جدیدترین مدل صفحه کابینت آشپزخانه در سال 1402 - سازه برتر



جدیدترین مدل صفحه کابینت آشپزخانه در سال 1402

مدل  و طرح صفحه کابینت آشپزخانه نقش بسیار مهمی در افزایش زیبایی و جذابیت دکوراسیون آشپزخانه خواهد داشت، امروزه دکوراسیون آشپزخانه بخش مهمی از تزئینات داخلی منزل را به خود اختصاص داده است، بخش های مختلف دکوراسیون آشپزخانه شامل کابینت ها، پوشش دیوارها، کفپوش ها و کانتر هر یک در کنار هم می توانند در افزایش زیبایی این محیط موثر باشند.

در این بخش با چند نوع صفحه کابینت آشپزخانه رایج سال 1402 آشنا خواهیم شد تا از این طریق بتوانید بهترین متریال را متناسب با خانه و آشپزخانه خود انتخاب نمایید.

 

صفحه کابینت چیست؟

صفحه کابینت در واقع همان صفحه ای است که بعد از ساخته شدن و جایگذاری اسکلت های کابینت، روی آن سوار می شود، این نوع صفحات، کارایی بالایی در آشپزخانه دارند و هنگام آشپزی و فعالیت در آشپزخانه بسیار کارآمد هستند، علاوه بر آن از کانتر آشپزخانه برای سرو غذا نیز استفاده می شود.

امروزه با توجه ویژه به دکوراسیون داخلی، تنوع زیادی نیز در صفحات مورد استفاده در روی کابینت ها مشاهده می گردد، به طوری که مطابق با سلایق مختلف بوده و طبق دکوراسیون سایر بخش های خانه انتخاب می گردد.

 

انواع صفحه کابینت

تنوع بالای متریال مورد استفاده جهت صفحات روی کابینت، انتخاب را سخت می کند، در ادامه به چند متریال رایج سال در این زمینه اشاره خواهیم کرد، از جمله ویژگی های بهترین صفحات کابینت می توان به مقاومت بالای آن در برابر خط و خش اشاره کرد، علاوه بر آن باید توجه داشت که قابلیت تمیز کردن و شستشوی آسان داشته باشند و در برابر شوینده ها مقاوم باشند، مقاومت در برابر رطوبت و حرارت از دیگر پارامترهای مهم در انتخاب این متریال می باشد.

 

صفحه کابینت سنگ مصنوعی اس پی ال

یکی از رایج ترین صفحات کابینت سال، نوعی سنگ مصنوعی به نام SPL است، این نوع صفحات، از جمله محبوب ترین محصولات مورد استفاده هستند، از مشخصه های اصلی اس پی ال میتوان به مقاومت بالای آن در برابر خط و خش، تنوع بالای آن، شکل پذیر خوب و تطابق آن با سبک های مدرن و کلاسیک اشاره کرد.

از طرفی از دیگر دلایل جذابیت این نوع صفحات، یکپارچه بودن آن می باشد که سبب می گردد هیچ درزی نداشته باشد و یکپارچه باشد. سنگ اس پی ال محصول ایتالیا بوده و بزرگ ترین اسلب (قطعه سنگی) را داراست.

 

صفحه کابینت مارمونایت

صفحات کابینت مارمونایت نوع دیگری از سنگ های مصنوعی هستند که ترکیبی از 3 نوع سنگ میباشد و خصوصیات هر 3 نوع سنگ کورین کوارتز و طبیعی را دارد. درواقع با مغز کورین و روکش کوارتز و طرح های سنگ طبیعی یک پکیج کامل و ایده ال از صفحه کابینت را با مقاومت بالا دربرابر لکه و خط و خش میدهد.

 

صفحه کابینت کوارتز

از دیگر سنگ های مصنوعی کوارتز است که مقاومت بالایی در برابر ضربه، خط و خش و حرارت دارد و علاوه بر آن تنوع بالایی نیز دارد و آنتی باکتریال می باشند.

نوع دیگری از سنگ های مصنوعی رایج  کورین است که اگر به دنبال قیمت مناسب تر هستید این گزینه مناسب خواهد بود.

 

صفحات کابینت سنگ طبیعی

سنگ های طبیعی نیز مقاومت خوبی در برابر ضربات دارند، از جمله رایج ترین این نوع صفحات می توان به گرانیت و مرمر اشاره کرد، البته باید توجه داشت که مقاومت سنگ های طبیعی مختلف متفاوت است، این متریال همیشه طرفداران خود را داشته است. اما سنگ طبیعی ایرانی مقاومت در برابر لکه و خط و خش ندارد و متاسفانه در ایران پیدا کردن سنگ طبیعی خارجی بسیار سختاست و قیمت بسیار بالایی دارند و طرح و مدل بسیار محدود.

 

صفحه کابینت سرامیک

این نوع صفحات نیز در سال جاری همچنان مورد توجه است و با توجه به رنگ بندی و طرح بندی زیاد، شستشوی آسان و قیمت مناسب توانسته از موارد پرکاربرد باشد، از جمله محبوب ترین سرامیک ها می توان به سرامیک پرسلان اشاره کرد. اما متاسفانه به هیچ عنوان ابزار نمیخورد و سریع ترک برداشته و ممکن است دربرابر ضربه شکسته شود به هرحال سرامیک است.

 

صفحه کابینت چوبی

افراد زیادی علاقه مند به استفاده از متریال طبیعی و از جمله چوب در دکوراسیون هستند، از این محصول جهت صفحه رو کابینتی نیز استفاده می شود، باید توجه داشته باشید مقاومت این نوع صفحات پایین تر از سنگ ها می باشد

 

سخن آخر

ما در این مطلب به بررسی کلی چند نوع از متریال های موجود در بازار ایران پرداختیم، در نهایت برای انتخاب هر کدام حتما تحقیقات بیشتر انجام دهید و با توجه به ملاک ها و سلایق خود انتخاب کنید.