پاورپوینت تحلیل معماری برج آگبار اسپانیا - سازه برتر



پاورپوینت تحلیل معماری برج آگبار اسپانیا

پاورپوینت تحلیل معماری برج آگبار اسپانیا

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : ppt
  • تعداد صفحات : 18

 

پاورپوینت تحلیل معماری برج آگبار اسپانیا در 18 اسلاید برای دانشجویان معماری آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید. 

 

 

پاورپوینت تحلیل معماری برج آگبار اسپانیا (TORRE AGBAR)

18 اسلاید؛ قابل ویرایش؛ شامل:

 

فهرست

گروه طراحی

مساحت برج آگبار اسپانیا

کانسپت طرح

ویژگی طراحی برج آگبار اسپانیا

پلان

 

مختصری از متن:

از نظر ساختاری، ساختمان مطابق با مدلی از هسته و محیط بیرونی است که بارهای باربری دهانه گیاهان آزاد را منتقل می کند. این برج از دو ماژول بتنی متراکم مرکزی و دیگری محیطی تشکیل شده است. این دو استوانه بیضی شکل با شکل و محیط بیضوی مرکزی آهووادا، متحدالمرکز نبوده و با گنبدی از شیشه و فولاد تاج گذاری شده است.

این برج در واقع یک طبقه مدور نیست، بلکه کمی بیضوی است. از طبقه همکف تا طبقه 18 ساختمان کاملاً مستقیم است، از طبقه 19 تا 26 به تدریج به قسمت 26 کاهش می یابد که در آن بتن قطع می شود و گنبد شیشه ای با اسکلت فلزی ادامه می یابد. 6 طبقه آخر شامل دال های بتنی پس تنیده، کنسول معلق می باشد.

 

 

عنوان: پاورپوینت تحلیل معماری برج آگبار اسپانیا

فرمت: ppt

تعداد صفحات: 18

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت تحلیل معماری برج آگبار اسپانیا

 

 


برج آگبار بلندترین و چشمگیرترین آسمان خراش بارسلون است که به سبک پیشرفته ساخته شده است. اگرچه در روز زیاد به چشم نمی آید، اما در شب در مرکز توجه شهر قرار می گیرد. این برج دارای 38 طبقه است و عمدتاً از آلومینیوم و شیشه ساخته شده است. 34 طبقه بالای زمین و 4 طبقه زیر زمین است.

آسمان خراش پر از چراغ های LED است، ساختمان هر زمان که بخواهد تغییر رنگ می دهد. در تعطیلات برج آگبر تصاویر و اشکال رنگارنگی را بر روی سطح خود به نمایش می گذارد.

این جاذبه بزرگ و زیبا یکی از ویژگی های بارز بارسلونا است که در سال 2005 ساخته شده و در میدان کاتالان قرار دارد. روش طراحی آن به گونه ای است که انگار گلوله ای است که قرار است با سطح شیشه ای که رنگ های مدیترانه ای را منعکس می کند به سمت آسمان شلیک شود، جالب است بدانید که برج آگبار یکی از نمادهای بارسلون معاصر است.

 

این برج توسط استودیو معماری ژان نوئل طراحی شده و ساخت این شاهکار معماری جدید در سال 2005 به پایان رسید.این ساختمان 144 متری اداره کل آب بارسلون است و دارای عرشه ای دیدنی و چشمگیر است که هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می کند.

معمار فرانسوی این بنا در زمان ساخت توجه زیادی به موقعیت مکانی آن داشته است و به همین دلیل این بنای زیبا شبیه کوه منستانره است و جالب است بدانید که در معماری این بنا اصول لازم برای استفاده از انرژی زمین و انرژی خورشید مشاهده شده است.

در بازدید از برج آگبار به این نتیجه خواهید رسید که به دلیل پایه های مدور و بیضی شکل این برج بزرگ فاقد ستون است و همین امر باعث جذابیت بیشتر این برج می شود.