پاورپوینت تحلیل معماری بیمارستان مولت - سازه برتر



پاورپوینت تحلیل معماری بیمارستان مولت + یک نمونه موردی دیگر
 

پاورپوینت تحلیل معماری بیمارستان مولت

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : pptx
  • تعداد صفحات : 24
پاورپوینت تحلیل معماری بیمارستان مولت و تحلیل معماری مرکز پزشکی کورتس در 24 اسلاید برای دانشجویان معماری آماده شده و قابل ویرایش است. در ادامه این بخش از سایت سازه برتر می توانید این فایل را دریافت کنید. 
 
 
 

فهرست مطالب

نمونه موردی اول

پاورپوینت تحلیل معماری بیمارستان مول

گروه طراحی

 موقعیت بیمارستان مولت

مساحت

معرفی پروژه

پلان بیمارستان مولت

نما

مقطع بیمارستان مولت

و...

 

مختصری از متن:

با توجه به برنامه، توزیع عملکردی بر اساس ایده‌ که معماران در پروژه‌های دیگر مرتبط به ساختمان‌های مراقبت‌های بهداشتی به کار گرفته‌اند. بیمارستان به عنوان سیستمی در نظر گرفته شده است که قادر است خدمات و زیرسیستم های متنوعی را که آن را تشکیل می دهند سفارش دهد.

 

 

نمونه موردی دوم

پاورپوینت تحلیل معماری مرکز پزشکی کورتس 

گروه طراحی

 موقعیت مرکز پزشکی کورتس

 مساحت

معرفی پروژه مرکز پزشکی کورتس

پلان

نما مرکز پزشکی کورتس

مقطع

و...

 

مختصری از متن:

این مرکز درمانی در زمینی به شکل ذوزنقه و با وسعت 3300 متر مربع ساخته شده است. بخش مداخله پیشنهادی ساختمان در کنار مرز غربی سایت قرار دارد که یک محوطه بیرونی بزرگ در مقابل آن تشکیل می دهد. به این ترتیب این فضای باز در 2400 متر مربع پارک عمومی طراحی شد. این ساختمان، ترکیبی از دو قطعه مختلف، یک ساختمان یک طبقه است که به سهولت دسترسی و عملکرد کمک می کند.

 

 

عنوان: پاورپوینت تحلیل معماری بیمارستان مولت + یک نمونه موردی دیگر

فرمت: ppt

تعداد صفحات: 24

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

 


معماری و طراحی بیمارستان به دلیل داشتن فضای متنوع در زمینه پزشکی از جمله اتاق عمل، سی سی یو، داروخانه، سالن انتظار، بخش و ... دارای طراحی و معماری خاصی است که باید به اصول و نکات طراحی در آن توجه کافی شود. عواملی مثل جمعیت، شرایط اقلیمی، اجتماعی، فرهنگی و مصالح ساختمان در تعیین این استانداردها موثر است.

برای مثال بیمارستان‌های با تیپ سردسیری، گرمسیری و طبقاتی، با توجه به شرایط محیطی در اختیار مجریان طراحی قرارمی‌گیرد.در این میان، بیمارستان‌های وجود دارد که با افزایش رشد جمعیت نیاز به تغییر و بازطراحی دارند. گروه معماران آرل با در اختیار داشتن تیم متخصص، آماده خدمت رسانی و مشاوره در حوزه طراحی بیمارستان است.

فضای داخلی بیمارستان جایی است که بیشترین زمان در آنجا صرف می‌شود. به همین دلیل اهمیت دیزاین داخلی بسیار زیاد است؛ زیرا ارائه خدمات به بیمار، تامین آسایش و رفاه کارکنان در این محیط اتفاق می‌افتد. در رابطه با طراحی بیمارستان‌ و مرکز درمانی توجه به مواردی مثل ابعاد داخلی، عنصر ارتباطی بین بخش‌های مختلف، نازک کاری در طراحی، عایق بندی دیوارها، تنظیم صدا، رنگ، روشنایی و کنترل موارد ایمنی اهمیت بسیار زیادی دارد و در طراحی معماری بیمارستان تاثیر گذار خواهد بود.