پاورپوینت تحلیل معماری مرکز تجارت جهانی بحرین - سازه برتر



پاورپوینت تحلیل معماری مرکز تجارت جهانی بحرین

پاورپوینت تحلیل معماری مرکز تجارت جهانی بحرین

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : pptx
  • تعداد صفحات : 23
 
 
پاورپوینت تحلیل معماری مرکز تجارت جهانی بحرین در 18 اسلاید برای دانشجویان معماری آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید.
 
 
 

پاورپوینت تحلیل معماری مرکز تجارت جهانی بحرین 

23 اسلاید؛ قابل ویرایش؛ شامل:

 

فهرست

گروه طراحی

موقعیت مرکز تجارت جهانی بحرین 

مساحت

معرفی پروژه مرکز تجارت جهانی بحرین 

کانسپت طرح

پلان مرکز تجارت جهانی بحرین

مقطع

و...

 

 

مختصری از متن:

آزمایش‌های گسترده تونل باد همچنین تأیید کرد که چگونه شکل‌ها و رابطه فضایی برج‌ها جریان هوا یک جریان S را ایجاد می‌کند. این تضمین می کند که در یک زاویه 45 درجه باد در دو طرف محور مرکزی، مرکز جریان باد عمود بر توربین ها باقی می ماند. برج‌های بیضی شکل به‌عنوان آئروفویل عمل می‌کنند، سرعت باد بین آنها را تسریع می‌کنند. به این ترتیب پتانسیل توربین ها برای تولید نیرو به طور چشمگیری افزایش می یابد.

این توربین ها بین 11 تا 15 درصد برق مورد نیاز ساختمان را تولید می کنند (با تولید بین 1100 مگاوات ساعت تا 1300 مگاوات ساعت در سال) و 50 درصد مواقع با قدرت کامل با سرعت باد 15 متر بر ثانیه تا 20 متر بر ثانیه تولید می شوند.

 

عنوان: پاورپوینت تحلیل معماری مرکز تجارت جهانی بحرین

فرمت: ppt

تعداد صفحات: 23

 

 

 


مرکز تجارت جهانی بحرین که BWTC (یا مرکز تجارت جهانی بحرین) نامیده می شود، یک برج دوقلو زیبا با ارتفاع 240 متر و 50 طبقه در شهر منامه، پایتخت کشور کوچک بحرین در جنوب بحرین است.

خلیج فارس ساخت آن در سال 2004 آغاز شد و در سال 2008 به پایان رسید و در حال حاضر این دو برج دومین ساختمان بلند بحرین هستند. هزینه ساخت این برج ها حدود 150 میلیون دلار است و توسط معمار معروف اتکینز طراحی شده است.

 

برج های مرکز تجارت جهانی بحرین اولین آسمان خراش در جهان است که توربین های بادی را در طراحی خود ادغام کرده است، توربین های بادی این برج توسط شرکت دانمارکی Norwin A/S توسعه، ساخته و نصب شده است.

شهر منامه در نزدیکی نقاط دیدنی معروفی مانند برج‌های بندر مالی بحرین (BFH)، NBB و برج‌های اللولو ساخته شده است. جالب است بدانید که این پروژه چندین جوایز را برای پایداری دریافت کرده است،

از جمله: جایزه LEAF در سال 2006 برای بهترین استفاده از فناوری در یک پروژه بزرگ و جایزه جهانی ساخت و ساز عرب برای طراحی پایدار.

 

این دو برج توسط سه پل آسمانی که هر کدام دارای یک توربین بادی 225 کیلوواتی است، به هم متصل می شوند که در مجموع 675 کیلووات ظرفیت تولید برق بادی دارد. قطر هر یک از این توربین ها 29 متر است و از سمت شمال در یک راستا قرار دارند.

این جهتی است که هوا از خلیج فارس می‌وزد و ساختمان‌های بادبانی شکل در دو طرف به گونه‌ای طراحی شده‌اند که باد را از طریق شکاف به شتاب‌دهنده‌ای که از توربین می‌گذرد، ارائه دهند. این امر توسط آزمایش‌های تونل باد تأیید شد، که نشان داد

ساختمان‌ها یک جریان S شکل ایجاد می‌کنند و اطمینان می‌دهند که هر بادی که با زاویه ۴۵ درجه به طرفین محور مرکزی می‌آید، جریان باد ایجاد می‌کند. و عمود بر توربین ها باقی می ماند. این به طور قابل توجهی پتانسیل آنها را برای تولید برق افزایش می دهد.

 

قبل از ساخت این ساختمان، ابهامات زیادی وجود داشت. سر و صدای ناشی از توربین های دوار برای ساکنان ساختمان؛ فشار بار توربین ها روی دو ساختمانی که قرار است این توربین ها در محل پل به هم متصل شوند. تاثیر رعد و برق و حرکت پرندگان بر حرکت توربین و ده ها نکته دیگر که لیست آن به 200 مورد رسید.

A8- مرکز تجارت جهانی بحرین (2) تمامی این سناریوها با توجه به مسائل ریسک و ریسک ناشی از آن مورد بررسی قرار گرفت.

در این توربین ها عدسی هایی وجود دارند که نزدیک شدن جسمی مانند پرنده یا وجود رعد و برق را تشخیص می دهند و دستور خاموش شدن خودکار توربین ها را می دهند.