پاورپوینت بررسی معماری دو نمونه موردی ساختمان کوتاه مرتبه - سازه برتر



پاورپوینت بررسی معماری دو نمونه موردی ساختمان کوتاه مرتبه

پاورپوینت بررسی معماری دو نمونه موردی ساختمان کوتاه مرتبه

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : pptx
  • تعداد صفحات : 22
پاورپوینت بررسی معماری دو نمونه موردی ساختمان کوتاه مرتبه با عنوان های ساختمان M و آپارتمان بریسینگ آتلیه جون در 22 اسلاید برای دانشجویان رشته معماری آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید.
 
 

فهرست مطالب

ساختمان M

معرفی پروژه ساختمان M

گروه طراحی
 مساحت ساختمان M
 موقعیت 
پلان طبقات
نما
و...

 

مختصری از متن:

بدنه ساختمان به عنوان یک بدنه سفید در نظر گرفته شده است. پوشش همگن در جبهه های خیابان یک رابطه معمولی را با بقیه ساختمان ها ایجاد می کند. داخل یک روکش فلزی و درخشان قرار گرفته است. تخت ها در بازی نور آشکار می شوند و بازتاب می کنند. این ساختمان حتی دارای یک فضای مرکزی است که برای افزایش تعاملات اجنماعی  استفاده می شود. 

 

 

آپارتمان بریسینگ آتلیه جون

گروه طراحی

مساحت آپارتمان بریسینگ

موقعیت 

پلان طبقات آپارتمان بریسینگ

روند طراحی
نما
و...

 

مختصری از متن:

این خانه از دو دیوار بالا و پایین تشکیل شده است. دیوار بالا به عنوان یک صفحه سقف ذوزنقه ای طراحی شده است که به طور متوسط به دو محدودیت خط مورب برای نور روز و عرض خیابان پاسخ می دهد. تراس بیرونی ایجاد شده به دلیل محدودیت های خط مورب مقررات پسرفت، یک فضای خصوصی است که توسط قاب دیوارهای کاذب احاطه شده است و این نه تنها قلمرویی قوی تر را تضمین می کند، بلکه از طریق شبه پنجره به عمق نما نیز می افزاید. 

 

 

عنوان: پاورپوینت بررسی معماری دو نمونه موردی ساختمان کوتاه مرتبه

فرمت : ppt

تعداد صفحات22

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت


تغییر و دگرگونی در چرخه انرژی باعث پیامدهای پیچیده در نظام سامانه طبیعی شده و از اینرو لازم است با ارتقای سطح کمی و کیفی دانش خود، برای ساخت الگوهایی منطبق بر عملکرد سامانه طبیعی اقدام شود. قطعاً یکی از موثرترین راه ها به این منظور طراحی مناسب ساختمان های مسکونی است.

برای استفاده از انرژی های طبیعی، هماهنگ نمودن محیط زیست انسان با شرایط اقلیمی حاکم بر آن، اولین قدم محسوب می شود. ساختمان ها مسکونی به عنوان بیشترین مصرف کننده انرژی تولیدی در جهان، باید به نحوی طراحی شوند که حداکثر انرژی از منابع تجدید پذیر را استفاده کنند.

انگیزه اصلی از این پژوهش، عدم توجه معماری مسکونی امروز به طراحی به عنوان یک روش کارآمد در کاهش مصرف انرژی های فسیلی و آلودگی های ناشی از آن می باشد. روش تحقیق در این پژوهش به صورت توصیفی- تحلیلی است.

گردآوری اطلاعات برای فرضیه اول و دوم به روش کتابخانه ای با تحلیل پیمایشی و ابزار جداول، و در فرضیه سوم برای شناسایی معیارهای طراحی از روش میدانی به کمک ابزار پرسشنامه بهره گرفته شده و آنالیز داده ها به کمک نرم افزارSPSS انجام شده است

و نتایج رتبه بندی شاخص های مورد بررسی به ترتیب عبارتند از: ساختمان کوتاه مرتبه، واحد مسکونی، مسکن بهینه و پایدار و بهینه سازی انرژی خورشیدی. در انتخاب سایت مناسب جهت طراحی از روش جدول SWOT و تکنیک AHP استفاده گردیده،.

در نهایت به طراحی یک مجموعه مسکونی کوتاه مرتبه در شیراز به جهت بهینه سازی بلوک های ساختمانی با ایجاد یک فرم فشرده نیمه برونگرا با ترکیبی از ساختمان و باغ که نشانی از معماری ایرانی هستند، دست یافته ایم. 

تدوین ضوابط ساختمان های مسکونی کوتاه مرتبه" به عنوان یک مبحث جدید و متمرکز از مقررات ملی ساختمان برای سهولت بهره برداری سازندگان محدود و با توجه به سابقه امر در سایر کشورها

 به منظور ایجاد وحدت رویه در تهیه ضوابط مربوطه در کمیته‌ها، تعریف "ساختمان‌های کوتاه مرتبه" مد نظر قرار گرفت. با اقتباس از معیارهای مشابه در مقررات کشورهای آمریکا، انگلستان و استرالیا  تحت عنوان "ضوابط ساختمانهای تک واحدی"، و غیره، سابقه مدارک تهیه شده درایران ونیز با الگوبرداری از روش اتخاذ شده

در ویرایش چهارم استاندارد 2800، به شرح زیر تعریف مذکور مورد تصویب شورا قرار گرفت
ساختمان کوتاه مرتبه یا محدود ساختمانی است دارای مساحت کل زیربنا، برابر یا کمتر از 300 متر مربع، کمتر از سه طبقه از روی زمین با ارتفاع حداکثر 10 متر ، دارای حداکثر چهار واحد مسکونی

باتعداد افراد ساکن دائمی زیر 12 نفر، دارای درجه اهمیت متوسط تا پایین (شامل مسکونی، انبار، ادارات فرعی و...) که به صورت منفرد و غیر انبوه ساخته می‌شود."