پاورپوینت بررسی معماری موزه عالی هنر آتلانتا - سازه برتر



پاورپوینت بررسی معماری موزه عالی هنر آتلانتا

پاورپوینت بررسی معماری موزه عالی هنر آتلانتا

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : pptx
  • تعداد صفحات : 26
 
پاورپوینت بررسی معماری موزه عالی هنر آتلانتا در 26 اسلایدبرای دانشجویان رشته معماری آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید.

 

 

پاورپوینت بررسی معماری موزه عالی هنر آتلانتا

26 اسلاید قابل ویرایش شامل:

گروه طراحی

موقعیت 

مساحت موزه عالی هنر آتلانتا

معرفی پروژه

معرفی شهر آنتالیا

ویژگی طراحی موزه عالی هنر آتلانتا

ویژگی فرم

سیرکولاسیون موزه عالی هنر آتلانتا

تقسیم بندی موزه

نورگیری بنا موزه عالی هنر آتلانتا

ویژگی گالری 

بررسی حجم

معماري بنا موزه عالی هنر آتلانتا

پلان طبقات

نما موزه عالی هنر آتلانتا

مقطع

و...

 

مختصری از متن:

هرچند شكل‌گيري معماري سفيد حاصل نظريات و آثار پنج معمار نيويوركي (پيتر آيزنمن، مايكل گريوز، جان هجداك، چارلز گواثمي و ريچارد مه ير) در دهه شصت و هفتاد ميلادي بوده است، اما در اين ميان وفاداري ريچارد مه‌ير به اين نوع از معماري مهم‌ترين عامل تداوم و ماندگاري معماري سفيد مي‌باشد. مه‌ير در طول نيم قرن فعاليت حرفه‌اي خود با انتخاب رنگ سفيد و اجتناب از تنوع مصالح در آثارش تمام ذهن خود را متوجه رابطه فرم و فضا نموده و خالص‌ترين و ناب‌ترين بناهاي معاصر را پديد آورده است.

با اين وجود بسيار ساده‌انگارانه است كه تايل‌هاي مربع سفيدرنگ را شاخصه و ساختار اصلي آثار او بدانيم. چراكه معماري مه‌ير بسيار عميق بوده و متوجه ذات هنر معماري يعني خلق فضا مي‌باشد. آنچه بيش از هرچيز همچون ريسماني آثار او را به يكديگر پيوند مي‌دهد، توجه و تأثيرپذيري او از معماري دوره مدرن خصوصاً آثار لكوربوزيه، فرانك لويد رايت و والتر گروپيوس است. باتوجه به اين مطلب درمي‌يابيم كه معماري مه‌ير تركيبي است از معماري عملكردي و بي‌پيرايه لكوربوزيه با معماري زمينه‌گرا و جزئيات محور فرانك لويد رايت و البته خلوص و سفيدي آثار گروپيوس.

 

 

عنوان:  پاورپوینت بررسی معماری موزه عالی هنر آتلانتا

فرمت: ppt

تعداد صفحات: 26

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

 


در طراحی موزه آمده است، موزه عبارت است از بنایی جهت گردآوری مجموعه هایی از اشیاء به منظور تحقیق بررسی و بهره گیری و انتقال دانش و فرهنگ که ممکن است متعلق به گذشته باشند یا منشاء طبیعی داشته و یا موضوع بشر باشند که هدف نهایی این مجموعه، جمع آوری و فراهم نمودن شرح در رابطه با اشیاء مذکور و ایجاد انگیزه تحقیق و تفحص در شخص بازدید کننده است.

ماده اساسنامه شورای بین المللی موزه ها ایکوم International Council Museum مصوب یازدهمین مجمع عمومی ایکوم مورخ ۱۴ ژوئن ۱۹۷۴ کپنهاک ۱۳۵۳ موزه و هدف آن را چنین بیان کرده است: موزه موسسه ای است

دائمی و بدون هدف مادی که درهای آن به روی همگان گشوده است و در خدمت جامعه و پیشرفت آن فعالیت می نماید. هدف موزه ها تحقیق در مورد شواهد برجای مانده انسان و محیط زیست او و گردآوری و حفظ و ایجاد ارتباط بین این آثار به ویژه به نمایش گذاردن آنها به منظور بررسی و بهره وری معنوی است.

 

معنی و مفهوم واژه موزه

ریشه کلمه موزه یونانی است و از روی معبدی که به موزه اختصاص داشته اقتباس شده است. موزه در دوران باستان و کلاسیک جایگاه  پرستش موزه ها بوده است و موزه ها خدایان هنر بوده اند که رویدادهای باشکوه گذشته هنرهای عامیانه، موسیقی، شعر و هماهنگ سازی به ایشان نسبت داده شده است. در دوران گذشته مفهوم موزه به طور کلی جایگاه فکر و اندیشه بوده و به ویژه از زمانی که در اسکندریه بنای دانشگاهی در این زمینه برپاشد.

 

مفهوم کلمه موزه در جهان امروز از سوی آیکوم

در حال حاضر تعریف رسمی موزه از سوی آیکون به صورت زیر می باشد. موزه نمادی است دائمی که به صورت غیر انتفاعی در خدمت جامعه و توسعه و فرهنگی و اجتماعی آن بوده و در آن به روی همه مردم باز است. همچنین در آن تحقیقاتی در خصوص شواهد مادی زندگی بشر و محیط پیرامون وی صورت می گیرد. مالکیت آنها را کسب کرده و از آنها محافظت می کند و سپس آنها را در اختیار علاقمندان قرار می دهد و به ویژه آنکه دارای اهداف مطالعات، آموزشی و کسب لذت در معرض دید قراردادن نیز می باشد.