پاورپوینت تحلیل معماری بیمارستان روسیو - سازه برتر



پاورپوینت تحلیل معماری بیمارستان روسیو + یک نمونه موردی دیگر

پاورپوینت تحلیل معماری بیمارستان روسیو

  • موضوع : معماری
  • فرمت اصلی فایل : pptx
  • تعداد صفحات : 26
  • حجم فایل: 6.04 mb
 
در این بخش از سایت سازه برتر پاورپوینت تحلیل دو نمونه موردی مرکز درمانی با عنوان های بیمارستان روسیو و مرکز مراقبت های بهداشتی در توردرا را برای دانشجویان رشته معماری قرار داده ایم . فرمت این فایل pptx و تعداد صفحات این فایل 26 اسلاید می باشد.
 
این فایل به گونه ای تنظیم شده ؛ که  می توان قالب آن را به دلخواه تغییر داد. از این رو در ادامه ابتدا فهرست مطالب ؛ سپس مختصری از متن  و در پایان پیش نمایشی از اسلایدها قرار داده شده است. برای درک بهتر مطالب نیز از خطوط گرافیکی استفاده شده است.

 

 

پاورپوینت تحلیل معماری بیمارستان روسیو + پاورپوینت تحلیل معماری مرکز مراقبت های بهداشتی

26 اسلاید؛ قابل ویرایش؛ شامل:

نمونه اول

تحلیل معماری بیمارستان روسیو

گروه طراحی

 موقعیت بیمارستان روسیو

 مساحت

معرفی پروژه بیمارستان روسیو

نما 

مقطع بیمارستان روسیو

پلان

و...

 

مختصری از متن:

بیمارستان روسیو واقع در کامپو لارگو، در منطقه شهری کوریتیبا، یک بیمارستان خصوصی با بیش از 50 سال تجربه در ارائه خدمات پزشکی است. ساختمان اصلی جدید آن برای ارائه خدمات اولویت دار (حدود 90٪) به بیماران در سیستم بهداشت عمومی (SUS)، علاوه بر ارائه مطب خصوصی و خدمات برنامه های بهداشتی خصوصی استفاده می شود. این بیمارستان در حال حاضر برای برخی از روش‌های خاص مانند جراحی قلب کودکان در سطح ملی شهرت دارد و عنوان بزرگ‌ترین آی‌سی‌یو (300 تخت) را در کشور دارد.

 

 

نمونه دوم

تحلیل معماری مرکز مراقبت های بهداشتی در توردرا 

گروه طراحی

 موقعیت مرکز مراقبت های بهداشتی در توردرا 

 مساحت

معرفی پروژه مرکز مراقبت های بهداشتی در توردرا 

مقطع

پلان مرکز مراقبت های بهداشتی در توردرا 

و..

 

مختصری از متن:

منطقه جراحی، که نشان دهنده ستون فقرات عملکردی ساختمان است، در گروه های چهارتایی جراحی سازماندهی شده است تا اتاق های انتظار از هم جدا شوند. هر یک از شش اتاق انتظار دارای یک پاسیو است که نور طبیعی و حریم خصوصی را فراهم می کند. هر یک از اتاق‌های انتظار با رنگ‌های متفاوتی شناسایی می‌شوند و احساس هویت و جهت‌گیری را به کاربران ارائه می‌دهند. پاسیوها که با آجر میناکاری شده سفید پوشیده شده اند، نور طبیعی را برای جراحی ها فراهم می کنند.

 

 

عنوان: پاورپوینت تحلیل معماری بیمارستان روسیو + پاورپوینت تحلیل معماری مرکز مراقبت های بهداشتی

فرمت: ppt

تعداد صفحات: 26

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 

 


محیط های درمانی مانند هر فضای معماری دیگر، شامل فضاهای بسته و فضای باز (طبیعت) می باشد. همانطور که می دانیم معماری هم در فضای بسته و هم باز دارای ظرفیت هایی می باشد که به معمار کمک می کند تا با استفاده از آنها به هدف خود دست یابد.

فضای باز شامل فضاهای طبیعی مثل باغ ها که فضاهای بازی، خلوت، مشارکت و معابر و راهها و … شامل می شود.

و فضای بسته شامل فضاهای درمانی و تشخیصی، خواب (بستری)، ادرای، خدماتی رفاهی و تاسیسات و پشتیبانی می باشد.

درمان و مراقبت های پزشکی نمی تواند جدا از معماری محیط درمانی درنظر گرفته شود. محققان برآنند که معماری نامناسب مراکز درمانی نه تنها بر روند بهبود تأثیر ندارد. بلکه باعث ادامه رشد بیماری نیز می شود. چنان که می توان اذعان نمود تاثیرات محیط معماری، بخشی از پروسه درمان محسوب می شود.

نگاهی به تاریخ جهان حاکی از توجه ویژه به صور مختلف محیطی، طبیعت و هنر در پروسه درمان می باشد. برای قرنها در یونان باستان، بیماران در معابد خدای درمان اسکلیپیوس در حضور طبیعت، هنر نمایشی و موسیقی درمان می شده اند.

در چین باستان نیز پنج عنصر از طبیعت یعنی آتش، زمین، آب، چوب و فلز اساس درمان بوده است. در سده گذشته به علت نیاز مبرم به تخت های بیمارستانی، کمیت بر کیفیت محیطی این فضاها غلبه نمود به طوری که بیمارستانها به گونه ای طراحی می شده اند که تعداد زیادی بیمار در یک اتاق بزرگ درمان شوند.