افزایش سرعت عمل کاشی کاران با صلیب کاشی متره پلاست - سازه برتر



افزایش سرعت عمل کاشی کاران با صلیب کاشی متره پلاست

چکیده : این قطعه کوچک و ارزان‌قیمت، موجب تنظیم فواصل شده و سرعت عمل اجرا را افزایش می‌دهد.

 

کاشی یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد است که از آن به‌منظور زیباتر شدن فضای داخلی در پروژه‌های مختلف استفاده می‌شود. در نظر داشته باشید که نصب درست و دقیق این محصولات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بی‌توجهی به آن می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند؛ به‌همین‌دلیل خرید صلیب کاشی تاثیر بسزایی بر روی اجرای کاشی کاری و تمیزی کار دارد. این قطعه کوچک و ارزان‌قیمت، موجب تنظیم فواصل شده و سرعت عمل اجرا را افزایش می‌دهد. در این مقاله قصد داریم انواع و کاربردهای آن را بررسی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

صلیب کاشی متره پلاست

انواع اسپیسر کاشی

هرکدام از صلیب‌ها برای منظور و هدف خاصی طراحی شده‌اند و این امکان را فراهم می‌کنند تا جلوه کار و سرعت اجرای پروژه افزایش پیدا کند. این تجهیزات را می‌توان براساس جنس و ضخامت دسته‌بندی کرد:


جنس

درحال‌حاضر، این محصولات با استفاده از مواد اولیه مختلفی مثل پلاستیک، فلز و لاستیک تولید می‌شوند. به‌عنوان‌ مثال، نوع پلاستیکی آن که قیمت کمتری از سایر مدل‌ها دارد، برای مجریانی که قصد دارند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند، مناسب است. این در حالی است که در صورت ساخت صلیب کاشی با فلز، دوام آن‌ها بیشتر می‌شود؛ اما قیمت بالاتری باید برای آن پرداخت کرد.

ضخامت

نوعی دیگر دسته‌بندی براساس ضخامت است. در‌حال‌حاضر، این تجهیزات در اندازه‌های مختلف از یک تا 10 میلی‌متر تولید شده و روانه بازار می‌شوند. هرکدام از آن‌ها برای منظور خاصی طراحی شده‌اند. به‌عنوان مثال، مدل‌های نازک‌تر برای کاشی بین کابینتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 

کاربردهای صلیب کاشی

اسپیسر کاشی به‌عنوان قطعه‌ای با کاربردهای متنوع در صنعت ساختمانی و دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. ازجمله استفاده‌های رایج آن می‌توان به پوشش دیوارها و کف‌ها در داخل و خارج ساختمان‌ها اشاره کرد. این صلیب‌ها معمولا برای تزیین و زیباسازی دیوارها و کف‌ها، در اتاق‌های مختلف نصب می‌شوند که به زیباتر شدن نتیجه نهایی کمک می‌کند. علاوه‌بر این، تجهیزات گفته‌شده به‌عنوان پوششی مقاوم و زیبا برای کف‌پوش‌ها نیز استفاده می‌شوند. نصب در حمام‌ها، آشپزخانه‌ها و ورودی‌ها، مقاومت در برابر رطوبت و سایر عوامل را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. همچنین، صلیب کاشی در فضاهای عمومی مانند هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها نیز کاربردهای متنوعی دارد.

اسپیسر کاشی متره پلاست

بررسی مزایا و دلایل استفاده از اسپیسر

بدون شک استفاده از این تجهیزات، سرعت اجرای پروژه را بیشتر می‌کند؛ اما این تنها دلیلی نیست که از آن استفاده می‌شود. در این بخش به برخی از مهم‌ترین دلایل به‌کارگیری اسپیسر کاشی اشاره کرده و توضیحاتی در مورد هرکدام ارائه می‌دهیم:


مقاومت

صلیب کاشی از مواد مقاومی مانند پلاستیک و فلز ساخته‌شده که موجب افزایش مقاومت آن در برابر رطوبت، حرارت و فشار ضربه‌ها می‌شود. این ویژگی‌ها موجب شده تا از این ابزار در فضاهایی مانند حمام‌ها، آشپزخانه‌ها و مناطق پرتردد استفاده شود.


تمیزی کار

در‌صورتی‌که حین اجرا پروژه از این قطعه استفاده نشود، ایجاد درزها با نظم و گونیا کردن فواصل کار دشواری است؛ به‌همین‌دلیل، بسیاری از مجریان از اسپیسرها استفاده می‌کنند تا نتیجه نهایی کار با خواسته‌های کارفرما یکسان باشد.


وزن سبک و راحتی حمل

از مزایای این ابزار می‌توان به وزن سبکش اشاره کرد که حمل آن را آسان کرده و دغدغه‌ای از بابت جا‌به‌جایی برای استادکاران ایجاد نمی‌کند. به‌دلیل کوچک بودن این تجهیزات می‌توان به‌راحتی آن‌ها را در جعبه و بسته‌بندی قرار داد.


افزایش ایمنی هنگام انجام کار

بدون شک یکی از دلایل اصلی استفاده از صلیب کاشی، افزایش ایمنی در محیط کارگاهی است. درصورتی‌که، این تجهیزات نصب نشود، ممکن است به‌دلیل شل بودن سرامیک‌ها از جای خود خارج شده و موجب آسیب دیدن افراد شود. علاوه‌بر این، آسیب دیدن مصالح موجب افزایش هزینه و طولانی‌تر شدن اتمام پروژه می‌شود. به شما توصیه می‌کنیم اگر قصد جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی را دارید، به سایت متره پلاست مراجعه کرده و محصولات موردنیاز خود را از این سایت، خریداری کنید.

 

 

نحوه اجرای و استفاده از صلیب

برای افزایش کیفیت نهایی پروژه اجراشده، باید اصول و قواعدی را رعایت کرد که در ادامه پیرامون هرکدام از آن‌ها، توضیحاتی ارائه می‌دهیم. به شما توصیه می‌کنیم برای رسیدن به نتیجه دلخواه حتما به مواردی که اشاره کرده‌ایم توجه کنید:
•    تمیز کردن سطح و برطرف کردن ناهمواری‌های موجود روی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا میزان چسبندگی افزایش پیدا کند. برای این کار می‌توانید از ملات و چسب مخصوص استفاده کنید. 
•    قبل از نصب روی دیوار حتما طرح موردنظر را روی زمین پیاده‌سازی کنید تا تعداد صلیب کاشی موردنیازتان مشخص شود. 
•    پس از اجرای کار باید اسپیسرها را بادقت در فواصل بین کاشی‌ها قرار دهید و از فرو رفتن کامل آن‌ها در چسب ملات مطمئن شوید. 
•    پس از خشک شدن، حال زمان آن فرارسیده تا بندکشی را انجام دهید. 
•    درنهایت پس از خشک شدن کامل سطح با استفاده از چکش، کار جداسازی را انجام داده تا آسیبی به مصالح وارد نشود. 

اگر قصد دارید پروژه کاشی‌کاری شما بی‌نقص انجام شود، تنها داشتن مهارت کافی نیست. شما باید از ابزار و تجهیزات مناسب نیز استفاده کنید که کارتان را آسان‌تر کند. صلیب کاشی یکی از قطعاتی است که به‌کارگیری آن موجب افزایش کیفیت کار پروژه می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، در این مقاله انواع آن و کاربردهای آن را مورد بررسی قرار دادیم.