پاورپوینت تحلیل فرودگاه بین المللی دنور ترمینال جنوبی
- شناسه : 23044
- دسته بندی ها :
- برچسب ها :
23 اسلاید؛ قابل ویرایش؛ شامل:
فهرست
تاریخچه
دنور بزرگترین سازه کششی یکپارچه در جهان
هدف از طراحی فرودگاه دنور از دید معمار
ویژگی های ساختاری فرودگاه دنور
و...
مختصری از متن:
این فرودگاه در سال ۱۹۹۵ و در ۳۷ کیلومتری مرکز شهر دنور، توسط رهبران منطقهای در دهه ۱۹۸۰ راه اندازی شد. در آن زمان فرودگاه بین المللی دنور پیشتاز فرودگاههایی مانند اینچئون، ابوظبی و کوالالامپور بود که در سراسر جهان در حال ساخت و تبدیل شدن به نسل جدیدی از شهرهای فرودگاهی بود. با اینکه فرودگاه بینالمللی دنور یک شهر کامل محسوب می شود اما ویژگیهای یک شهر فرودگاهی با مفاهیم امروزی را نداشت.
در واقع موقعیت فرودگاه و رشد اقتصادی منطقه، انگیزههای لازم برای چشمانداز عظیم و بعدی ایالت کلرادو را رقم زد: یک شهر فرودگاهی روبه رشد. به هر حال، توسعه یک شهر فرودگاهی در پیرامون فرودگاه بینالمللی دنور، مشروط بر شرایط اقتصادی، شراکت و همکاری جدی ذیصلاحان دولتی بود. با اینکه مالکیت و اداره فرودگاه دنور بر عهده شهرداری و مقامات استانی است، اما آنها نمیتوانند و نباید به صورت یک جانبه درباره آینده فرودگاه و زمینهای پیرامونی آن تصمیمگیری کنند. برای موفقیت شهر فرودگاهی دنور و ارائه خدمات گستردهتر، مقامات فوق بایستی با دو استان و سه شهر همجوار دیگر نیز همکاری داشته باشند.
فرمت: ppt
تعداد صفحات: 23
پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت
افزایش مسافرت های هوایی و تحول سریع ترابری هوایی، مسایلی را در مکان یابی فرودگاه ها پدید آورده که حل آن مستلزم برنامه ریزی و به کارگیری دانش و فنون فرودگاهی و هوانوردی است.
به هر حال ایجاد و احداث فرودگاهها با ملاحظات مربوط به آن که فضای قابل توجهی را در مجاورت یک شهر نیاز دارد، مستلزم سرمایه گذاری و برنامه ریزی ویژه با لحاظ نمودن کارکردهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و زیست محیطی از یکسو و موقعیت طبیعی، زمین شناسی و هواشناسی منطقه و تناسب آن با سایر نیازها و کارکردها از سوی دیگر می باشد.
بدین منظور در این پژوهش ضمن پی جویی و ارایه شاخص های استاندارد در مکان یابی فرودگاه ها، به طور خاص به بررسی فرودگاه اصفهان با بهره گیری از الگوی راهبردی SWOT اقدام شد.
یافته های حاصل از تحلیل کارکردی آن، بیانگر وجود چهارده نقطه قوت درونی در برابر هشت نقطه ضعف و همچنین یازده فرصت بیرونی در برابر ده تهدید در مکان یابی آن بوده
و به این ترتیب در مجموع تعداد بیست و پنج عامل قوت و فرصت، به عنوان امتیاز و هجده ضعف و تهدید، به عنوان محدودیت ها و تنگناها، در این ارتباط شناسایی و تحلیل شد و نهایتا برخی از رهیافت ها به منظور تعدیل این نارسایی ها پی جویی و ارایه گردید.