چینی است، که با دمای بالا در کوره به صورت کامل پخته می شود. آجر نسوز مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییرات دمایی و درجه حرارت بالا دارد و میزان جذب آب بسیار پایین آن باعث شده است تا عمر مفید این آجر بالا رود. تنوع رنگ در آجرهای نسوز از دیگر عوامل استقبال بالا از این آجر است.

 

آجر نما نسوز پلاک

این مدل از آجرهای نسوز در رنگ بندی‌های بسیار زیبا و جذابی مانند گرانیتی، شاموتی، سفید و قرمز انگلیسی تولید می شوند و به بازار عرضه می شوند. آجر پلاک در ابعاد و اندازه‌های متفاوتی تولید می شود که این کار دست معماران را در طراحی و نصب این آجرها باز می گذارد.

 

آجر نما قزاقی

این آجر با داشتن سبکی سنتی قدیمی یکی از پر طرفدارترین و محبوب ترین آجرهای نما برای ویلاسازی با نمای سنتی می باشد. آجر قزاقی دارای انواع گوناگونی می باشد و در چهار رنگ اصلی تولید می شود. همچنین از این آجرهای نما برای مرمت و بازسازی نمای آجری ویلا هم استفاده می شود.

 

آجر نسوز رستیک

این آجرنما به خاطر طراحی طبیعی و سطح ناهمواری که دارد برای نمای بیرونی ویلاها جهت ویلاسازی، گزینه بسیار مناسبی است. قیمت این آجر نمای زیبا کمی بالاتر از مدل‌های دیگر است، اما ظاهر زیبای آجر توانسته است اختلاف قیمت را به خوبی پوشش دهد. این آجر در معرفی بهترین آجر نما برای نمای ویلاهای خاص و لوکس از جایگاه بالایی برخوردار است.

 

آجر نمای گری

آجر گری، یکی از انواع آجرهایی ا‌ست که می ‌توانیم در نماسازی ویلا از آن استفاه کنیم. در این نوع از آجرنما خاص هیچ تغییر ابعادی به وسیله‌ تراش یا تیشه صورت نمی ‌گیرد. اگر از نماهای با آجر گری یا فشاری در ویلا استفاده شود، بهتر است بعد از چیده شدن به صورت توپر بندکشی شوند تا استحکام و مقاومت بیشتری پیدا کنند. از مهم ترین ویژگی‌های آجر نسوز گری، میزان جذب بسیار پایین آب است که باعث می شود تا آجر طول عمر زیادی پیدا کند و در طول زمان فرسوده نشود.

 

آجرهای دیگری هم در صنعت ساختمان، مانند آجر آنتیک یا آجر نمای صخره ای به عنوان آجر نما شناخته می شوند، که زیبایی‌ها و ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارند.

 

نکات انتخاب آجر نمای ویلایی

نکات انتخاب آجر نمای ویلایی

چنان چه تصمیم دارید نمای آجری را برای ویلای خود اجرا کنید، باید چندین نکته را در زمان خرید آجر نما مد نظر قرار دهید:

سطح آجر باید کاملا یکدست و بدون هیچ گونه تو رفتگی، ترک خوردگی یا بیرون آمدگی باشد. لبه‌های آجر هم باید سالم و 90 درجه باشد. کج بودن ضلع‌ها و خرابی لبه‌ها نشان دهنده کیفیت پایین آجر است. طول وعرض و ارتفاع آجرها نیز باید با هم یکسان و هماهنگ باشند.

آجر نباید پوک باشد، زیرا در غیر این صورت علاوه بر مقاومت و استحکام پایین، باعث جذب آب می شود. سعی کنید با شکستن آجر فضای داخل آن را بررسی کنید، داخل آجر نباید به صورت حفره حفره باشد.

آجر خوب در هنگام برخورد با آجر دیگر، صدایی شبیه به صدای زنگ می دهد. این صدا با کیفیت بودن و مقاومت آجر را نشان می دهد.

رنگ همه آجرها باید مشابه و یک نواخت باشد. هم چنین رنگ داخل آجر با سطح آن هم نباید تفاوت داشته باشد.

آجر نسوز نما دارای تنوع رنگی بسیار زیادی می ‌باشد. معماران اغلب برای نمای بیرونی استفاده از، آجر نسوز سمیرم (آجر نسوز قرمز انگلیسی)، آجر نسوز شاموتی (آجر نسوز زرد)، آجر گلبهی رسی، آجر زرد رسی و آجر قرمز رسی را توصیه می کنند.

آجرهای نما از نظر جذب دارای سطح بندی مختلف هستند. شرایط اقلیمی محل زندگی مشخص می کند که به کدام سطح نیاز است. مثلا اگر شما در نزدیک ساحل زندگی می کنید، که خاک بسیار شور دارد، شما باید از آجرهای با سطح جذب خیلی پایین استفاده کنید. در این آجرها مقاومت در برابر حمله نمک بسیار بیشتر از انواع دیگر است.

بافت آجر، می تواند از یک سطح یک دست و صاف تا بافت‌های تکه تکه شده با سطحی خشن متفاوت باشد. شما می توانید با توجه به سبک ویلای خود انواع آجرهای نما را انتخاب کنید.

یکی از مصالحی که به خوبی با آجر ترکیب می شود سنگ است. در انتخاب رنگ سنگ و آجر بهتر است رنگ‌های آن‌ها به هم نزدیک نباشند تا با ترکیب آنها کنتراست بهتری در نما به وجود آید.

سختی آجر باید به صورتی باشد که با ناخن خراشیده نشود.

استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت در تولید آجر نما باعث می شود تا محصول نهایی کیفیتی بسیار بالا داشته باشد و این زمانی میسر می شود که آجر نما از مرکزی معتبر خریداری شود.

 

 

طراحی ساختمان ویلایی دو طبقه با آجر

نمونه ای از نمای ساختمان ویلایی دو طبقه با آجر، به این صورت است که می توان طبقه اول را با استفاده از مصالح آجر به سبک سنتی درآورد و برای طبقه دوم از سیمان سفید استفاده کرد. در این نما به کمک یک ستون چوبی عمودی می توان به خوبی ورودی ویلا را نشان داد.

 

طراحی نمای ساختمان ویلایی کوچک با آجر

طراحی نمای ساختمان ویلایی کوچک با آجر

در طراحی ساختمان ویلایی کوچک با آجر، می توان از ترکیب چند مصالح چون آجر، بتن و سنگ برای طراحی نما استفاده کرد و از این طریق بتوان به خوبی حجم‌های طراحی شده را از یکدیگر تفکیک کرد. با این کار ساختمان ویلایی بزرگ تر به نظر می آید.

 

 

جمع بندی

آجر همواره به عنوان یکی از ارکان اصلی در ساخت و ساز بوده که از نوع نسوز و مقاوم آن می‌توان در نمای آجری ساختمان ویلایی نیز استفاده کرد، تفاوت به کارگیری آجر به عنوان نمای ساختمان ویلایی در این است که در این حالت قطعات فلزی مانند ریل سبب وصل شدن آن‌ها به یک‌دیگر می‌شود. آجر استفاده شده در نما ساختمان ویلایی در رنگ‌های متنوعی موجود است که در برابر تغییر رنگ، گرما و سرما … مقاوم هستند.

در نهایت به شما پیشنهاد می کنیم، اگر به دنبال یک سبک سنتی زیبا و منحصر به فرد و مقاوم برای نمای ویلای خود هستید، که حس هماهنگی با طبیعت را به شما القا کند از نمای آجری استفاده کنید.

با ثبت نظرات و تجربیات خود در خصوص این مقاله، ما را در ارائه مطالب بهتر و باکیفیت‌تر یاری نمایید.