آشنایی کامل با آلاچیق قابل حمل پرتابل و مزایا و معایب آن - سازه برتر



آشنایی کامل با آلاچیق قابل حمل پرتابل و مزایا و معایب آن

آلاچیق پرتابل یا قابل حمل، از جمله سازه‌های پرکاربرد هستند که در محیط های روباز مثل حیاط، محوطه کافه و رستوران، روف گاردن و حتی در پارک‌ها و طبیعت مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا مشکلی که بیشتر سایبان‌ها دارند این است که قابل حمل نیستند. آلاچیق پرتابل یا قابل حمل، سازه ای است که این مشکل را حل کرده است.

اگر عاشق گشت و گذر در طبیعت هستید، آلاچیق پرتابل گزینه خوبی برای شما است. این نوع آلاچیق‌ها معمولا از جنس پارچه ای هستند و می توانند در هر نقطه ای قرار بگیرند.

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در مورد آلاچیق پرتابل هستید، پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله از سایت سازه برتر با ما همراه باشید و با آلاچیق پرتابل و ویژگی ها و کاربرد آن آشنا شوید.

آلاچیق قابل حمل پرتابل

 

آلاچیق قابل حمل یا پرتابل چیست؟

آلاچیق پرتابل یا قابل حمل، آلاچیقی است که جنس پارچه ای دارد و به راحتی می‌توان آن را جابه جا کرد و در مکان مورد نظر خود قرار داد.

این نوع آلاچیق‌ها، همان طور که از نامشان مشخص است، قابل حمل بوده و به راحتی می توان آنها را باز و بسته کرد.

نام دیگر آلاچیق قابل حمل، آلاچیق مسافرتی است. هنگام مسافرت و طبیعت‌گردی، با استفاده از آلاچیق تاشو می توانید در فضاهای مختلف بدون ترس از تابش مستقیم نور خورشید به استراحت بپردازید. همچنین پوشش روی سایبان آن ضد آب است و در مواقع بارش باران و برف هم می توان از آن استفاده کرد.

 

 

آلاچیق پرتابل یا متحرک چه نوع ساختاری دارد ؟

آلاچیق پرتابل یا متحرک سازه هایی از جنس فلزی هستند که روکش پارچه ای مقاوم و ضد آب برای آنها در نظر گرفته شده است.

این آلاچیق ها چهار ستون فلزی دارند و سقف آنها طوری طراحی شده است که به صورت آکاردئونی قابل باز و بسته شدن باشد.

علاوه بر بدنه فلزی و پایه های مقاوم، در طراحی آلاچیق پرتابل، روکش پارچه ای نیز در نظر گرفته شده است تا از تابش نور خورشید و بارش برف و باران جلوگیری کند.

آلاچیق متحرک، ساختاری آسان و در عین حال زرق و برق دار دارد که جذابیت زیادی برای حیاط خانه‌ها و ویلاها به وجود می آورد. شما می توانید به راحتی با این نوع سایبان‌ها فضای بیرونی خود را تغییر شکل دهید و یک فضای مناسب ایجاد کنید که در آن می توانید خانواده و دوستان خود را سرگرم کنید یا پس از یک روز طولانی استراحت و آرامش پیدا کنید.

 

آلاچیق پرتابل قابل حمل

مزایای آلاچیق قابل حمل

  • آلاچیق‌های قابل حمل، مکانی برای سرگرمی در بیرون به وجود می آورند، همه افراد مهمانی‌های فضای باز را دوست دارند و آلاچیق‌هایی که قابلیت جا به جایی دارند، یک مکان تفریحی در فضای باز را به شما ارائه می دهند که جذاب و همه کاره است.

 

  • آلاچیق پرتابل یک افزودنی جذاب در مراحل ساخت ویلا، حیاط، باغ، کنار استخر و فضای آزاد است. با افزودن لوازمی مانند گلدان های آویز، پرده، چراغ و موارد دیگر می توانید آنها را حتی خیلی زیباتر کنید. شما می توانید با افزودن عناصر متناسب با سبک و شخصیت خود، یک آلاچیق زیبای متحرک در فضای باز ایجاد کنید و از آن نهایت لذت را ببرید.

 

  • آلاچیق پرتابل را می توان با انواع مواد، مانند پلاستیک های انعطاف پذیر و سبک، و حتی وینیل ساخت. شما می توانید یکی از آنها را متناسب با سلیقه، سبک خانه یا بودجه خود بسازید.

 

  • از مزایای دیگر آلاچیق متحرک این است که قابل حمل است و وزن کمی دارد.

 

  • آلاچیق قابل حمل یکی از کاربردی ترین راه حل‌ها برای محافظت در برابر نور آفتاب و باران است. آنها در مقایسه با آلاچیق‌های سنتی قیمت مناسبتری دارند و همچنین بسیار با دوام هستند.

 

  • نگهداری از آلاچیق پرتابل خیلی ساده است و به آسانی بعد از استفاده می توانید آنها را باز کرده و در یک فضای سربسته انبار کنید و به یک مکان دیگر منتقل کنید. این نوع سایبان‌ها می توانند دارای مبلمان مخصوص فلزی و چوبی، پلاستیکی و یک میز پیک نیک مستقل هم باشند تا برای صرف غذا از آن استفاده کنند.

 

  • همچنین افراد فعال در حوزه صنعت ساختمان با ارایه انواع جنس و رنگ پارچه روکش این نوع سازه‌ها به مردم، گزینه های متعددی را برای انتخاب و خریداری فراهم کرده اند.

 

  • پارچه های مورد استفاده در این آلاچیق‌ها، پارچه پلی استر و برزنت بوده و ضد آب و نسوز می باشند.

 

  • ایده خوبی برای ایجاد غرفه در نمایشگاه‌ها هستند.

 

  • یکی از تصورات عموم مردم این است که وزن آلاچیق زیاد است و یک بار مرده به ساختمان اضافه می کند، اما در واقع به روش پرتابل، بار مرده ای وجود ندارد، زیرا آلاچیق بر روی شاسی کشی ها قرار داده می شود و ارتباطی با عایق شما ندارد و همین کارسبب پخش شدن کل بار بر روی سطوح می شود و آسیبی به ساختمان وارد نمی شود.

 

  • همین طور در این روش به دلیل وجود فضای خلاء در بین عایق و کف سازی آلاچیق، سر و صدای رفت و آمد را برای طبقه زیرین به حداقل می رساند و در واقع تقریبا هیچ سر و صدایی شنیده نمی شود .

 

 

معایب آلاچیق قابل حمل

به دلیل استفاده از پارچه در بیشتر سازه‌های متحرک، این سازه ها ممکن است در مقابل وزش شدید باد و برخورد ضربه دچار خرابی و شکستگی در بدنه شوند.

 

آلاچیق متحرک

طریقه نصب آلاچیق متحرک

طریقه نصب آلاچیق آماده متحرک بسیار سریع و آسان است و به صرف زمان بسیار کمی احتیاج دارد، شما با باز کردن آلاچیق از داخل بسته بندی، می توانید از 4 گوشه آلاچیق را به سمت بیرون بکشید و بیرون بیاورید و چهار گوشه برزنت سقف را به 4 طرف پایه‌ها به وسیله بست‌ها محکم ببندید و در مرحله بعد پایه ها را به سمت بالا بکشید، در این قسمت از نصب تعدادی پیم قرار دارد که با تنظیم پیم ها و قرار دادن آنها بر روی سوراخ هایی که بر روی پایه قرار دارد، پارچه برزنتی سقف در جای مشخص خود قرار می گیرد.

 

 

تبلیغات پیمانکاری ساختمان در سازه برتر

در صورتی که در زمینه تولید و فروش آلاچیق و تجهیزات وابسته به آن فعالیت دارید، می توانید تبلیغات خود را در سایت سازه برتر منتشر کنید تا مخاطبان این نیز با شما آشنا شوند و بتوانند بدون واسطه از خدمات و محصولات شما استفاده کنند.

توجه داشته باشید که آگهی شما برای همیشه در سایت سازه برتر نمایش داده می شود و از سایت حذف نخواهد شد و همین موضوع باعث می شود که مخاطبان و مشتریان زیادی از طریق جستجو در گوگل، به آگهی ساختمانی شما در سازه برتر مراجعه نمایند و با شما آشنا شوند و از خدمات و محصولات شما استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و ثبت سفارش روی لینک زیر کلیک کنید:

تبلیغات پیمانکاری ساختمان

 

 

انواع کاربرد آلاچیق پرتابل

آلاچیق پرتابل روف گاردن

از این آلاچیق‌ها به عنوان یکی از انواع آلاچیق‌ها در دورهمی های ساده یا محل استراحت در پشت بام‌ها یا در بام رستوران‌ها می توان استفاده کرد، که با توجه به کاربرد مورد نظر و اقلیم مکانی می تواند متفاوت باشد، برای بام ها به خاطر استفاده طولانی در محل ساختمان مسکونی و همینطور نگهداری آسان و بهره برداری طولانی مدت روش پرتابل را پیشنهاد می کنند.

روش پرتابل یک روش کاملا اقتصادی و مدرن در طول مدت استفاده آلاچیق در روف گاردن است، زیرا در این جهت هیچ اتصالی از بام گرفته نمی شود و هیچ درزی در بام به وجود نمی آورند و فقط با وزن استاندارد، سازه ایستایی مناسب را به ایجاد می کند.

همچنین در این روش شما قادر به جابجایی و حرکت آلاچیق بوده و هر زمان که بخواهید می توانید تغییر دیزاین بدهید و در زمان مرمت و تعمیر بام هم مشکلی برای باز کردن و اتلاف هزینه و وقت ندارید و می توانید کاملا راحت، قابلیت تغییر مکان و مرمت سطح بام را داشته باشید.

البته توجه داشته باشید که اجرای آلاچیق روف گاردن پرتابل در هر شرایط آب و هوایی ممکن نیست. اجرای آلاچیق روف گاردن به فاکتورهای مهمی نظیر نگهداری، شکل ظاهری محصول، طول عمر مواد به کار رفته در ساخت بستگی دارد و به همین دلیل نیاز است که قبل از اجرای هرگونه اقدامی درباره مزایا و معایب استفاده از جنس‌های مختلف آلاچیق‌ بام سبز، بررسی‌های لازم انجام شود و حتما از راهنمایی‌های یک فرد متخصص در این زمینه استفاده کنید. به هر حال اجرای آلاچیق در فضای بام سبز به همین راحتی نبوده و باید قبل از هر چیز در مورد عوامل موثر در ساخت آن، اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

آلاچیق مسافرتی و پرتابل

 

آلاچیق پرتابل در حیاط ویلا

این سقف های متحرک را می توانید در حیاط خانه یا ویلای خود قرار دهید و مبلمان فضای باز خود را در زیر آن چیدمان کنید. اگر شرایط آب وهوایی ایده آل و خوب بود می توانید سقف سایه بان چتری را جمع کنید و به آسمان آبی زُل بزنید، اگر هم شرایط مناسب نبود و هوا بشدت آفتابی یا برفی بود سقف را مثل چتر باز کنید و زیر سایه آن لذت ببرید. در واقع این سایبان‌ها می توانند تبدیل به یک آلاچیق متحرک در حیاط خانه یا ویلای شما بشوند.

 

آلاچیق پرتابل روی استخر

افرادی که تصمیم به ساخت استخر در باغ خود دارند، خیلی زود به یک آلاچیق روی استخر نیاز پیدا می کنند تا در گرمای تابستان بیشترین لذت را از آب تنی در استخر ببرند. زمانی که صحبت از طراحی یک آلاچیق به میان می آید همه ی ما دوست داریم که طراحی متفاوت و خاص را مشاهده کنیم. همین امر طراحان را وادار به طراحی آلاچیق های منحصر به فرد و برجسته کرده است.

آلاچیق پرتابل استخر یکی از پرطرفدارترین نوع آلاچیق می باشد، زیرا قابلیت جابه جایی در اطراف استخر را دارد و بسیار پرکاربرد است و همچنین در کنار هر استخری که قرار بگیرد آن مکان را تبدیل به نقطه ی کانونی فضای سبز و محوطه می کند.

شما می توانید با دیدن نمونه کارهای آلاچیق کنار استخر، بهترین مدل را برای فضای سبز محوطه ویلا انتخاب کنید. بعضی از این آلاچیق‌های پرتابل کاملا تا روی استخر را می پوشانند و سایه ی مطلوبی را روی آب ایجاد می کنند. اما برخی دیگر برای استراحت کنار استخر به کار می روند. معمولا آلاچیق‌هایی که برای کنار استخر طراحی می شوند هیچ نرده ای ندارند و هیچ مرزی آن ها را از فضای اطراف جدا نمی کند.

 

آلاچیق پرتابل در رستوران

در این سایبان های پارچه ای، تمامی قطعات سازه به صورت پیش ساخته و با پیچ و مهره طراحی شده است و در محل فقط مونتاژ شده اند. کل فرایند اجرا بدون هیچ گونه فعالیت عمرانی انجام می شود تا کمترین مزاحمت را برای فعالیت های باغ رستوران داشته باشد.

 

آلاچیق پرتابل سیمانی یا بتنی

آلاچیق پرتابل بتنی یا سیمانی، به صورت پیش ساخته در کارخانه درست می شود و به کمک جرثقیل در محل قرار داده می شود. این آلاچیق های پرتابل بتنی،گزینه ای مناسب برای معابر عمومی هستند و قابلیت جابه جایی دارند.

 

آلاچیق پرتابل فلزی

این نوع آلاچیق هیچ نیازی به اجرا در محل ندارد و از محل کارگاه به صورت آماده حمل می شود و در محل مورد نظر استفاده می شود، که البته مناسب برای ویلاهای شخصی نمی باشد و به سفارش شهرداری‌ها و ارگان‌های دیگر تولید می شود.

 

قیمت آلاچیق پارچه ای پرتابل

قیمت آلاچیق پارچه ای به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که از مهم ترین آنها می توان به جنس روکش اشاره کرد. در برخی از این آلاچیق‌ها از برزنت های پارچه ای چند لایه با دو روکش پی وی سی یا پلی استر استفاده می شود که باعث افزایش استحکام آنها خواهد شد.

دقت داشته باشید که این نوع پارچه برزنت قیمت بیشتری نسبت به دیگر انواع پارچه‌ها دارد و در مقابل طول عمر و ماندگاری بالاتری دارد.

نوع پایه های مورد استفاده برای این سازه‌ها و متریال و جنس به کار رفته در آنها تاثیر خیلی زیادی بر قیمت آلاچیق دارد.

یکی از مهمترین علت‌هایی که باعث می شود تا بعضی از این سازه‌ها با قیمت های ارزان در بازار عرضه شوند، کاهش کیفیت پایه‌ها می باشد که در نهایت منجر به کم شدن طول عمر آلاچیق می شود.

البته قیمت برزنت و فلزات و دیگر متریال های مورد استفاده در این آلاچیق ها به خاطر وارداتی بودن آنها و سایر فاکتورها، در طول سال تغییر زیادی دارند.

 

آلاچیق پرتابل و مزایای آن

سخن پایانی

آلاچیق پرتابل یک پوشش بسیار زیبا در فضای باز است که برای خانه‌های تابستانی، کنار باغ‌ها و استخرها معمول است. از این پناهگاه های پرتابل، می توان به عنوان یک سازه مجزا در ساختارهای دیگر، مانند ایوان‌ها یا در کنار آلاچیق‌های دیگر استفاده کرد. همچنین شما می توانید از آلاچیق‌های پرتابل خود به عنوان یک ابزار کمی در هر جایی، چه در کنار ساحل، چه در کنار منزل و یا جنگل و حتی پارک‌ها استفاده کنید، و یک فضای زندگی چشم نواز در فضای باز ایجاد کنید.

امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد، در صورتی که سوالی در خصوص این مقاله برایتان پیش آمده است می توانید از قسمت نظرات آن را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما پس از بررسی، سوالات شما را به صورت دیدگاه یا یک مقاله مجزا پاسخ دهند.