پاورپوینت تحلیل معماری ایستگاه آتش نشانی مونتجویک و ایستگاه آتش نشانی Wilrijk - سازه برتر



پاورپوینت تحلیل معماری ایستگاه آتش نشانی مونتجویک و یک نمونه موردی دیگر

پاورپوینت تحلیل معماری ایستگاه آتش نشانی مونتجویک

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : ppt
  • تعداد صفحات : 21

پاورپوینت تحلیل معماری ایستگاه آتش نشانی مونتجویک و ایستگاه آتش نشانی Wilrijk در 21 اسلاید برای دانشجویان رشته معماری آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه این بخش سایت از سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید.

 

 

فهرست مطالب

تحلیل معماری ایستگاه آتش نشانی مونتجویک

گروه طراحی

مساحت

موقعیت ایستگاه آتش نشانی مونتجویک

معرفی پروژه 

نما

پلان طبقات ایستگاه آتش نشانی مونتجویک

و...

 

مختصری از متن:

این بنا با یک موقعیت افقی واضح، که توسط حجم بتنی 100 متری طبقه اول برجسته شده است، بدنه برج تمرین تنها نقطه مقابل عمودی است که امکان حفظ مرجع کوه Montjuïc را در همه حال فراهم می کند. فضای عملکردی با تمایز بین مؤلفه های مربوط به فعالیت آتش نشانی واقع در سطح خیابان و موارد مربوط به مسکونی و اوقات فراغت واقع در طبقه اول جانمایی شده است.

 

 

پاورپوینت تحلیل معماری ایستگاه آتش نشانی Wilrijk

گروه طراحی

مساحت ایستگاه آتش نشانی Wilrijk

موقعیت 

معرفی پروژه ایستگاه آتش نشانی Wilrijk

پلان

و....

 

مختصری از متن:

هاپل کورنلیس ورهوفن می‌خواست طرحی را اجرا کند که به ساختمان کمک کند هویت خود را به سرعت توسعه دهد، بنابراین تصمیم گرفت تمام نمای بیرونی را با آجرهای قرمز روشن بپوشاند. رنگ این آجرها با استفاده از پایه های عمودی و دوغاب سفید روشن تاکید می شود. به گفته هاپل کورنلیس ورهوفن، هدف ساخت یک «پارلانته معماری» بود – نوعی ساختمان که در آن فرم معماری عملکرد سازه را توضیح می‌دهد. این استودیو مستقر در روتردام گفت: "شخصیت تک رنگ هویتی قابل تشخیص را در محله ارائه می دهد، یک معماری معماری که در آن شکل و ظاهر به طور غیرقابل برگشتی ما را به یاد عملکرد ساختمان و فوریت کاربران آن می اندازد."

 

 

عنوان: پاورپوینت تحلیل معماری ایستگاه آتش نشانی مونتجویک و یک نمونه موردی دیگر

فرمت : ppt

تعداد صفحات21

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت


اگرچه زاها حدید در اواخر دهه 1970 فعالیت معماری برجسته خود را آغاز کرد، اما تا دهه ۹۰ میلادی بود که نقاشی‌های او را به شکل فیزیکی در آمد. ایستگاه آتش‌نشانی ویترا که برای مجتمع کارخانه ای به همین نام در ویل-آم-راین، آلمان طراحی شده است، نخستین پروژه طراحی حدید بود که ساخته شد.

این صفحه بتونی که به طور مایل به صورت عمودی شکل می‌گیرد و خیابانی را از طریق این مجتمع شکل داده و تعریف می‌کند، اولین تلاش برای ترجمه نقاشی‌های تخیلی قدرتمند حدید به یک فضای معماری عملکردی ارائه می‌دهد.

پردیس ویترا مجموعه وسیعی از کارخانه‌ها، نمایشگاه‌ها و موزه طراحی ویترا است. از زمان نابودی کارخانه اصلی در سال ۱۹۸۱، ویترا ساختارهای جایگزینی را توسط معماران مشهوری از سراسر جهان نصب کرده است: ساختمان‌ها توسط فرانک گری، تادائو آندو، آلوارو سیزا و چندین طراح برجسته دیگر همگی در یک ملک قرار دارند.

پس از برخورد شدید صاعقه، آتش سوزی که بیش از نیمی از محوطه دانشگاه کارخانه را در یک شب واحد به آتش کشید، ویترا مصمم بود که از فاجعه مشابه جلوگیری از تخریب دانشگاه جدید خود جلوگیری کند.

حدید در ابتدا موظف بود تا خود ایستگاه آتش‌نشانی را طراحی کند. با این حال، این پروژه در نهایت شامل دیوارهای مرزی، فضای تمرین و یک انبار دوچرخه خواهد بود. این عناصر در امتداد یک پیچ در جاده اصلی که از پردیس ویترا عبور می‌کرد، قرار داشتند.

این خیابان – و با گسترش، ایستگاه آتش‌نشانی جدید – طوری طراحی شد که به عنوان یک منطقه مرتب سازی خطی عمل کند، مکانی که مرجع چیدمان زمین‌های کشاورزی اطراف آن باشد.

این جاده و همچنین انبارهای کارخانه که اطراف محل را احاطه کرده بودند، دلیل پیشنهاد منطقی حدید بودند. همانطور که در حدید پیش‌بینی کرده بود، ایستگاه آتش‌نشانی ویترا به سادگی می‌تواند به عنوان یک شی در فضا وجود داشته باشد.

در عوض، او از ساختمان برای تعریف و ساخت خیابان که در آن قرار دارد استفاده کرد. همچنین این امر می‌تواند پردیس را از همسایگان سنتی و بومی اش محاصره کند.