پاورپوینت بررسی معماری دیوار سبز - سازه برتر



 

پاورپوینت بررسی معماری دیوار سبز

پاورپوینت بررسی معماری دیوار سبز

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : pptx
  • تعداد صفحات : 46
 
پاورپوینت بررسی معماری دیوار سبز در 46 اسلاید برای دانشجویان رشته معماری آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید.
 
 

پاورپوینت بررسی معماری دیوار سبز

46 اسلاید قابل ویرایش شامل فهرست زیر:

مقدمه

دیوار سبز چیست؟

مزایای دیگر دیوارهای سبز

بخشی از عملکردها و مزایای دیوارهای سبز و بام سبز ( روف گاردن )

لایه های تشکیل دهنده بام سبز

نقش گیاهان در اجرای بام سبز

نام‌های دیگر دیوار سبز چیست؟

نماهای سبز

دیوارهای زنده (اکسیژن ساز)

سیستمهای فعال- غیرفعال

انواع دیوار سبز از نظر ساختار

انواع دیوار سبز: دیوار سبز مدولار

روش اجرای دیوار سبز مدولار – روش اجرای گرین وال

دیوار سبز کابلی

انواع دیوار سبز کابلی

بهترین  گیاهان برای استفاده در دیوار سبز

روش اجرای دیوار سبز کابلی

دیوارهای سبز مدولار جعبه ای

بستر کاشت فضای سبز در دیوار سبز 

دیوار سبز شبکه ای

نمد پلیمری

اجزای گرین وال نمدی

دیوار سبز هیدروپونیک

روش اجرای سیستم هیدروپونیک

پوشش گیاهی و آبیاری اتوماتیک دیوار سبز 

تاسیسات مورد نیاز دیوار سبز 

لایه ضد آب و عایق در بام سبز

مرحله اول عایق نمودن دیوار (Waterproof)

انتخاب گیاهان همیشه سبز

انتخاب گیاهان مقاوم

 

 

مختصری از متن:

در سیستم دیوار سبز با نمد پلیمری، یک پارچه نمدی با قابلیت زهکشی استفاده می شود که به شکل مشخصی تاخورده تا بر روی قاب زیر ساخت قرار بگیرد. به صورتی که یک یا چند گلدان یا محفظه برای کشت عمودی ردیف به ردیف با طبقات رو به بالا ایجاد شود. در این شرایط، گیاه در غلاف اولیه قرار گرفته و در این محفظه ها کاشته می شود. این روش سیستم جدیدتری نسبت به سایر سیستم های اجرای دیوار سبز است.

این روش مزیت‌هایی همچون سبکی سازه، تعویض و تغییر آسان گیاهان، تهویه مناسب، آزادی عمل در انتخاب گیاهان و مختلف و سیستم زهکشی قوی‌تر دارد.

 

 

عنوان: پاورپوینت بررسی معماری دیوار سبز

فرمت: ppt

تعداد صفحات: 46

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

 


دیوار سبز دیواری است که بخشی از آن یا تمام آن دارای پوشش گیاهی است. دیوارهای سبز مبتنی بر شرایط ممکن است در محیط داخل یا خارج از ساختمان نصب گردند. هم چنین تکنیک‌ها و روش های مختلفی وجود دارد که می‌توان دیوارهای سبز را در ابعادهای متفاوت به منظور فضاسازی محوطه داخلی یا نمای بیرونی ساختمان ایجاد کرد.

دیوارهای سبز همچنین به صورت دیوارهای زنده، دیوارهای زیستی، باغ‌های عمودی یا به‌طور علمی VCWV (دیوارهای پیچیده گیاهی عمودی) نامیده می‌شوند. دیوار سبز دیوار آزاد یا ایستاده‌ای است که به‌طور نسبی یا به‌طور کامل با پوشش گیاهی پوشیده شده‌است.

دیوارهای سبز بسیار با شکوه هستند؛ کاربرد آن‌ها در بام‌ های سبز نمای دلنشینی را ایجاد می‌نماید که صرف نظر از مزایای زیست‌محیطی اش، همگان می‌توانند از آن لذت ببرند.

گاهی به ابعاد بزرگ آن برای پوشاندن دیوارهای خانه و ساخت محیطی شاداب و با طراوت فکر می‌کنم. سیستم آبیاری اکثر دیوارهای سبز متشکل از یک قاب، سلول‌ها و کانال‌های آبیاری ست و خاک به عنوان یک ماده هادی در گلدان‌ها عمل می‌کند.

 


تاریخچه

تلفیق معماری با طبیعت و گیاهان، یک ایده جدیدی نیست، بلکه از زمان‌های اولیه، منظرهای طبیعی و ساخته شده با بناهای شهری در هم آمیخته شدند. فضاهای سبز طراحی شده هم‌زمان با شکل‌گیری دغدغه‌های انسان در مورد معماری نیز پدیدار گشت.

دیوارهای شیبدار زیگورات نانا، که ۲۱۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شد، با درختان و بوته‌ها پوشیده شده بود. باغ‌های معلق افسانه‌ای بابل، که شامل بام باغ‌های باشکوه و باغ‌های پلکانی بوده‌اند، نخستین نمونه شناخته شده از بام‌ها و دیوارهای سبز می‌باشند که بین قرون ۸ و ۱۰ قبل از میلاد ساخته شدند. قدمت دیوار سبز متعلق به ۶۰۰ سال قبل از میلاد و باغ‌های متعلق به بابل بر می‌گردد.

دیوار سبز توسط استنلی هارت در دانشگاه ایلینوینز اورابا شامپاین در سال‌های ۱۹۳۸–۱۳۹۱ اختراع شد. اخیراً مفهوم دیوار سبز با رشد و نمو گیاهان در آب‌های مغذی و معدنی برای تقویت نوآوری فناوری مورد استفاده بزرگ‌تر شده‌ است. در سال ۲۰۱۲، بزرگترین دیوار سبز ۲۷۰۰ مترمربع را پوشش می‌داد و در مرکز قرارداد بین‌المللی Cabos Los قرار گرفته‌ است.

 

پیشینه دیوار سبز

باغهای معلق افسانه‌ای بابل که شامل بام باغ‌های باشکوه و باغ‌های پلکانی بوده‌اند نخستین نمونه شناخته شده از بام‌ها و دیوارهای سبز می‌باشند که بین قرون ۸ و ۱۰ قبل از میلاد ساخته شده‌اند . قدمت دیوار سبز متعلق به ۶۰۰ سال قبل از میلاد و باغ‌های معلق بابل است.

رومی‌ها نیز درختان را بر بالای ساختمان‌های حکومتی از قبیل مقبره‌های آگوستوس و هادرین قرار می‌دادند. در طول دوره رنسانس نیز باغ‌های تراس مانند شیبدار و بام‌های سبز در شهر جنوا رایج بود. در دوران معاصر لوکوربوزیه اولین فرد در قرن ۲۱ بود که سقف سبز را استفاده کرد.

رایت بام‌های سبز را در باغ میدوی شیکاگو، خانه ختمی درختی، خانه چینی، خانه آبشار، مسافرخانه نعل اسبی به کار می‌گیرند. در ایران نیز با توجه به پیشینه تاریخی استفاده از خشت و گل در معماری ایران پوشش خزه و گلسنگ و انواع گیاهان علفی روی بام بناهای مناطق مختلف کشور چون آذربایجان، گیلان و مازندران، بام‌های خانه‌های کوهستانی و روستاها استفاده شده‌ است

که نمونه بارز آن خانه‌های روستای ماسوله است که در آن بام خانه‌های پایین‌تر به عنوان حیاط خانه‌های بالایی عمل می‌کند بام سبز در کشورهای آسیای شرقی و آمریکای شمالی به عنوان عنصری جدید و در حال رشد پدیدار شده‌ است.