بهترین رنگ کاشی سرویس بهداشتی از نظر طراحان حرفه ای - سازه برتر



بهترین رنگ کاشی سرویس بهداشتی از نظر طراحان حرفه ای

برای انتخاب بهترین رنگ کاشی سرویس بهداشتی در ابتدا باید به نکات مهمی توجه کرد که این شامل ابعاد سرویس بهداشتی، سبک کلی منزل و سلیقه ی صاحب خانه می شوند. سرویس بهداشتی یکی از مهم ترین قسمت های منزل است که باید تمیزی و بهداشت را نشان داده و مکانی سرشار از آرامش باشد. رنگ هایی که برای سرویس بهداشتی انتخاب می شود باید با سلیقه و علاقه مندی های افراد ساکن در منزل همسو و برابر باشد. اگر به دنبال بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی از نظر طراحان حرفه ای هستید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی

اگر سرویس بهداشتی منزل شما دارای نقایص معماری بوده و ابعاد کم یا زیاد، سقف بلند یا کوتاه آن موجب نارضایتی شده است، می توان با رنگ کاشی های دیوار و کف و سقف این مشکل را رفع کرد. از دیگر مواردی که در زمان انتخاب رنگ کاشی و سرامیک باید به آن توجه کرد سبک کلی منزل است. اگر چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل از سبک خاصی پیروی می کند بهتر است این قسمت از منزل نیز با توجه به قوانین و اولویت های همان سبک طراحی شود. از بهترین رنگ برای کاشی سرویس بهداشتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

رنگ فیروزه ای برای کاشی سرویس بهداشتی

رنگ فیروزه ای یکی از بهترین رنگ ها برای کاشی سرویس بهداشتی و حمام می باشد. این رنگ مخصوصا برای منازلی که سبک کلاسیک را در طراحی دکوراسیون خود دارند، بسیار مناسب است. با رنگ فیروزه ای می توانید آرامش و زیبایی را به محیط سرویس بهداشتی تزریق کنید. این رنگ از رنگ های همیشگی بوده و هرگز از مد نمی افتد. اگر به دنبال رنگ دوم هستید که در کنار فیروزه ای استفاده کنید بهترین انتخاب های شما سفید و سورمه ای هستند.

 

رنگ سفید برای حمام و سرویس بهداشتی

پر طرفدارترین رنگ برای کاشی سرویس بهداشتی، رنگ سفید می باشد، که همواره یادآور پاکیزگی، آرامش و حس و حال خوب است. این رنگ فضا را بزرگتر و روشن تر نشان داده از این رو برای سرویس بهداشتی های کوچک و یا سرویس بهداشتی هایی که دارای نور طبیعی کمی هستند مناسب می باشد. کاشی های سفید به خاطر بالا بردن انعکاس نور به روشنی بیشتر فضا کمک می کنند. برای ترکیب رنگ در کنار سفید می توان از رنگ هایی مانند آبی، سبز و صورتی پاستلی استفاده کرد. با این ترکیب رنگ ها فضای حمام و سرویس بهداشتی ملیح و آرامی خواهید داشت.

رنگ سفید برای حمام و سرویس بهداشتی

استفاده از رنگ سیاه کنار کاشی های سفید نیز می تواند فضای خاص و منحصر به فرد را به وجود بیاورد. در این ترکیب بهتر است از رنگ سیاه استفاده کمتری شود تا زیبایی فضا حفظ شده و در کنار زیبایی، منحصر به فرد بودن در فضای سرویس بهداشتی موج بزند. برای منازلی که از سبک اسکاندیناوی پیروی می کنند بهتر است در کنار رنگ سفید، از چوب های طبیعی و مقاوم به رطوبت استفاده شود. این ترکیب سبب ایجاد فضایی گرم و دنج شده و بسیار زیبا و خاص خواهد بود.

علاوه براین می توان با انتخاب گیاه زیبا و  گل خوشبو برای توالت، در کنار سفیدی کاشی ها به ترکیب فوق العاده دست پیدا کرد.

 

رنگ سبز برای سرامیک و کاشی سرویس بهداشتی

رنگ سبز به خاطر تداعی طبیعت و تزریق آرامش یکی دیگر از بهترین رنگ ها برای کاشی سرویش بهداشتی می باشد. این رنگ را می توان به صورت ترکیبی نیز استفاده کرد. ترکیب تن های مختلف از سبز در کنار هم درخشش خاصی به محیط سرویس بهداشتی خواهد داد. در این  ترکیب استفاده از اکسسوری، شلف و وسایل متفرقه سفید رنگ را از یاد نبرید.

رنگ سبز برای سرامیک و کاشی سرویس بهداشتی

از دیگر رنگ های مناسب برای ترکیب با سبز باید به رنگ آبی اشاره کنیم. این دو رنگ آرامش عجیبی دارند که سبب می شوند نتیجه ای رضایت بخش در انتظار طراحان و ساکنین منزل باشد. استفاده از گل و گیاهان طبیعی در این فضا بدون شک بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. استفاده از گیاهان در سرویس بهداشتی در کنار کاشی های سفید نیز ممکن است و اگر نگرانی بابت نور دارید می توانید از لامپ های مخصوص رشد گیاهان استفاده کنید.

 

رنگ بنفش برای سرویس بهداشتی کلاسیک

افرادی که به ترکیب رنگ های لوکس علاقه دارند می توانند از رنگ بنفش برای کاشی های سرویس بهداشتی و حمام استفاده کنند. بنفش یک رنگ زیبا و درخشان است که فضا را لاکچری نشان می دهد. از تن های مختلف بنفش در کنار یکدیگر استفاده کنید و اگر به دنبال تزریق کمی تفاوت هستید استفاده از رنگ های سفید، کرم و زرد بهترین انتخاب ها خواهند بود. اگر فضای سرویس بهداشتی کوچک است و نگران هستید که با استفاده از رنگ های تیره، فضا را دلگیر کنید باید به نورپردازی اصولی فضا بپردازید.

رنگ بنفش برای سرویس بهداشتی کلاسیک

خاکستری روشن و تیره برای رنگ کاشی سرویس بهداشتی

علاقه مندان به فضاهای مدرن استفاده از رنگ های خاکستری را بسیار دوست دارند و تمایل دارند استفاده از این رنگ را به حداکثر رسانده و در قسمت های مختلف منزل به کار ببرند. استفاده از این رنگ برای کاشی های سرویس بهداشتی نیز کاری زیبا خواهد بود که مدرنیته را یادآور می شود. استفاده از شیر آلات برنزی در کنار خاکستری های تیره و روشن زیبایی منحصر به فردی را به محیط خواهد بخشید. در این انتخاب بهتر است رنگ تمام دیوارها یکی نباشد، و با در نظر گرفتن دیوارهای روشن و تیره به محیط، بعد و عمق دهید تا فضای سرویس بهداشتی شما کوچک تر از واقعیت دیده نشود. برای داشتن فضایی فانتزی خاکستری را می توانید با رنگ های پاستلی آبی ، سبز و صورتی ترکیب کنید تا جذابیت بیشتری را در فضا حاکم کنید.

سورمه ای برای سرویس بهداشتی

هرگز نگران این نباشید که سرویس بهداشتی کوچک است و در مورد انتخاب رنگ ها محدودیت دارید، نورپردازی اصولی این مشکل را به خوبی رفع کرده و استفاده از هر رنگی را ممکن می کند. یکی از رنگ های زیبایی که جذابیت و هیجان خوبی را می تواند به محیط سرویس بهداشتی تزریق کند، سورمه ای است. برای چندین برابر کردن این زیبایی استفاده ازشیرآلات برنجی را از یاد نبرید. در کنار رنگ سورمه ای استفاده از سبز یشمی و آبی فیروزه ای غوغا خواهد کرد.

 

کاشی قهوه ای برای سرویس بهداشتی

از دیگر رنگ های تیره ای که می توان برای فضای حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد، باید به رنگ قهوه ای اشاره کنیم. استفاده از این رنگ برای افرادی که طرفدار تم کلاسیک هستند بسیار مشاهده می شود. استفاده از رنگ کرم در کنار قهوه ای فضا را درخشان، گرم و لوکس خواهد کرد.

 

کاشی مشکی برای سرویس بهداشتی

طرفداران رنگ مشکی باید بدانند که استفاده از کاشی و سرامیک های مشکی برای سرویس بهداشتی نتیجه ی فوق العاده ای در پی خواهد داشت. فضایی لاکچری و کاملا لوکس که چشم ها را به خود خیره خواهد کرد. اگر در کنار رنگ مشکی از رنگ طلایی و شیر آلات طلایی، برنزی و برنجی استفاده کنید تا ابد از این انتخاب راضی خواهید بود. این ترکیب با استفاده از کاشی های مشکی که دارای طرح و نقش های طلایی هستند نیز امکان پذیر است. چنانچه تصمیم به استفاده محدود از رنگ مشکی دارید، برای کف حمام و سرویس بهداشتی رنگ مشکی را انتخاب کرده و دیوارها را با کاشی سفید بپوشانید. این تضاد فوق العاده زیبا و جذاب خواهد شد.

کاشی مشکی برای سرویس بهداشتی

سخن آخر

همان طور که گفتیم سلیقه و علایق افرادی که قرار است از این سرویس بهداشتی استفاده کنند یا سلیقه طراح از مهم ترین ارکان در انتخاب رنگ می باشد. استفاده از یک رنگ در تمام قسمت ها و اکسسوری ها یا استفاده از دو یا چندین رنگ نیز می تواند با رعایت قوانین و اصول، زیبایی را به محیط تزریق کند.

با توجه به آنچه گفتیم و رنگی که انتخاب می کنید، بهتر است از برخی اصول مانند نور پردازی درست و ترکیب رنگ های درست پیروی کنید تا فضایی زیبا و جذاب داشته باشید. به طور مثال اگر تصمیم به استفاده از رنگ زرد یا نارنجی برای سرویس بهداشتی دارید، بهترین کار این است که در کنار آنها از رنگ های سفید و کرم نیز بهره ببرید تا فضا آرامش و تعادل خوبی را در فضا ایجاد کنید. رعایت اصول زیبایی شناسی و قوانین استفاده از رنگ ها سبب می شود، هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ مورد علاقه تان نداشته باشید.