پاورپوینت تحلیل معماری بیمارستان شهری ویلا ال لیبرتادور پرنسیپ د آستوریاس - سازه برتر



پاورپوینت تحلیل معماری بیمارستان شهری ویلا ال لیبرتادور پرنسیپ د آستوریاس
 

پاورپوینت تحلیل معماری بیمارستان شهری ویلا ال لیبرتادور پرنسیپ د آستوریاس

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : pptx
  • تعداد صفحات : 18
 
پاورپوینت تحلیل معماری بیمارستان شهری ویلا ال لیبرتادور پرنسیپ د آستوریاس در 18 اسلاید برای دانشجویان معماری آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه در این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید.
 
 
 

فهرست مطالب

گروه طراحی بیمارستان شهری ویلا ال لیبرتادور پرنسیپ د آستوریاس

 مساحت

 موقعیت بیمارستان شهری ویلا ال لیبرتادور پرنسیپ د آستوریاس

معرفی پروژه

پلان بیمارستان شهری ویلا ال لیبرتادور پرنسیپ د آستوریاس

مقطع

و...

 

 

مختصری از متن:

این اثر در یک محله مسکونی از شهر واقع شده است که با بافت شهری یکپارچه، با خانه های یک و دو طبقه، با سطح ساخت و ساز منظم تا نامنظم مشخص می شود. در پاسخ به افقی بودن بافت محله، گروه طراحی یک ساختمان یک طبقه با نمای دو ارتفاع را در بخش عمومی پیشنهاد نموده است که دارای سلسله مراتب است.

این پروژه در یک سایت مسطح است که ورودی اصلی آن به سمت شمال است و نسبت به برنامه پیشنهادی  مقداری بزرگ است، که  اجازه می دهد تا یک خیابان خصوصی در اطراف ساختمان ایجاد شود که آن را از بافت محله جدا می کند و آن را از محیط برجسته می کند. 

 

 

عنوان: پاورپوینت تحلیل معماری بیمارستان شهری ویلا ال لیبرتادور پرنسیپ د آستوریاس

فرمت: ppt

تعداد صفحات: 18

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

 


ساخت و طراحی بیمارستان باتوجه‌به پیشرفت‌های اخیر و همچنین توسعه شهرها و ساخت‌وسازها در عرصه شهری و همچنین به دلیل سروکار داشتن با سلامت افراد به طور مستقیم باید از لحاظ موارد بسیار زیادی دارای استانداردهای بالا باشد.

این استانداردها در هر شهر بر اساس مواردی مثل آب‌وهوا، وضعیت فرهنگی مردم، موقعیت جغرافیایی منطقه، اقتصاد و غیره، تعریف می‌گردد که باید به‌عنوان ضوابط و معیارهای طراحی بیمارستان توسط سازندگان و طراحان شهی به کار گرفته شود.

 

 

مکان‌یابی بیمارستان در سطح شهر

برای طراحی و ساخت یک بیمارستان، قرارگیری آن در سطح شهر از اهمیت بسزایی برخوردار است. مکان‌یابی بیمارستان باید درست و بجا باشد چراکه عدم مکان‌یابی درست آن باعث ناکارآمد شدن بیمارستان چه در شرایط عادی و چه در شرایط بحرانی خواهد شد.

بخش عمده‌ای از این وظایف مربوط به طراحان شهری می‌باشد که باید به  ویژگی‌ها و عوامل مرتبط با قرارگیری بیمارستان؛ مانند دسترسی، هم‌جواری، موقعیت سایت، اندازه شهر، میزان فشردگی و تراکم بافت شهری، فرم و ساختار شهر، شبکه معابر و غیره توجه کنند.