طراحی ایده آل فضای اداری با پارتیشن تتراگلس - سازه برتر



طراحی ایده آل فضای اداری با پارتیشن تتراگلس

طراحی ایده آل فضای اداری با پارتیشن تتراگلس

آیا یک ساختمان دارید اما احساس می‎کنید که به قدر کافی فضایی در آن اتاق برای کار وجود ندارد و برخی از قسمت‌های آن غیر قابل استفاده مانده‌اند؟ فضاهای اداری را می‌توان با استفاده از پارتیشن کارآمدتر ساخت. در این مقاله قصد داریم انواع پارتیشن‌هایی که در فضای اداری قابل استفاده هستند را به شما معرفی کنیم.

 

تتراگلس

تتراگلس برندی معروف و شناخته شده در زمینه تولید محصولاتی چون انواع شیشه‌‌‌‌ ها، درب شیشه ای، نرده شیشه ای، کابین دوش و پارتیشن اداری است. برند تتراگلس با استفاده از مواد و مصالحی باکیفیت بسیار بالا در تولید این کالاها و همچنین ساخت پارتیشن و اجرای پارتیشن اداری بسیار موفق بوده و از دیگر برندها برتری دارد.

تتراگلس دارای مشاورانی است که تجربه بالایی در این زمینه دارند و پاسخگوی تمامی سوالات بوده و شما را در ارتباط با این که در هر محیطی بهتر است از چه نوع محصول شیشه‌ای استفاده شود راهنمایی می‌کنند.

از دیگر محصولات برند تتراگلس: ویترین شیشه ای، تخته وایت برد شیشه ای، بالکن شیشه ای و انواع مختلف آینه کاری‌

 

معرفی پارتیشن اداری

مهم‌ترین قابلیتی که یک فضای اداری باید داشته باشد اتاقی است که در آن هیچ گونه سر و صدایی ایجاد نشود تا افراد بتوانند با تمرکز کامل کار کنند و جلسات متعدد برگزار کنند. پارتیشن‌های اداری دقیقا برای فراهم کردن همین قابلیت یعنی جدا کردن فضا و ایجاد اتاقی جدید ساخته شده‌اند. البته پارتیشن‌ها نه فقط در دفاتر اداری بلکه در سرویس بهداشتی، مطبخ و سالن پذیرایی، کلاس‌های آموزشی و فروشگاه‌ها و... قابل استفاده هستند.

معرفی پارتیشن اداری

پارتیشن‌ها دارای مدل‌های مختلفی مثل پارتیشن آلومینیومی، پارتیشن ام دی اف، پارتیشن ترکیبی، پارتیشن چوبی و پارتیشن‌ شیشه ای هستند که در ادامه این مقاله ویژگی هر کدام از این پارتیشن‌ها را به طور کامل توضیح می‌دهیم.

 

دلایل اهمیت پارتیشن اداری

پارتیشن شیشه‌ای عایق صدا است: همان طور که قبلا گفیتم یک اداره برای تمرکز و بهبود فعالیت کارمندان نیاز به محیطی ساکت دارد. اغلب پارتیشن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هیچ گونه سر و صدایی را به داخل محیط منتقل نمی‌کنند و به عبارتی عایق صدا هستند. از بین تمام پارتیشن‌ها مدل دوجداره بهترین عایق کننده صداست.

  • پارتیشن شیشه ای عایق گرما و سرما است: پارتیشن‌های شیشه‌ای نه اجازه می‌دهند که گرمای بیرون به داخل اتاق منتقل شود و نه سرمای بیرون. این قابلیت هم یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که برای فضاهای اداری اهمیت بالایی دارد چرا که انسان زمانی که دمای بدنش پایین و یا بالاتر از حد نرمال باشد نمی‌تواند به قدر کافی روی کارش تمرکز کند.
  • پارتیشن‌ شیشه ای نور محیط را افزایش می‌دهد: گفتیم که یکی از انواع پارتیشن‌ها، مدل شیشه‌ای آن است. این نوع پارتیشن به دلیل شیشه‌ای بودن سطح آن باعث می‌شود که تمام روز در اداره فضایی روشن داشته و از استفاده برق در طول روز خلاص شوید. به این نکته توجه کنید که اگر نیازی نباشد در طول روز لامپ روشن کنید صرفه‌جویی بسیار زیادی در مصرف برق خواهید کرد و مقدار زیادی از هزینه‌های دفتر اداره را کاهش خواهید داد.
  • پارتیشن شیشه ای بسیار آسان نصب می‌گردد: یک ساختمان اداری بیشتر از هر محیط دیگری نیاز به آرامش و سکوت دارد. حال تصور کنید که بخواهید در آن یک دیوار بسازید! رفت و آمد و سر و صدای بالای ساخت یک دیوار اجازه کار در آرامش را به هیچ کسی نخواهد داد؛ همچنین ساخت دیوار چندین روز و گاها چند هفته طول می‌کشد این امر اختلال در عملکرد کارمندان به وجود می‌آورد اما پارتیشن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به راحتی نصب می‌گردند.
  • پارتیشن شیشه ای ارزان است: ‌اگر بخواهیم قیمت پارتیشن را با ساخت دیوار مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که ساخت دیوار با در نظر گرفتن دستمزد کارگران و مبلغ گچ‌کاری و رنگ کردن دیوار و... چندین برابر بیشتر از پارتیشن هزینه دارد. قیمت هر پارتیشن بر اساس جنس آن و اندازه‌ای که در نظر دارید متغیر است و ما نمی‎‌توانیم قیمت دقیقی را به شما ارائه دهیم.
  • پارتیشن شیشه ای قابلیت نصب پرده دارد: انتخاب پارتیشن شیشه‌ای از بین دیگر مدل‌ها به خاطر مدرن بودن و سادگی آن انتخاب صحیحی است. شاید در اتاق احتیاج به حریم شخصی داشته باشید و با خود بیاندیشید که این پارتیشن شیشه‌ای این احتیاج را برطرف نمی‌کند اما در حقیقت پارتیشن‌های شیشه‌ای را به گونه‌ای می‌سازند که قابلیت نصب پرده را داشته باشند.

 

انواع پارتیشن‌هایی که مناسب فضای اداری هستند

·         پارتیشن آلومینیومی

یکی از مستحکم‌ترین و با دوام‌ترین پارتیشن‌ها مدل آلومینیومی است. فواید این نوع پارتیشن به شرح زیر است:

  • رنگ‌ها و طرح‌های متنوع
  • طول عمر بالا
  • نصب آسان و سریع
  • شست‌وشوی آسان دارد و آلودگی را به خود جذب نمی‌کند.
  • قابل جابه‌جایی است و به راحتی حمل می‌شود.

 

  • پارتیشن چوبی

اگر که می‌خواهید در عین حال که فضای‌ اداره را مدرن می‌کنید فضایی گرم و صمیمی به آن ببخشید باید پارتیشن چوبی را انتخاب کنید. پارتیشن چوبی بسیار محکم بوده و تا سالیانی طولانی قابل استفاده است تنها ایراد آن این است که نمی‌تواند در برابر رطوبت مقاومت کند و آسیب می‌بیند.

 

  • پارتیشن ام دی اف

پارتیشن ام دی اف ظاهری شکیل و قشنگ به فضای اداره می‌دهد. این مدل پارتیشن راحت نصب می‌شود، وزن سبک‌تری نسبت به دیگر مدل‌ها دارد و به علت قیمت پایین بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. حقیقت این است پارتیشن ام دی اف این روز‌ها دیگر چندان طرفدار ندارد و اغلب مردم پارتیشن‌های شیشه‌ای را ترجیح می‌دهند.

 

  • پارتیشن ترکیبی

یکی دیگر از مدل‌های پارتیشن مدل ترکیبی است و به معنای ترکیب مدل‌های دیگر می‌باشد. این نوع پارتیشن هم ظاهر قشنگی دارد و با بکارگیری کمی خلاقیت می‌توان ظاهری فوق‌العاده در فضای اداری به وجود آورد.

پارتیشن‌ شیشه‌ای

  • پارتیشن‌ شیشه‌ای

این پارتیشن بیشتر از مدل‌های دیگر طرفدار دارد چرا که فضای اداره را شیک و مینیمال نشان می‌دهد. شیشه‌های این پارتیشن با جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند مثل پارتیشن شیشه‌ای تک جداره و دوجداره، پارتیشن ثابت و متحرک، پارتیشن هوشمند، پارتیشن فریم‌دار و فریم لس.

پارتیشن تک‌جداره قیمت پایین‌تری نسبت به دیگر مدل‌ها دارد اما در مقایسه با مدل دوجداره، پارتیشن ‌شیشه ای تک جداره در عایق کردن صدا ضعیف‌تر عمل می‌کند.

 

جمع بندی

پارتیشن شیشه‌ای تتراگلس از بین دیگر مدل‌های ام دی اف، ترکیبی، آلومینیومی و ... بهتر است؛ به دلیل این که دارای کیفیت بالاتری بوده، عایق بودن در برابر صدا، طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارد اما در نهایت انتخاب مدل پارتیشن بستگی به سلیقه شما مخاطب عزیز دارد.