پاورپوینت بررسی معماری موزه جنگ تهران (عمارت تیمورتاش) - سازه برتر



پاورپوینت بررسی معماری موزه جنگ تهران (عمارت تیمورتاش)

پاورپوینت بررسی معماری موزه جنگ تهران (عمارت تیمورتاش)

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : pptx
  • تعداد صفحات : 24
پاورپوینت بررسی معماری موزه جنگ تهران (عمارت تیمورتاش) در 24 اسلاید برای دانشجویان رشته معماری آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه این بخش از سایت سازه برتر این فایل را دریافت کنید.
 
 

بررسی معماری پاورپوینت تحلیل موزه جنگ تهران (عمارت تیمورتاش)

24 اسلاید قابل ویرایش شامل:

 

فهرست

معرفی عمارت

سرگذشت عبدالحسین تیمورتاش و ماجرای خانه تاریخی‌اش

تزیینات خانه تیمورتاش

طبقه اول خانه تیمورتاش

طبقه دوم خانه تیمورتاش

پنجره ها 

زیرزمین خانه تیمورتاش

متریال و نحوه‌ی اجرا

و...

 

 

مختصری از متن:

معمارى اين بناى آجرى كه از ساختمون‌هاى مجلل و اعيونى پهلوى به شمار مياد، تلفيقى از معمارى ايرانى، روسى و اروپايیه. وارد بنا كه مى‌شیم، تزئينات گچ‌برى سرستون‌ها در كنار رنگ سبز ديوارها توجه رو جلب می‌كند. از ديگر تزئينات ويژه‌ی اين بنا، می‌شود به آينه‌كارى سقف در طبقه‌ی دوم اشاره كرد كه جلوه‌ی فضاى داخلى رو دوچندان كرده است. این عمارت در و پنجره‌هايى چوبى با فرم‌هاى خاص و شيشه‌هاى رنگى داره كه هنرمندانه طراحى شده است.

 

 

عنوان: پاورپوینت بررسی معماری موزه جنگ تهران (عمارت تیمورتاش)

فرمت: ppt

تعداد صفحات: 23

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت


معرفی موزه جنگ

ساختمان موزه جنگ که با نام خانه تیمورتاش شهرت دارد، از جاهای دیدنی تهران به شمار می‌رود. این موزه در ضلع شمال غربی مجموعه کاخ‌های باغشاه قرار دارد و حدود ۱۶۰ سال قبل، در دوره قاجاریه ساخته شده است. در معماری عمارت تیمورتاش می‌توان تلفیقی از سه نوع معماری ایرانی، روسی و هندی را مشاهده کرد. بدنه اصلی عمارت متعلق به زمان ناصرالدین شاه قاجار است که در طول دوران‌های مختلف دستخوش تغییراتی شده است.

 

موزه جنگ کجاست؟

این موزه در خیابان کارگر جنوبی، میدان پاستور و رو‌به‌روی مترو میدان حر در داخل دانشگاه جنگ قرار دارد. بهترین راه دسترسی استفاده از مترو است. ایستگاه متروی میدان حر در خط دوم (فرهنگسرا-صادقیه) رو‌به‌روی مجموعه قرار دارد. برای استفاده از خودروی شخصی، از سمت میدان باستان می‌توانید به مجموعه دسترسی داشته باشید. برای این منظور در نظر بگیرید که این منطقه در طرح ترافیک تهران واقع شده است. همچنین برای پارک خودرو ممکن است به مشکل بربخورید.

 

تاریخچه موزه جنگ

بعد از انقراض سلسله قاجار و روی کار آمدن رضاشاه، «عبدالحسین تیمورتاش» که به‌عنوان وزیر دربار تعیین شده بود، این عمارت را از سردار محتشم بختیاری خریداری و به‌عنوان محل سکونت در آن زندگی کرد. با مورد غضب قرار گرفتن تیمورتاش و دستور قتل وی در روز نهم مهرماه سال ۱۳۱۲، اموال و املاک او مصادره شد و این عمارت که به‌طور خاص موردتوجه رضاشاه قرار داشت، برای تاسیس دانشگاه جنگ به ارتش واگذار شد.

در سال ۱۳۱۲ معماری به نام «کریم طاهرزاده بهزاد» جهت احداث ساختمان دانشگاه جنگ در جوار عمارت کلاه فرنگی مشغول به کار شد و ساختمان دانشگاه با اهتمام وی به اتمام رسید. پس از اتمام کار ساختمان دانشگاه جنگ و افتتاح آن، از عمارت کلاه فرنگی به‌عنوان ساختمان فرماندهی دانشگاه جنگ استفاده می‌شد که این روند تا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ادامه یافت. این عمارت در سال ۱۳۷۳، توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در فهرست آثار ملی ایران به شماره ۱۱۱۹۷ ثبت شد.

 

موزه جنگ (خانه تیمورتاش)

در سال ۱۳۹۵ ساختمان فرماندهی دانشگاه جنگ به محلی جدید منتقل و با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری تهران، «موزه جنگ» در عمارت تیمورتاش رسما افتتاح و درهای آن به روی مردم، جهت بازدید گشوده شد.

 

معماری موزه جنگ

خانه تیمورتاش در دو طبقه ساخته شده است و علاوه بر آن‌، زیرزمین نیز دارد. ارتفاع در طبقات این ساختمان متفاوت است. نمای آجری بنا به شکلی استادانه اجرا شده است.