پاورپوینت تحلیل معماری طراحی مجتمع تجاری لیدتا Lideta Market - سازه برتر



پاورپوینت تحلیل معماری طراحی مجتمع تجاری لیدتا Lideta Market

پاورپوینت تحلیل معماری طراحی مجتمع تجاری لیدتا Lideta Market

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : pptx
  • تعداد صفحات : 20

 

پاورپوینت تحلیل معماری طراحی مجتمع تجاری لیدتا Lideta Market در 20 اسلاید برای دانشجویان رشته معماری آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید.

 

 

فهرست

معرفی پروژه 

گروه طراحی مجتمع تجاری لیدتا Lideta Market

مساحت

موقعیت مجتمع تجاری لیدتا Lideta Market

پلان

مقطع مجتمع تجاری لیدتا Lideta Market

و...

 

 

مختصری از متن:

مجتمع تجاری لیدتا مانند بسیاری از مراکز خرید دیگر در شهر آدیس آبابا برای یک مرکز خرید در نظر گرفته شده بود. با تحلیل های دقیق مشخص شد که مساله‌ی اصلی ساخت مراکز خرید که به طور معمول در شهر ساخته می‌شوند استفاده از سازه‌های شفاف و شیشه‌ای است. در نتیجه، ساختمان از نظر شرایط سیستم حرارتی نامناسب هستند و فضاهای داخلی بیش از حد روشنایی دارند.

با مشاهده‌ی بازار قدیمی مرکاتو، بزرگترین بازار رو باز در آفریقا، ایده‌ای بدست آمد که ریزفضاهای ساختمان مجدد تعریف شوند. طراحی بازاری مدرن و چند طبقه به جای مرکز خریدهای مرسوم مبتنی بر فروشگاه‌های بزرگ، برنامه‌ریزی شد.

 

 

عنوان: پاورپوینت تحلیل معماری طراحی مجتمع تجاری لیدتا Lideta Market

فرمت : ppt

تعداد صفحات: 20 اسلاید

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

 


قرار بود مجتمع تجاری لیدتا مانند بسیاری از ساختمان های دیگر در مرکز شهر آدیس آبابا یک مرکز خرید باشد. یک تحلیل دقیق مسائل اصلی مراکز موجود در شهر را که معمولاً با استفاده از سازه های لعاب ساخته می شوند، شناسایی کرده است. در نتیجه ساختمانها از شرایط حرارتی ناراحت کننده و نور بیش از حد در فضای داخلی رنج می برند.  Old Mercato ، بزرگترین بازار فضای باز در آفریقا ، الهام بخش برای بازسازی مجدد این ساختمان بوده و به جای یک مرکز خرید معمولی با مغازه های بزرگ ، یک بازار معاصر چند طبقه را خواهید دید.

بنا بین دو خیابان موازی قرار گرفته است. این اتصال مورب یک میانبر برای عابران پیاده ایجاد کرده و تمام ورودی های ساختمان را متمرکز می کند. این مسیر تا دهلیز شیب دار در وسط ساختمان ، جایی که تمام طبقات به هم متصل هستند ، امتداد دارد. در اطراف این خلاء ، طرح متفاوت مغازه های کوچک در هر طبقه قرار داده شده است.

 

نمای ساختمان مجتمع تجاری لیدتا

نمای ساختمان با توجه به شرایط و اقلیم محلی طراحی شده است. این نما به عنوان محافظت در برابر خورشید عمل می کند و نور طبیعی و تهویه موجود در فضاهای داخلی را کنترل می کند. این بنا با استفاده از یک سیستم آماده سازی بتنی سبک ساخته شده است و شکل ها از یک الگوی سنتی اتیوپی  گرفته شده است.

سیستم تهویه غیرفعال و نورپردازی طبیعی کنترل شده ایجاد شده بین نمای ساختمان و دهلیز داخلی فضای داخلی را قادر می سازد تا هوای آزاد و روشنایی متعادل داشته باشد.

برق ساخنمان توسط چترهای فتوولتائیک دایره ای شکل در پشت بام تأمین می شود.

ذخیره آب باران در مخازن زیرزمینی به عنوان یک سیستم جمع آوری آب عمل می کند  که بعداً با یک فرآیند تصفیه طی شده  و برای توالت ها و شیرهای آب مورد استفاده مجدد قرار می گیرد.