پاورپوینت تحلیل معماری مدرسه Shanmugam Associates - سازه برتر



پاورپوینت تحلیل معماری مدرسه Shanmugam Associates

 

پاورپوینت تحلیل معماری مدرسه Shanmugam Associates

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : ppt
  • تعداد صفحات : 15
  • حجم فایل: 6.78 mb
 
پاورپوینت تحلیل معماری مدرسه Shanmugam Associates در 15 اسلاید برای درک بهتر مطالب نیز از خطوط گرافیکی برای دانشجویان معماری آماده شده و در ادامه از این بخش سایت سازه برتر این فایل را دریافت کنید.
 
 
 

فهرست مطالب

گروه طراحی مدرسه Shanmugam Associates

موقعیت

مساحت مدرسه Shanmugam Associates

معرفی پروژه

پلان طبقات

سایت پلان مدرسه Shanmugam Associates

و...

 

 

مختصری از متن:

 حیاط به گونه ای قرار گرفته است که از نظر بصری در تمام سطوح به هم متصل می شود. همه این ویژگی‌های معماری، شامل استفاده از آجرهای جامد قرمز، کاشی‌های خاکی پخته شده، آجرهای سفالی و خاکستری، به رسیدگی به اقلیم خرد، ایجاد تجربه‌های جالب نور و سایه از طریق سوراخ‌های سقف، ارائه حیاط‌های سبز ایمن و تهویه کافی کمک می‌کنند. 

 

 

عنوان: پاورپوینت تحلیل معماری مدرسه Shanmugam Associates

فرمت: ppt

تعداد صفحات: 15

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

 


ساختار پلان در طراحی مدرسه

طراحی پلان، در طراحی هر فضایی یکی از بخش های کلیدی و مهم است. در ادامه تعدادی از نکاتی که باید در هنگام طراحی پلان مدرسه توجه کرد آورده شده است. فضاهایی نظیر کارگاه ها و سالن اجتماعات و به طور کلی فضاهای جمعی بهتر است در همکف قرار بگیرند. کلاس های درسی و فضاهای اداری می توانند در طبقات قرار بگیرند. به طور کلی فضاها به دو بخش عمومی نظیر سالن اجتماعات، سالن ورزش، نمازخانه و بخش خصوصی تر شامل کلاس های درس و قسمت های اداری قابل تفکیک می باشند که بهتر است هر دوی این بخش ها از ورودی اصلی قابل دسترسی باشند. یکی دیگر از نکات برای طراحی پلان مدارس، نحوه ی ترکیب فضاهای بسته با فضای باز می باشد. این پیوند به این گونه است که حیاط در عین استقلال به عنوان فضای باز اصلی، توسط بنا محصور شده است. ترکیب این فضاها به این گونه شباهت زیادی به الگوی حیاط مرکزی در معماری ایرانی نیز دارد. حیاط، به عنوان قلب مجموعه ی آموزشی، فضاها را در عین حال از هم تفکیک می کند و هم به هم پیوند می زند.

 

استاندارد های طراحی

با توجه به ضوابط طراحی مدرسه و ساختمان های آموزشی، که توسط سازمان استانداردها ارایه شده است سرانه ها و فضاهای مورد نیاز برای هر دوره ی تحصیلی برداشت شده است.