سروصدایی که از دیوار مشترک با همسایه به گوش می رسد را چطور رفع کنیم؟ - سازه برتر



C:\Users\alefbaweb\Desktop\New folder\1.jpg

سروصدایی که از دیوار مشترک با همسایه به گوش می رسد را چطور رفع کنیم؟

عایق صوتی معمولا دیوار نصب می شود و از بهترین عایق های صوتی دیوار مشترک روکار می توان نوع تخته ای را نام برد. پشم سنگ از بهترین عایق دیوار مشترک محسوب می شود. مهم ترین ویژگی عایق روکار دیوار مشترک این است که به راحتی یک دیوار می سازید و اتاقی ضد صدا را ایجاد می کنید. این عایق تنها ۳۰ میلی متر ضخامت دارد و به صورت روکار قابل نصب است. برخلاف دیگر عایق ها، عایق دیوار مشترک ۴ لایه دارد و طیف گسترده ای از فرکانس ها را مهار می کند.

عایق صوتی دیوار مشترک آپارتمان

بیشتر مردم تصور می کنند که عایق کاری در یک محیط، فقط به منظور حفظ گرمای محیط در فصل زمستان و یا به منظور حفظ خنکی محیط در فصل تابستان است. در واقع، بسیاری از مردم فکر می کنند فایده عایق کاری، فقط جلوگیری از خروج گرما و سرما از محیط است. 

هر چند همین فایده عایق کاری هم بسیار مهم و تاثیرگذار است و جلوی مصرف بی رویه انرژی  را می گیرد و صرفه جویی بسیار زیادی را در هزینه های انرژی به دنبال خواهد داشت ولی عایق کاری فواید زیاد دیگری هم دارد. یکی از فواید و کاربرد هایی که عایق کاری در محیط دارد، عایق کاری صوتی است. استفاده از عایق صوتی یا عایق صدا در محیط را عایق کاری صوتی می گویند. هم اکنون استفاده از عایق صوتی یا همان عایق صدا به یک نیاز فوق العاده ضروری در محیط های شهری تبدیل شده است.

با توجه به آلودگی صوتی بسیار زیادی که در شهرهای مختلف دنیا خصوصاً در شهرهای کشورمان وجود دارد، هم اکنون تصور بسیاری از ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی، کارخانجات، صنایع مختلف، آمفی تئاتر ها، سالن های نمایش، بیمارستان ها و غیره بدون عایق صدا یا عایق صوتی غیر امکان دارد. متاسفانه در دنیای امروز، ماشین آلات مختلف، صداهای بسیار زیاد و ناهنجاری را از خود تولید می کنند. این سر و صداها و آلودگی های صوتی، علاوه بر این که تمرکز افراد را به هم می ریزد، تاثیر بسیار مخربی در روح و روان و اعصاب انسان ها دارد.

سخن گزافی نیست اگر بگوییم بسیاری از بیماری ها و مشکلات روحی و روانی به دلیل همین آلودگی های صوتی ایجاد شده اند و یا تشدید شده اند. به همین دلیل، میزان استفاده از عایق صوتی دیوار مشترک آپارتمان، عایق صوتی دیوار و دیگر عایق های صوتی، روز به روز در حال گسترش هستند. عایق صوتی دیوار مشترک آپارتمان یکی از انواع عایق ها است که امرزه کاربرد فراوانی در آپارتمان ها دارد.

عایق صوتی دیوار

اگر به هر دلیلی، واحد مسکونی که در آن ساکن هستید، دارای عایق های خوبی نیست می توانید از عایق صوتی دیوار روکار هم کمک بگیرید. این نوع عایق ها را می توانید از آپ دکو خریداری کرده و در دیوارهای واحد مسکونی خود نصب نمایید. طبیعتا آن دسته از دیوار هایی که با واحد مسکونی مجاور، به صورت مشترک هستند، باید عایق کاری بیشتر و دقیق تری شوند. هیچ فردی دوست ندارد سر و صدایی که در درون واحد مسکونی خود است به گوش ساکنین واحدهای مسکونی مجاور برسد.

پس عایق صوتی دیوار مشترک آپارتمان، از عایق صوتی دیوارهای داخلی واحد مسکونی مهم تر است. در خرید عایق صوتی دیوار باید به این نکته دقت کنید که آن عایق صوتی دیوار را برای کدام دیوار واحد مسکونی خریداری می کنید. عایق صوتی دیوار مشترک آپارتمان با عایق صوتی دیوار غیر مشترک می تواند متفاوت باشد. البته بسیاری از خانواده ها، به عایق دیوارهای غیر مشترک موجود در واحد مسکونی خود هم اهمیت زیادی می دهند. مثلاً فردی که در اتاق خواب، کار نوازندگی را انجام می دهد،

دوست دارد یک محیط کاملا آکوستیک را در اتاق خواب ایجاد کند تا دیگر افراد خانواده اذیت نشوند. در این مورد، عایق صوتی دیوار اتاق خواب باید قوی تر و حرفه ای تر از جاهای عادی باشد. در نتیجه خرید عایق صوتی دیوار در خانه هایی که یک نوازنده در آنجا زندگی می کند، متفاوت از خانه های عادی است.

C:\Users\alefbaweb\Desktop\New folder\2.jpeg

عایق صوتی روکار دیوار مشترک

عایق صوتی روکار دیوار مشترک، یک نوع عایق صوتی صنعتی است. نکته ای که در مورد عایق کاری صوتی باید به آن دقت کنید، این است که عبارت جلوگیری از ورود صدا با عبارت عایق صوتی، دو عبارت متمایز هستند. جلوگیری از ورود صدا و عایق کاری صوتی شباهت های زیادی به هم دارند، چرا که وقتی یک فردی از هر یک از این دو عبارت استفاده می کند، قطعاً به دنبال یافتن راهی برای کم کردن صداهای ورودی و خروجی از یک محیط است. با این وجود نمی توان این دو را دقیقا معادل یکدیگر دانست.

با توجه به افزایش سرسام آور جمعیت در چند دهه اخیر، دیگر خانه های یک طبقه جای خود را به خانه های آپارتمانی و چند طبقه داده اند. دیگر هیچ شهری در دنیا پیدا نمی شود که آپارتمان های چند طبقه و شلوغ در آن وجود نداشته باشد. در کشور ما هم آپارتمان های شلوغ و چند طبقه خصوصاً در چند سال اخیر بسیار گسترش پیدا کرده اند. زندگی در آپارتمان به هیچ عنوان به اندازه زندگی در یک خانه ویلایی و یک طبقه راحت نیست. دلایل زیادی برای سختی زندگی در آپارتمان وجود دارد که یکی از اصلی ترین آنها همین مساله صدا است که به دو دلیل رخ می دهد.

در وهله اول، سر و صدایی که افراد ساکن در واحدهای دیگر آپارتمان، ایجاد می کنند و برای شما ایجاد مزاحمت می شود. در وهله دوم هم صداهایی که در واحد مسکونی شما تولید می شود و شما دوست ندارید آن صداها به خارج از واحد مسکونی که در آن ساکن هستید، برسد و در واقع شما دوست ندارید حریم خانوادگی شما خدشه دار شود. به عنوان مثال فردی دوست دارد در یکی از اتاق های واحد آپارتمانی خود بنشیند  و گیتار نوازی کند. طبیعتا صدای ساز این فرد، صدای همسایه ها را در خواهد آورد و موجب اعتراض آنها خواهد شد.

عایق صوتی توکار برای دیوار مشترک آپارتمان موثر تر است یا عایق صوتی روکار؟

عایق صوتی روکار (به عنوان لایه ای که روی سطح دیوار قرار می گیرد) معمولاً موثرتر از عایق صوتی توکار (به عنوان لایه ای که بین دیوار و سقف قرار می گیرد) به نظر می رسد. به طور کلی، استفاده از عایق صوتی روکار باعث کاهش شدیدتر و بهتر از صدا می شود، زیرا لایهٔ روکار با استفاده از مواد مخصوصی مثل پوستهٔ پلی اتیلنی و فوم صوتی، صدای ورودی را جذب کرده و آن را به سمت پشت دیوار هدایت می کند.

با این حال، استفاده از عایق صوتی توکار هم می تواند در بهبود عایق صوتی دیوار موثر باشد. این نوع عایق صوتی معمولاً از جنس الیاف شیشه ای، سلولزی، پلی استری یا دیگر مواد مشابه تهیه می شود که باعث کاهش انتقال صدا از طریق دیوار و سقف به داخل اتاق می شود.

به هر حال، برای داشتن یک دیوار با کیفیت عایق صوتی بالا، استفاده از هر دو نوع عایق صوتی به صورت ترکیبی می تواند موثر باشد. به این صورت که ابتدا عایق صوتی توکار را روی سقف بگذارید و پس از آن عایق صوتی روکار را روی دیوار نصب کنید.

قیمت عایق صوتی دیوار روکار

برای اجرای عایق صوتی دیوار روکار می توان از مواد و عایق های مختلفی استفاده نمود. بعضی از انواع عایق صوتی دیوار مشترک آپارتمان بصورت ساده و با کمترین میزان پرداخت مواد بوده و به همین دلیل قیمت آنها هم پایین تر است. اما مشکلی که این نوع عایق های پرداخته نشده دارند این است که برای نصب آنها نیاز به قالب بندی های خاصی می باشد. این در حالی است که پنل های آماده ای جهت اجرای عایق صوتی دیوار در بازار موجود می باشند که نصب بسیار آسانی داشته و در عین حال دارای کیفیت و مقاومت بالایی در برابر صوت، حرارت و رطوبت می باشند.

هر یک از انواع عایق صوتی دیوار خود هم بر اساس ضخامت، کیفیت مراحل ساخت و همچنین کیفیت مواد اولیه به کار رفته شده در آنها دارای قیمت های مختلفی هستند. برای دریافت اطلاعات کامل و همچنین مطلع شدن از قیمت عایق صوتی دیوار روکار و انواع عایق صوتی دیوار مشترک آپارتمان دیگر می توانید با مشاوران ما در گروه عایق صوتی تماس بگیرید. متخصصین ما در حوزه عایق صوتی شما را از زمان انتخاب بهترین عایق صوتی با مناسب ترین قیمت تا زمان اجرایی کردن عایق صوتی دیوار روکار راهنمایی و همراهی می نمایند.

بهترین عایق صوتی دیوار مشترک

فواید استفاده از عایق صوتی دیوار مشترک بسیار زیاد است. منظور ما از دیوار مشترک آپارتمان، فقط دیوارهای مشترک با واحدهای مسکونی دیگر نیست. بلکه دیواری که واحد مسکونی شما را از خیابان و کوچه جدا می کند هم دیوار مشترک محسوب می شود. عایق صوتی دیوار مشترک آپارتمان باعث می شود که در منزل خود یک محیط آرام در برابر خیابان های پر سر و صدا و شلوغ و همچنین در برابر همسایه های پر سر و صدا داشته باشید. استفاده از سیستم عایق صوتی دیوار مشترک، برای استودیو ها و اتاق هایی که عمل ضبط صدا را انجام می دهند هم بسیار کاربرد دارد.

عایق صدا دیوار مشترک آپارتمان هم می تواند جلوی ورود صداهای مزاحم مانند صدای تلویزیون و صدای داد و بیداد و صحبت کردن همسایه ها را بگیرد و هم می تواند جلوی صداهای ناشی از ضربه مثل صدای قدم زدن ها و اسباب کشی و غیره را بگیرد. اگر بخواهیم در مورد بهترین عایق صوتی دیوار مشترک هم صحبت کنیم باید بگوییم که پشم سنگ معدنی یکی از بهترین گزینه ها است. در عایق صوتی دیوار مشترک آپارتمان از پشم سنگ معدنی به وفور استفاده می شود.