6 ویژگی یک ایزوگام خوب چیست؟ - سازه برتر



6 ویژگی یک ایزوگام خوب چیست؟

چکیده : آب‌وهوای ابری و قطرات آبی که از آسمان به زمین می‌ریزد، منظره‌ای زیبا برای اکثر افراد خلق می‌کند. آن‌ها می‌توانند در پشت‌بام‌ها یا تراس‌هایشان به تماشای این صحنه نشسته و با یک فنجان چای و نوشیدنی لذت ببرند. با این حال، سقوط یا نشتی سقف، ترک‌خوردگی زونا و ناودان پر از گرانول برخی از مشکلات احتمالی هستند که در چنین شرایط آب‌وهوایی به وجود آمده و نیاز به تعمیر سریع دارند.

 

6 ویژگی یک ایزوگام خوب

آب‌وهوای ابری و قطرات آبی که از آسمان به زمین می‌ریزد، منظره‌ای زیبا برای اکثر افراد خلق می‌کند. آن‌ها می‌توانند در پشت‌بام‌ها یا تراس‌هایشان به تماشای این صحنه نشسته و با یک فنجان چای و نوشیدنی لذت ببرند. با این حال، سقوط یا نشتی سقف، ترک‌خوردگی زونا و ناودان پر از گرانول برخی از مشکلات احتمالی هستند که در چنین شرایط آب‌وهوایی به وجود آمده و نیاز به تعمیر سریع دارند.

بهترین روش برای غلبه بر این مشکلات، استفاده از عایق رطوبتی مایع یا ورق است. سطوح بتن، فلز و سایر سطوح با تمیز کردن، آماده‌سازی سطح، استفاده از دوغاب یا سیمان (برای شکاف‌ها یا سوراخ‌های جزئی) و لایه‌های تک یا چند لایه مدیریت می‌شوند.

در این مقاله امروز قصد داریم به شما بگوییم 6 ویژگی یک ایزوگام خوب چیست؟ و شما را با ویژگی‌ها و مزایای استفاده از ایزوگام آشنا سازیم. بنابراین، چنانچه قصد خرید ایزوگام مورد نیاز خود را داشته و می‌خواهید یکی از معتبرترین و باتجربه‌ترین مراکز فروش ایزوگام درجه‌یک را بشناسید، تا پایان این صفحه ما را همراهی کنید.

 

6 ویژگی یک ایزوگام خوب چیست؟

در ادامه برخی از ویژگی‌های یک عایق رطوبتی (مایع و ورق) خوب را برای شما قرار داده‌ایم:

محافظت در برابر آب: نفوذناپذیری

نفوذناپذیری تمایل یک ماده به مقاومت در برابر حباب مایع است: غشاها، پوشش‌ها و درزگیرها برای غلبه بر این مشکل اعمال می‌شوند. یک ایزوگام مناسب علاوه‌بر نفوذ آب، نفوذناپذیری خوردگی، توسعه قالب و آسیب ساختاری را محدود می‌کند.

انطباق با حرکات ساختاری از طریق انعطاف‌پذیری

مواد ضد آب سازگار و همه‌کاره هستند. آن‌ها می‌توانند حرکات ساختاری ناشی از زلزله یا تغییرات دما را حفظ کنند. غشاهای انعطاف‌پذیر مانند پوشش‌های الاستومری و ورق‌های قیر اصلاح‌شده بدون از دست دادن قابلیت ضدآب خود منبسط و فشرده می‌شوند. علاوه‌براین، این پوشش‌ها با جلوگیری از شکستگی یا جدا شدن از بستر، عملکرد طولانی‌مدتی را ارائه می‌دهند.

مقاومت در برابر عوامل محیطی: دوام

مواد ضد آب می‌توانند شرایط محیطی ساینده را تحمل کنند. اثربخشی سیستم‌های عایق رطوبتی می‌تواند در طول زمان توسط اشعۀ UV، دماهای شدید، مواد شیمیایی و سایش فیزیکی آسیب ببیند. غشاهای مایع و پوشش‌های مبتنی بر پلی اورتان مواد باکیفیتی هستند که دوام و محافظتی طولانی‌مدت در برابر آسیب آب ایجاد می‌کنند.

ارائۀ قابلیت تنفس خوب: امکان فرار بخار رطوبت

کت‌ها یا غشاهای ضد آب قابلیت تنفس دارند. به عبارت دیگر، این پوشش‌ها به بخارها اجازۀ خروج از سازه را می‌دهند اما آب ورودی مانند باران یا برف را محدود می‌کنند. غشاهای ضد آب میکرو متخلخل با ارائۀ امکان عبور تنظیم‌شدۀ رطوبت، مقاومت در برابر آب و تنفس را متعادل می‌کنند.

مقاومت شیمیایی: محافظت در برابر حمله شیمیایی

پوشش‌های ضد آب مقاوم در برابر مواد شیمیایی در ساختمان‌های صنعتی و مناطق نگهداری مواد شیمیایی مورد نیاز است. این مواد برای مقابله با تهدید اسیدها، قلیایی‌ها، حلال‌ها و سایر عناصر خورنده طراحی شده‌اند. این یک لایۀ دفاعی اضافی در برابر نشت یا نفوذ آب ارائه می‌دهد.

مقاومت در برابر آتش

مواد ایزوگامی ضد حریق در کاربردهای خاص مانند نمای بیرونی ساختمان یا سازه‌های دارای درجۀ حریق مورد نیاز هستند. پوشش‌ها و غشاهای مقاوم در برابر آتش، یک لایۀ دفاعی اضافی ایجاد می‌کند، گسترش شعله را کاهش می‌دهد و ایمنی آتش را بیشتر می‌سازد.

از دیگر ویژگی‌های مهم یک ایزوگام خوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چسبندگی: ایجاد یک پیوند پایدار

چسبندگی قوی بین ترکیب ضد آب و زیرلایه برای ایجاد یک ایزوگام خوب و مؤثر ضروری است. برای ایجاد یک اتصال قوی باید آماده‌سازی مناسب سطح صورت گرفته و از چسب‌ها یا پرایمرها استفاده شود. این تقویت‌کننده برای عایق‌های رطوبتی پایین‌تر ضروری است، جایی که سیستم باید در برابر فشار هیدرواستاتیک آب‌های زیرزمینی مقاومت کند.

قابلیت ارتجاعی

خاصیت ارتجاعی برای سیستم‌های عایق رطوبتی ضروری است زیرا حرکات سازه‌ای می‌تواند باعث ایجاد بتن سست و آسیب‌دیدگی شود. مواد الاستیک ممکن است کشیده و فشرده شوند و حتی در شرایط دینامیکی آب‌بندی ضد آب را حفظ کنند. نمونه‌هایی از این مواد عبارتند از سیلانت‌های مبتنی بر سیلیکون و غشاهای الاستومری. در مکان‌هایی که در معرض حرکت یا لرزش هستند، این ویژگی به جلوگیری از نشت و حباب آب کمک می‌کند.

زیبایی‌شناسی

زیبایی‌شناسی نقش مهمی در ضد آب کردن سطوح و مناطقی مانند بالکن‌ها، پشت‌بام‌ها یا سرویس‌های بهداشتی دارد. انتخاب رنگ‌های قابل تنظیم یا غشاهای شفاف، بهره‌مندی از جایگزین‌های طراحی نوآورانه را در عین تضمین حفاظت کارآمد از آب، امکان‌پذیر می‌کند.

خرید ایزوگام عایق رطوبت

تفاوت بین مواد ضد آب و مواد مقاوم در برابر آب چیست؟

ضد آب: اصطلاحی است که برای مواد کاملاً مقاوم در برابر آب استفاده می‌شود. این اجسام حتی زمانی که در مایع غوطه‌ور شوند، عملکرد خود را حفظ خواهند کرد.

مقاوم در برابر آب: این اصطلاح برای موادی به کار می‌رود که آب را از سطوح بیرونی خود دفع می‌کنند. به عبارت دیگر آب را تا حدی دفع می‌کنند.

 

کلام پایانی

در نوشتۀ امروز به این پرسش پاسخ دادیم که 6 ویژگی یک ایزوگام خوب چیست؟ و شما را با مهم‌ترین مزایایی که استفاده از ایزوگام‌ها برای سازۀ شما به ارمغان می‌آورند آشنا ساختیم. اگر قصد خرید بهترین ایزوگام موجود در بازار را دارید، باید آن را از مراکز معتبر و قابل اطمینانی تهیه نمایید تا خیالتان از کیفیت و اصالت محصول راحت باشد.

پیشنهاد ما به شما برای خرید یک ایزوگام با کیفیت مجموعه برتر ایزوگام بوم شش است. شما از طریق این وب‌سایت می‌توانید با دنیایی از بهترین محصولات عایق رطوبتی آشنا شده و به‌سادگی مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. برای دریافت مشاورۀ تخصصی تنها کافی است با کارشناسان مجموعه مورد اعتماد بوم شش تماس حاصل فرمایید.

 

برچسب ها : خرید ایزوگام,قیمت ایزوگام,ایزوگام بوم شش