پاورپوینت تحلیل معماری آموزش عالی PEGS ارشد و مرکز موسیقی مدرسه گرامر پنلی و اسندون - سازه برتر



پاورپوینت تحلیل معماری آموزش عالی PEGS ارشد و مرکز موسیقی مدرسه گرامر پنلی و اسندون

 

پاورپوینت تحلیل معماری آموزش عالی PEGS ارشد و تحلیل معماری مرکز موسیقی مدرسه گرامر پنلی و اسندون

 

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : ppt
  • تعداد صفحات : 33
 
 
پاورپوینت تحلیل معماری آموزش عالی PEGS ارشد و مرکز موسیقی مدرسه گرامر پنلی و اسندون در 33 اسلاید برای دانشجویان رشته معماری آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه از این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید.
 


فهرست مطالب

18 اسلاید قابل ویرایش شامل:

تحلیل معماری موسسه آموزش عالی PEGS ارشد 

موقعیت
 مساحت
 گروه طراحی موسسه آموزش عالی PEGS ارشد
معرفی پروژه 

کانسپت طرح

پلان موسسه آموزش عالی PEGS ارشد

و...

 

 

مختصری از متن:

کاشی‌های سرامیکی لعاب‌دار در نوارهای خاکستری و مشکی، پوست بیرونی درخشانی  را به مدرسه می‌بخشد، در حالی که همان سایه‌ها در سراسر پانل‌های روکش‌کاری ارتفاعات حیاط تکرار می‌شود. برخی از جزئیات از چوب، از جمله قسمت زیرین قوس‌ها و صفحه‌های پنجره‌های لووردار انتخاب شده‌اند. این مرکز آموزشی دارای دو حیاط مجزا شامل ترکیبی از تپه های چمن، محوطه سازی سخت، باغ های صخره ای، درختان و نیمکت های منحنی است.

 

 

تحلیل معماری مرکز موسیقی مدرسه گرامر پنلی و اسندون 

گروه طراحی
 مساحت مرکز موسیقی مدرسه گرامر پنلی و اسندون
 موقعیت 
معرفی پروژه مرکز موسیقی مدرسه گرامر پنلی و اسندون
هدف طراحی 

پلان مرکز موسیقی مدرسه گرامر پنلی و اسندون

نما
مقطع
و...

 

 

مختصری از متن:

این ساختمان جدید در کنار یکی از اولین پروژه‌های MCR برای PEGS قرار دارد که در سال 2009 تکمیل شد، ساختمان پسران نوجوان سال 5 و 6، که با تنش بین مدرسه و بافت حومه‌ای، ادراک، و تخیل دوران بازی کودکی طراحی شده است. این پروژه بازسازی «خانه» تاریخی موجود و تبدیل آن به مرکز موسیقی و  فراهم کردن فضاهای بهبودیافته برای آموزش موسیقی و اجرا بوده است. طراحی معماران شامل فناوری‌های مدرن و تعاملی است که دوازده استودیو را برای کلاس‌های گروهی کوچک و انفرادی ساز به قرن بیست و یکم ارتقا می‌دهد. 

 

 

عنوان:  پاورپوینت تحلیل معماری آموزش عالی PEGS ارشد و مرکز موسیقی مدرسه گرامر پنلی و اسندون 

فرمت: ppt

تعداد صفحات: 33

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


طراحی مدارس و فضاهای آموزشی بسیار مهم است، زیرا آموزش و یادگیری بخش مهمی از زندگی هر انسانی است و همه انسان ها در طول زندگی خود تحت تعلیم و تربیت قرار می گیرند. این کار در مقاطع مختلف تحصیلی و در فضاهای مختلف مانند مهدکودک، راهنمایی، دبیرستان و ... انجام می شود و با توجه به اینکه فضا و محیطی که در آن آموزش و یادگیری انجام می شود تاثیر بسیار مهمی در یادگیری دارد، دقت طراحی مرکز آموزشی باید مورد توجه معماران و برنامه ریزان کشور قرار گیرد و طراحی چنین فضاهایی باید به نحو احسن انجام شود.

دو مورد اساسی در معیارهای طراحی مدارس وجود دارد که نقش بسیار مهمی در نحوه طراحی این فضاها دارد. این دو مورد جنسیت افراد استفاده کننده از فضا و دیگری سطح تحصیلات افراد استفاده کننده از فضا است. این دو اصل کلی، تفکر طراح را برای طراحی تعریف می کند.

 

اهمیت طراحی آموزشگاه و فضاهای آموزشی

طراحی مدرسه و معماری آن ابزار بسیار قدرتمندی برای برانگیختن خلاقیت، افزایش قدرت جمعی، ایجاد انگیزه و درک است. این فضا چه مهدکودک، چه دبیرستان و چه دانشگاه، باید محیطی سالم باشد که بتوان در آن درس خواند و آموزش های لازم را جذب کرد. طراحی مدرسه برای کودکان باید فضایی خاص و منحصر به فرد برای حضور کودکان و حتی خانواده های آنها با امکانات لازم داشته باشد.

برای رفت‌وآمد و اطلاع‌رسانی عمومی از کلاس‌ها و قسمت‌های مختلف، باید از خطوط رنگارنگ و طرح‌های گرافیکی به عنوان راهنما استفاده کرد تا افراد را به کلاس‌ها و قسمت‌های مختلف راهنمایی کند. این طرح های گرافیکی رنگارنگ و جذاب نه تنها فضا را برای اقشار مختلف در سنین مختلف جذاب می کند، بلکه با ارائه امکانات به بهترین شکل ممکن، آموزش و یادگیری را آسان تر و راحت تر می کند.

 

ضوابط طراحی آموزشگاه

در طراحی مدرسه باید در نظر گرفت که دمای مطلوب کلاس برای حداکثر بهره آموزشی 18 تا 21 درجه سانتیگراد می باشد. در فصول سرد و دمای محیط کمتر از این درجه باید از وسایل گرمایشی استفاده شود. وسایل گرمایش مرکزی مانند بخاری ها و فن کویل ها ایمن تر و کارآمدتر هستند. وجود فضای سبز در مجاورت کلاس باعث اکسیژن رسانی، اعتدال و خنک شدن هوای کلاس حتی در فصول سرد و یخبندان می شود. بنابراین طراحی و ساخت فضای سبز در مجاورت پنجره کلاس در طراحی فضای بیرونی کلاس ضروری است.

ایجاد مکانی برای آموزش موسیقی، ایجاد مکانی برای آموزش یکی از زبان های فرهنگی هر جامعه است. زبان فرهنگی یک جامعه یکی از پارامترهای اساسی برای شناسایی فرهنگ و تمدن یک ملت است و موسیقی یکی از مهمترین این اصول است. طراحی مرکز آموزشی بهینه و مطلوب این عامل مهم فرهنگی در گسترش و تقویت این زبان هنری و فرهنگی ملی تاثیر بسزایی خواهد داشت.