دانلود نقشه های گاوداری یکصد راس گوشتی - سازه برتر



https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2109876_661.jpg
 

دانلود نقشه های گاوداری یکصد راس گوشتی

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : pdf
  • تعداد صفحات : 19
این بخش از سایت سازه برتر فایل نقشه های گاوداری یکصد راس گوشتی با فرمت pdf در 29 صفحه برای دانشجویان رشته معماری آماده شده که می توانید در ادامه این فایل را دریافت کنید.
 
 
 
فهرست مطالب

نقشه های گاوداری یکصد راس گوشتی شامل کلیه پلانها از پی - فوندانسیون - دیوارها - سقف - آهن آلات-میلگرد - صفحه ستون وغیره

در ۱۹ صفحه PDF

بخشهای مختلف اصطبل های پرواربندی عبارتند از

۱-محل استراحت

۲- آخورها وآبشخورها

۳- محل ذخیره علوفه ومواد کنسانتره

۴- محل گردش یا بهاربند

 

محل استراحت از نطر طراحی مهمترین بخش اصطبل های پرواری محسوب میشود.این محل سقفدار وسه طرفه آن با دیوار محصورشده وست جنوب یا شرق آن باز است.معمولا در جنوب آن بهاربند طراحی میشود این محل استراحت گاو با ریختن بستر همراه با کود گاو ، محل مناسبی در زمستان خواهد شد.

در اصطبل های گاو گوشتی و پرواری یکی از مهمترین تاسیسات، آخور است. محل آخور ممکن است در محل استر احت یا در بهاربند باشد. آخور دو نوع است: سیار و ثابت.

آخور سیار از چوب و ورق گالوانیزه ساخته میشود اما در آخور ثابت از مصالحی مانند آجر ، بلوک سیمانی و بتون استفاده میشود . طول آخور مورد نیاز برای گوساله های گوشتی ۶۵-۵۵ و برای گاو گوشتی بالغ ۷۵ تا ۶۵ سانتی متر توصیه شده است . اگر آخور دو طرفه باشد عرض آن ۱۲۰ سانتی متر و اگر یکطرفه باشد عرض بخش پایین آن ۴۵ سانتی متر و بالای آن ۷۵ سانتی متر توصیه شده است . بخش پایینی آخور باید از سطح زین ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر بالاتر ساخته شود.

 

 


اگر قصد تاسیس گاوداری دارید در ابتدای کار باید حتما آشنایی کامل با انواع نژاد گاوهای شیری و گوشتی جهان را داشته باشید و با توجه به هدف خود از پرورش گاو زنده نسبت به تاسیس گاوداری گوشتی و شیری اقدام کنید.

با وجود اینکه گاوها نسبت به سایر دام های زنده و طیور مقاومت بدنی بالایی دارند اما امکان ابتلا به انواع بیماری های متابولیکی در گاوهای شیری چون بیماری تب شیر، ورم پستان و.... وجود دارند.

بنابراین باید سرمایه کافی برای خرید علوفه و مواد غذایی گاوهای شیری و گوشتی داشته باشید. برای نگهداری این دام های سنگین باید آنها را در ساختمان گاوداری بذارید و حتما نقشه گاوداری باید به گونه ای باشد که شامل جایگاه انفرادی، داروخانه، انبار، سیلو و حتی سالن شیردوشی باشد.

 

پیش از شروع کار مجوز ساخت گاوداری را بگیرید

شغل دامداری و دامپروری جزو مشاغلی است که سود بالایی به همراه دارد به خصوص اینکه اگر شما دانش بالایی در زمینه تغذیه گاوهای شیری و گوشتی داشته باشید و اینکه با شناخت بهتر نژاد گاوهای شیری و گوشتی به راحتی می توانید نژادهای خوب را در گاوداری خود پرورش دهید و به سوددهی برسید. البته برای شروع کار حتما باید مجوز دامداری را بگیرید که شامل پروانه ساخت، بهره برداری می باشد.