معرفی گچ برگ کناف و پروفیل گالوانیزه - سازه برتر



معرفی گچ برگ کناف و پروفیل گالوانیزه

گچ برگ کناف صفحات روکش دار گچی است که در صنعت ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارد. صفحات گچی نیاز به زیرسازی داشته و برای زیرسازی و بالا بردن مقاومت سازه از پروفیل گالوانیزه استفاده می شود.

گچ برگ کناف جهت نوسازی و بازسازی بنا به کار گرفته می شود. با استفاده از این سازه می توان طراحی های بسیار زیبایی را در منزل یا محل کار به وجود آورد. باید توجه داشت که ساخت و نصب صفحات گچی و سازه پروفیل گالوانیزه باید به روش اصولی و با در نظر گرفتن نکات فنی انجام شود. برای این امر باید از کارشناس مربوطه مشاوره تخصصی دریافت کرد. شما می توانید این محصولات را از مجموعه آرت کناف تهیه نمایید.

 

گچ برگ کناف چیست؟

گچ برگ کناف صفحات روکش داری هستند که انواع مختلفی دارند. ضخامت این محصول بین 9 میلی متر تا 12 میلی متر می باشد و ابعاد آن 1.2 سانتی متر تا 2.4 سانتی متر می باشد. گچ برگ انواع مختلفی دارد و با توجه به نوع کاربری بنا مورد استفاده قرار می گیرد.

در زیر به انواع گچ برگ کناف اشاره خواهد شد:

گچ برگ های کناف معمولی: این نوع پنل گچی ساختار ساده ای دارد و سطح و لبه طولی آن با استفاده از کاغذ پوشانده می شود. این نوع گچ برگ برای ساخت سقف کاذب، پوشاندن دیوار سنتی به جای گچ و ایجاد دیوارهای جداکننده مورد استفاده قرار می گیرد.

 

معرفی گچ برگ کناف

معرفی گچ برگ کناف

 

گچ برگ های کناف ضد حریق: در برخی از ساختمان ها بالا بردن سطح ایمنی اهمیت زیادی دارد. محافظت در برابر آتش یکی از مواردی است که مورد توجه قرار می گیرد. ساختار این نوع پنل گچی به گونه ای است که گچ حاوی فایبرگلاس می باشد. به این ترتیب در برابر آتش سوزی و شعله ور شدن مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. این گچ برگ برای پوشش سقف ساختمان های حساس مانند بیمارستان ها و همچنین ستون ها و تیرهای فلزی به کار گرفته می شود.

گچ برگ های کناف ضد رطوبت: نفوذ رطوبت در بخش های مختلف ساختمان می تواند موجب خرابی های بسیاری شود. گچ برگ کناف ضد رطوبت می تواند مانع از نفوذ آب شده و از سازه محافظت می کند. از این نوع صفحات روکش دار گچی می توان در محل هایی مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام استفاده کرد.

گچ برگ های ترکیبی: این نوع پنل گچی ترکیبی از گچ برگ ضد حریق و گچ برگ ضد رطوبت می باشد. به این ترتیب ایمنی بنا بسیار افزایش می یابد و از خطرات احتمالی محفوظ خواهد ماند.

گچ برگ کناف با توجه به کاربری بنا تهیه می شود و بخش های مختلف بنا را میتوان عایق سازی کرد. برای این کار باید کارشناس متخصص مشورت نمود. انواع محصولات در مجموعه آرت کناف در اختیار مشتریان قرار گرفته و می توانند محصولات مختلف را با هم مقایسه کنند.

 

گچ برگ کناف چه کاربردی دارد؟

گچ برگ کناف کاربردهای فراوانی دارد. سالیان زیادی است که از این محصول در ساختمان سازی استفاده می شود و به مرور زمان در ساخت و تولید آن پیشرفت های مختلفی حاصل شده است.

 

کاربرد پنل گچی و پروفیل گالوانیزه

کاربرد پنل گچی و پروفیل گالوانیزه

 

گچ برگ کناف در ساخت سقف کاذب، دیوارهای جداکننده و دیوار های پوششی کاربرد دارد همچنین می توان از آن در ساخت پارتیشن استفاده کرد. هنگام ایجاد دیوارهای جداکننده غیر باربر پنل گچی با وزن سبک استفاده می شود. این پنل ها با استفاده از پروفیل گالوانیزه U شکل و C شکل در جای خود قرار می گیرند.

سقف کاذب با گچ برگ کناف ممکن است به صورت یکپارچه یا مشبک ایجاد شود. برای سقف کاذب یکپارچه پنل گچی با روش های فنی در جای خود نصب می شود. جهت ساخت سقف کاذب مشبک ابتدا سازه ی سپری با استفاده از آویزهای قابل تنظیم به سقف اصلی متصل شده و سپس صفحات روکش دار گچی روی آن قرار می گیرد.

برای ساخت دیوار پوششی پنل گچی با سازه و بدون سازه مورد استفاده قرار می گیرد. در روش بدون سازه صفحه روکش گچی با استفاده از چسب مخصوص مستقیما به دیوار متصل می گردد. اما دیوار پوششی با سازه نیاز به زیرسازی فلزی دارد و پس از آن پنل گچی با پیچ به آن متصل شده و درز صفحات با نوار و بتونه گرفته می شود. این نوع دیوار قابل رنگ آمیزی بوده و حتی می توان سطح آن را با کاغذ دیواری پوشاند.

 

مزایای استفاده از گچ برگ کناف

استفاده از گچ برگ کناف مزایای زیادی دارد که در زیر به آن اشاره می شود:

  • اجرای سریع
  • نصب آسان
  • حمل و نقل کم هزینه
  • وزن سبک که موجب کاهش بار نهایی ساختمان می شود
  • مقاومت در برابر حرارت و رطوبت
  • ایمنی بالا
  • مقاومت در برابر زلزله
  • شکل پذیری آسان
  • تنوع طرح در ایجاد دکوراسیون
  • سازگار با طبیعت
  • بازیافت بیش از 75 درصد مصالح و کاهش تولید نخاله ساختمانی
  • رنگ پذیری و ایجاد طراحی متنوع

 

مزایای گچ برگ کناف

مزایای گچ برگ کناف

 

استفاده از پروفیل گالوانیزه جهت زیرسازی

سازه پروفیل گالوانیزه مقاطع ثابتی است که طول زیادی دارد و جهت نصب گچ برگ کناف به کار گرفته می شود. پروفیل گالوانیزه از فولاد ساخته می شود و با انجام آبکاری در برابر اکسیده شدن و خوردگی مقاوم خواهد شد. استفاده از پروفیل گالوانیزه مقرون به صرفه می باشد و بادوام و ماندگار است. کشش و شکل پذیری این محصول بالا بوده و می توان در انواع طراحی ها از آن استفاده کرد. برای تهیه پروفیل گالوانیزه می توان محصولات مجموعه آرت کناف را مورد بررسی قرار داد.

 

انواع پروفیل گالوانیزه

از پروفیل گالوانیزه جهت زیرسازی سقف استفاده می شود و موجب استحکام بنا می گردد. با استفاده از این محصول گچ برگ کناف نصب می شود. پروفیل گالوانیزه انواع مختلفی دارد که در زیر به آن اشاره خواهد شد:

پروفیل کناف F47: این پروفیل از پرکاربردترین اجزای ساخت سقف کاذب است به همین دلیل کیفیت آن اهمیت زیادی دارد. پروفیل F47 به روش نورد سرد تولید شده و در زیرسازی سقف کاذب به کار گرفته می شود.

پروفیل کناف HU36: از این نوع پروفیل برای آویز سقف کاذب استفاده می شود. در برخی از طراحی ها از این پروفیل برای لبه های نور مخفی استفاده می گردد. پروفیل HU36 از دسته پروفیل های رانر می باشد.

پروفیل کناف L25: از این پروفیل به عنوان پروفیل گالوانیزه نبشی کناف استفاده می شود. بنابراین استقامت آن اهمیت زیادی دارد. کاربرد پروفیل L25 برای تراز کردن سقف، ایجاد باکس و اجرای نور مخفی می باشد.

اجرای گچ برگ کناف به کمک اجزای مختلفی مانند پروفیل گالوانیزه، پنل های گچی، پیچ و چاشنی های آن، بتونه کناف و... استفاده می شود. برای تهیه چنین محصولاتی می توان با کارشناس فروش ارتباط برقرار کرده و محصول مورد نظر را سفارش داد.

 

کلمات کلیدی: گچ برگ کناف,سازه پروفیل گالوانیزه