پاورپوینت تحلیل معماری بیمارستان Brullet Pineda - سازه برتر



پاورپوینت تحلیل معماری بیمارستان  Brullet Pineda

 

پاورپوینت تحلیل معماری بیمارستان Brullet Pineda

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : ppt
  • تعداد صفحات : 14
 
پاورپوینت تحلیل معماری بیمارستان Brullet Pineda در 14 اسلاید برای دانشجویان معماری آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید.

 

فهرست مطالب

گروه طراحی

مساحت بیمارستان Brullet Pineda

 موقعیت

معرفی پروژه بیمارستان Brullet Pineda

مصالح

پلان بیمارستان Brullet Pineda

مقطع

و..

 

 

مختصری از متن:

بیمارستان جدید Cerdanya در حال حاضر در حومه شهر Puigcerdà در برنامه ریزی شهری جدید قرار دارد که مشخصه آن شهرنشینی قوی است. این  زمین  درسایتی به ارتفاع 1200 متری از سطح دریا بر روی زمین شیب دار ایجاد شده است. ساختمان بیمارستان در ضلع شمالی در قطعه زمین به منظور به دست آوردن فضای آزاد (تقریباً 10000 متر مربع) در نمای جنوبی ساختمان در 5 طبقه روبروی بیمارستان واقع شده است. 

ساختمان به ساختار و تعریف منطقه جدید شهر، رسمیت بخشیدن به خیابان های برنامه ریزی شده و ایجاد میدانی که در آن درختان کاشته شده  کمک می کند. 

 

 

عنوان: پاورپوینت تحلیل معماری بیمارستان Brullet Pineda

فرمت: ppt

تعداد صفحات: 14

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


طراحی بیمارستان و ساخت بیمارستان با توجه به شرایط اقلیمی و نیازهای بهداشتی و درمانی مناطق مختلف هر کشور متفاوت است.

در اکثر کشورها با توجه به عوامل مختلف جمعیتی ( تراکم و پراکندگی)، اقلیمی، فرهنگی، اجتماعی، انواع مصالح ساختمانی موجود و حداقل استانداردهای را تعیین و رعایت می گردد.

در خصوص بیمارستان هایی که در نظر است در یک منطقه تاسیس گردند طرح های از پیش تعیین شده ای موجود است که متناسب با شرایط خاص آن منطقه طراحی شده اند مانند تیپ گرمسیری و سردسیری، فرم گسترده، طبقاتی، H و غیره که از سوی مراجع ذیربط در هر کشور تهیه و در اختیار مجریان طرح های عمرانی قرار می گیرد.

اما در مورد بیمارستانهائی که با گذشت ایام و افزایش رشد جمعیت و تقاضا دستخوش تغییرات فیزیکی گردیده اند و طراحی آنها با هیچ ضابطه و معیار پیش بینی شده تطابق ندارند، موضوع کاملاً متفاوت می باشد.

ساخت بیمارستان در این شرایط که برای قریب به اتفاق بیمارستان های کشور صادق است ترمیم و بازسازی جزء به جزء (Renovation) ، توسعه و یا تغییر کاربری اجزاء مختلف، راههائی هستند که می توان به کمک آنها بخش قابل توجهی از ساختار فیزیکی بیمارستان را به استانداردهای مقبول نزدیک نمود.