یونولیت و انواع آن - سازه برتر



یونولیت چیست؟

به محصولی به نام EPS یا پلی استر فشرده یونولیت می گویند. این محصول را از دانه ‌های فشرده پلیمری پلی استر، تولید می کنند. همچنین این محصول از جمله مواد سفید و منفذ دار می باشد، زیرا 5 درصد آن از دانه‌های پلی استر و 95 درصد آن از هوا و نفت به وجود می‌آید که در مصارف مختلفی کاربرد دارد. باید بدانید که دانه‌ های پلی استر نیز از فرآیند‌های شیمیایی تشکیل می‌شوند. قابل ذکر است که به دلیل عایق دما، رطوبت و صدا بودن این ماده در قسمت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. برای فرم بخشیدن به یونولیت، آن را گرم می کنند تا به شکل مذاب در بیاید و بعد آن را درون قالب‌‌ها می ‌ریزند تا سرد و سفت شود. پس از این مرحله، می توان از آن استفاده کرد.

EPS یا پلی استر فشرده

EPS یا پلی استر فشرده

 

انواع یونولیت

در قسمت قبل با یونولیت و نحوه ی ساخت آن آشنا شدیم، در ادامه به شرح انواع یونولیت می پردازیم:

 

یونولیت فشرده

برای ساخت این نوع یونولیت، از فشار بالایی استفاده می کنند به همین خاطر درصد هوا درون آن کاهش پیدا کرده و چگالی و وزن آن بیشتر می شود. به دلیل مقاومت بالایی که این محصول دارد در مصارف مختلفی می توان از آن بهره برد، به عنوان مثال می توان به ساختمان سازی، خودرو سازی، درب ‌های ضد سرقت، قالب سازی و بسته بندی، عایق سازی و مجسمه سازی اشاره داشت. همچنین به خاطر تولید و ترکیب یونولیت با مواد متفاوتی مانند پشم، سنگ و فوم آکوستیک این محصول، عایق‌ خوبی در برابر صدا به حساب می آید.

نام گذاری این نوع از ورق‌ ها، به علت مقدار فشردگی آنها است. قیمت آن نیز به ضخامت ورق وابسته است. بیشتر این ورق‌ ها در ایران ساخته می شوند و مدت‌ زمانی که می‌ توان از آن ها استفاده کرد و در ساختمان به کار برد، 6 ماه پس از تولید آن می باشد. بعد از گذشت این زمان، کیفیت محصول کم شده و در نتیجه، قیمت آن نیز کم می شود.

 

یونولیت سقفی (مکعبی)

یونولیت سقفی یا مکعبی در ساخت تیرچه بلوک بتنی استفاده می گردد. این محصول چگالی ثابتی دارد و آن را به شکل مکعب مستطیل به تولید می ‌رسانند که می تواند حجم‌ های متفاوتی داشته باشد.

در صورتی که به دنبال استفاده از این کالا هستید، باید نمونه ای را که استاندارد های لازم تعیین شده توسط مرکز استاندارد دارد را تهیه کنید. در این نوع محصول شرایط لازم برای گچ‌ کاری فراهم شده است. اینگونه که در آخرین صفحه آن، ذرات به صورت مخالف هم قرار گرفته اند که باعث می‌ شود گچ بر روی یونولیت به خوبی جای بگیرد و شکل زیبایی به سقف ببخشد.

انواع مختلف این محصول

انواع مختلف این محصول

 

یونولیت تیرچه کرومیت

این نوع از یونولیت، به عنوان تیرچه کرومیت در سقف به کار می رود. این محصول را به دسته ارتفاع 120 سانتی متری و ارتفاع 125 سانتی متری تقسیم می ‌کنند و در اندازه‌ های متفاوت مطابق با نیاز مشتریان، تولید می‌کنند. این محصول از جنس پلی استایرن انبساطی می باشد. این محصول به دلیل طول زیادی که دارد، ممکن است در هنگام بتن ریزی، شکسته شود، به همین خاطر در ساخت آن از موادی استفاده می‌ کنند که کیفیت محصول را افزایش می دهد و از این طریق، امکان شکسته شده آن کم تر می شود.

 

یونولیت دیواری

این گونه یونولیت در دیوار، به شکل بلوک‌ های سفالی و سیمانی هستند. این محصول به چهار حالت دیوار پوش فوم، فوم دیواری تزیینی، فوم دیوار پوش، یونولیت دیواری dpanel3 به کار می رود. همچنین این نوع محصول در درزگیری و دکوراسیون داخلی، به عنوان یکی از مواد اصلی شناخته شده است، پس به دلیل اهمیت زیبایی در آن باید به شکل زیبایی ساخته شود.

اینگونه یونولیت ها که به عنوان دیوار پوش استفاده می‌ گردند، در هنگام استفاده نیاز به زیر سازی برای قرار گیری ندارند و فقط با کندن چسب پشت دیوار پوش، می شود به راحتی آن را بر روی دیوار نصب کرد و قسمت ‌های اضافه آن را نیز برش داد. از آنجاییکه این محصول به عنوان نوعی پوشش به کار می رود، باید در برابر آب مقاوم و قابل شست و شو باشد و در برابر حرارت نیز مقاومت داشته باشد. این ابزار را در رنگ ‌های مختلفی تولید می‌ کنند. از مراجع معتبری که می توانید برای خرید این محصولات به آن مراجعه کنید، سایت کارخانجات تولیدی رکسنا فوم می باشد.

 

کاربرد های این محصول

در بخش های قبلی راجع به برخی از ویژگی ‌های یونولیت صحبت کردیم. این ویژگی ‌ها سبب می ‌شود تا این محصول در موارد مختلفی کاربردی باشد. از جمله این موارد:

_ این محصول می تواند به عنوان عایق حرارتی و عایق صوتی در مکان ‌هایی که آلودگی صوتی زیادی دارند و احتیاج به نگهداشتن رطوبت دارند، استفاده گردد.

_این محصول به دلیل داشتن وزن کم، در صنعت ساختمان ‌سازی به ویژه در ساخت دیوار و نما و کف ساختمان کاربردی است.

کاربرد های این کالا چیست؟

کاربرد های این کالا چیست؟

 

_ همچنین یونولیت برای تولید مصالح ساختمانی، بسیار کاربرد دارد.

_ این کالا به منظور ساخت بلوک ‌های پلاستوفوم، که در سقف به کار می روند، نیز کاربردی است.

_در تخته ‌های اسفنجی نیز، این کالا را به عنوان هسته فوم به کار می برند.

_ همچنین از یونولیت در سیستم ‌های عایق پنل، به دلیل وزن سبک و دوامی که دارد استفاده می‌گردد.

_ علاوه بر آن به خاطر عایق بودن این محصول، از آن در ساخت سرد خانه‌ ها و یخچال‌ های صنعتی نیز استفاده می ‌کنند.

_ در انواع بسته بندی نیز این کالا کاربردی است.

_یونولیت همچنین به دلیل مقاومت بالا و وزن کمی که دارد، در ساخت انواع ماکت به کار می رود.

_در صنعت راه و راه آهن نیز از این کالا به منظور پر کردن موارد مختلف استفاده می‌ کنند.

_این محصول همینطور به خاطر عایق حرارت بودن در حمل مواد مختلف، مانند فرآورده‌ های شیلات، مانند ماهی و میگو، استفاده می ‌شود.

 

مزایای این محصول

_از اساسی ‌ترین مزایای یونولیت پایین بودن وزن آن است که حمل و نقل آن را بسیار آسان می نماید.

_ همانطور که پیش از این هم اشاره شد یونولیت در برابر رطوبت، بسیار استقامت دارد.

_این محصول همچنین به عنوان نوعی عایق، طول عمر و دوام زیادی دارد.

_همچنین این ماده، آسیبی به طبیعت نمی رساند زیرا ماده ‌ای قابل بازیافت به شمار می آید.

_همینطور این محصول را می توان با کمک بعضی مواد به لمینت تبدیل کرد.

_ این محصول در اشکال مختلف هندسی و در اندازه‌ های متفاوت، قابل شکل داده شدن و استفاده می باشد.

_از دیگر مزایای یونولیت این است که به دلیل ساختاری که دارد، در برابر فشار مقاومت بالایی دارد.

_به دلیل اینکه بر روی این محصول قابلیت چاپ و برچسب گذاری وجود دارد، استفاده از آن بسیار آسان است.

 

معایب این محصول

باید بدانید که یونولیت نیز مانند تمام موادی که انسان‌ ها ساخته اند، معایبی دارد از جمله این موارد:

_ از نخستین عیب های یونولیت نداشتن استقامت در برابر حلال ‌های آلی را می توان برشمرد.

_ به کار گیری یونولیتی که بوسیله کلروفروکربن ساخته شده است، ممکن است به لایه اوزون صدمه وارد کند.

_ در آخر باید بدانید که رنگ آمیزی این محصول توسط رنگ ‌های روغنی انجام می شود که خطر آفرین هستند و ممکن است باعث آتش سوزی در ابعاد زیادی شوند.

 

بهترین ورق یونولیت فشرده بسته بندی را از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه ی ورق یونولیت فشرده بسته بندی با بهترین کیفیت و کاربری آسان تا سالهای زیاد می توانید به شرکت رکسانا فوم که در این زمینه تخصص و تجربه ی طولانی مدت دارد، اعتماد کنید. ما علاوه بر کیفیت قیمت پایین سفارش های حجیم یا جزئی مان را مد نظر قرار داده ایم و این امکان را فراهم کرده ایم تا شما به واسطه بررسی محصولات در سایت و برقرار تماس تلفنی بتوانید به راحتی برای خرید ورق یونولیت فشرده بسته بندی اقدام نمایید. به این منظور خرید و انتخاب برای مشتریان در سراسر ایران بسیار آسان و به راحتی انجام می پذیرد. شماره های تماس شرکت رکسانا فوم در سایت درج شده است؛ همچنین امکان ایجاد ارتباط آنلاین برای مشاوره ی خرید وجود دارد.

 

آسان خرید کنید!

خرید با پیچیدگی بی فایده است، باید مسیر خرید درست باز باشد و همه چیز به طور دقیق مشخص شود. یونولیت های تولید شده از سوی رکسانا کیفیت بی نظیری داشته به طوری که از نظر سطح کیفیت مورد تایید آزمایش و تست های متفاوت است. این محصول در ابعاد مورد نیاز مشتری قابل عرضه است.

یونولیت عایق و فشرده رکسانا فوم را با خیال راحت خرید کنید و نگران کیفیت آن نباشید. محصولاتی که از مجموعه ما در اختیار شما قرار می گیرد تمام تست های آزمایشگاهی را پشت سر گذاشته و به رتبه خوبی رسیده است. یونولیت عایق با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید از آن استفاده خوبی داشته باشید. از یاد نبرید که یونولیت های ورقی فشرده در ابعاد مناسب و با بسته بندی کاملاً حرفه ای ارسال می شود و هیچ مشکلی از نظر تضمین کالا وجود ندارد. یونولیت عایق باید با کیفیت باشد درست همان چیزی که رکسانا فوم می خواهد.

 فروش ورق یونولیت

 

فروش ورق یونولیت

جدول مواد تشکیل دهنده

جدول مواد تشکیل دهنده پلی استایرن به کار رفته در یونولیت های ساختمانی ( پلاستوفوم ) های رکسانا فوم را مشاهده می فرمایید.

جدول مواد تشکیل دهنده یونولیت

 

این واحد تولیدی با پرسنل کار ازموده و دلسوز با خرید دستگاه های پیشرفته و تمام اتوماتیک موفق به یکی از کارخانجات برتر در صنعت تولید انواع یونولیت در کنار دیگر همکاران در این رشته قرار گرفته است.

  • راه های ارتباطی با کارخانه تولیدی یونولیت رکسانا فوم:

آدرس: 

تهران جاده ساوه سه راه آدران انتهای یخ سازی  رکسانا فوم نبش خ عسگری پ 121

ایمیل پشتیبانی:

info@yonolit.com

شماره های تماس رکسانا فوم:

موبایل:             09128986273

موبایل:             09127019501

داخلی1:           02156864466

داخلی2:           02156864477

داخلی3:          02156864488

داخلی4:          02156864499